Big Ron's mk1 is niet meer ?
Iemand wat gehoord over het uitbranden van ron's mk1 ergens op de snelweg ?
Zag ergens een foto langskomen van een brandende grijze golf met goude e50 bbsen ? Het zou iig doodzonde zijn !! |
Is inderdaad gecrashed en afgebrand (gedeeltelijk)
|
Quote:
Misschien kan een moderator dan even het topic splitsen ( knippen en plakken) in een Vw speed topic en een 'einde van een Mk1 tijdperk topic :( ' , dan blijft het een beetje overzichtelijk . T is een beetje dubbel om in dit topic te praten over een geweldige meeting en dan steeds de foto's en opmerkingen tegen te komen over Ron z'n golf .......Valt ook niet mee om de foto's te zien van die auto op deze manier , kreeg er kippevel van toen ik de 1e verhalen hoorde en de 1e foto zag , dit belet mij om in dit topic de foto's te plaatsen van een super weekend ................ ;) |
Op http://www.volksforum.com/forum/sho...77&page=2&pp=20 ev. staan al een paar foto's (aub. daar niet reageren).
Deze foto's, uit betere tijden, vond ik op flickr: 508033502_ba94bbba67_o by mk1archive, on Flickr 508062335_fa8224c64b_o by mk1archive, on Flickr |
Echt doodzonde, vond t echt de mooiste golf 1 in het vw wereldje. Is toch nĂ*et helemaal verloren.
|
Auw :cry:
|
wees blij dat Ron zelf ongedeerd is en zelf uitgestapt is. zonde van de mk1 idd, maar de GT-ZZ-57 zal wel een 3e leven krijgen ga ik van uit.
|
Altijd mooi als je na een crash ongeschonden kan uitstappen, maar ook al is het maar blik...`t doet toch altijd pijn. Zag deze net op Facebook:
Sterkte Ron! |
zonde!!!!
|
ik kan er amper naar kijken. Als ik naar mezelf kijk en de tijd geld en liefde die erin gaat in 1 klap naar de knoppen, ik zou echt janken.
|
persoonlijk 1 van de mooste mk1's die ik heb gezien.
heb er echt een naar gevoel van gekregen. stapte vanochtend op de kazerne in mijn mk1 en zag meteen die foto van gister voor me! |
Ron post net op FB dat hij gefixed word.
|
Quote:
Kreeg zondag de foto van Hans (die daar in de file stond) doorgestuurd, was wel even een buikpijn momentje hoor... bahbah... |
Quote:
Had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar mooi om te horen |
gelukkig maar!
|
Quote:
Het lijkt mij idd beter om dit in een eigen topic te plaatsen omdat velen ook een erg leuk weekend gehad hebben en dit daar eigenlijk los van staat. Technisch gezien heb je gelijk, maar dit is wel heel erg kort door de bocht zoals jij het nu brengt. Wat als je bijvoorbeeld 10 jaar aan een auto heb gewerkt die al je vrije tijd in beslag heeft genomen, vakanties heb laten zitten om aan de auto te kunnen werken en over het geld nog niet gesproken waar mensen veel voor moeten laten om zoiets te kunnen realiseren. Zonder de mensen die zo gemotiveerd als bv Ron, worden er geen meetings georganiseerd waar jij zo graag naartoe wilt. Zo'n ongeluk kan wel betekenen dat je in 1 klap bv 10 jaar zwoegen en sparen kwijt bent wat niet even te vervangen en zelfs onvervangbaar is. Er komen helaas steeds meer leasebakken met airride en een paar andere wielen. Als zo'n recente auto of leasebak plat gereden word vind ik wel even iets anders dan wat hier gebeurd is omdat een nieuwe of recente auto goed vervangbaar is en dit niet. Ik heb een gezin met 3 kinderen en weet maar al te goed dat de gezondheid vele malen belangrijker is, maar het neemt niet weg dat dit heel erg vervelend kan zijn voor deze persoon en alle die hem geholpen hebben enz. Misschien is dit een leer om in te zien dat vele toch wel te materialistisch zijn ingesteld, maar aan de andere kant zie ik vele maler liever zo'n gerestaureerde mooie auto dan de gemiddelde leasebak op airride waar ik echt helemaal niks mee heb. |
Quote:
:thumbup: :thumbup: |
Quote:
Zo'n opmerking scheid de "vw-rijder" van de "vw-fanatiekeling" :rolleyes: |
Het is maar net hoe je het bekijkt. Voor mij is een standaard Volkswagen een stuk blik met een VW logo erop. Een project, waar bloed, zweet en tranen in zitten, vind ik toch wel iets meer dan een stuk blik :)
|
Quote:
Als je enkel dat stukje text quote word het wel erg uit verband getrokken ja :dunno: Lees het stukje nog eens woord voor woord zou ik zeggen misschien dat je het dan begrijpt. Komt er op neer dat ik het een beetje overdreven vind om een apart "rouw" topic te openen voor een auto en dat ik sommige mensen vind reageren alsof er een persoon is overleden i.p.v. een auto, that's all. Als jij dan vind dat ik geen liefhebber/fanatiekeling ben dan zei dat zo, ik weet zelf wel beter. Quote:
Ik zeg ook niet dat het niet sonde of erg vervelend is, dit ben ik volledig met je eens maar laten we het wel in proportie houden, ook al heb je duizenden euro's en uren in je auto zitten, t is en blijft een stuk blik wat vervangbaar is, dat ben je zelf niet. Laten we dit topic nou niet nog verder vervuilen met off topic, wat misschien wel lastig zal worden voor sommige door mijn reply en ja het was "kort door de bocht" en misschien had ik me commentaar beter voor me kunnen houden of wat genuanceerder moeten bewoorden maar het staat er nou eenmaal zo. |
Quote:
Boh ja !! Die wagen was bij het bouwen zijn tijd al ver vooruit en nog steeds een geweldige machine om te zien ! Tot in de kleinste puntjes van een hoog niveau. Daarbij is Ron een top kerel, altijd vriendelijk en klaar voor een praatje. Als je dan zo'n foto ziet verschijnen van de Golf tegen de vangrail met de vlammen eruit en Ron ernaast ziet staan, dan draait je maag toch even om. Maar wat ik niet begrijp, ik zie verschillende foto's verschijnen waarbij de auto nog brand, is er niemand geweest die een blussertje bij de hand had ? |
Wat voor blusser heb je nodig, leuk allemaal maar zo een 1kg ding krijg je net een lucifer mee uit.
|
heb mijn motorbrand toch uitgekregen met een klein poederblussertje, en daar sloegen de vlammen toch ook uit het blok.
|
dat is echt een zware domper zoiets..
ik neem aan ,weet haast wel zeker dat hij vol verzekerd was tegen taxatiewaarde maar dan nog...al die tijd en moeite dat zoiets kost om te bouwen en in zo'n perfecte staat te behouden..daar staat gewoon geen geld tegenover ik heb hetzelfde meegemaakt ongeveer..1 of andere druipkaars reed mijn Golfje 1 turbodiesel een meter korter aan de stoplichten...de verf was amper droog toen.. meneer was onverzekerd en dronken..etc etc.. heeft een tijdje geduurd eer ik het gevoel kwijt was van 2 flessen Bacardi na een avondje stappen...man man wat kun je van zo'n pech ziek zijn en dan al die rompslomp met die vriendelijke verzekeringsmaatschappijen ..die dan ineens een stuk minder hard voor je werken kan in Ron zijn geval alleen maar zeggen ..gewoon opnieuw beginnen ,eventueel met een andere kas..en nog mooier klaar zetten dan hij al was.. |
Spijtige zaak die ik niemand toewens.
|
Ron, sterkte met de klap en succes met het herstellen van de schade!
Over blussen in het algemeen met auto's: Zorg voor een goede schuimblusser in de auto. Hiermee kun je zowel vaste als vloeistoffen blussen daarnaast heb je een langere blusduur dan poederblussers en werkt ook nog is verkoelend. Poederblussers zijn wel (minder) geschikt voor dit soort brandjes maar de schade en ravage in je auto is enorm. Ik heb 1 keer een poederblusser in een dikke SUV zien afgaan bij het inladen van boodschappen en ik kan je verzekeren dat deze auto inmiddels economisch total los is. |
Ben ooit bij Ron Huizer geweest om een rvs rolkooi te laten maken voor mijn scirocco en Spyder, daar zijn golf ook eens bekeken en dat ding was ook wel erg erg mooi. Gewoon zo netjes daar zat veel toewijding en liefde in.
Laat het voor hem een reden zijn om nog een indrukwekkender mobiel te bouwen. Succes! |
Eindelijk een eigen thread voor mijn golf :thumbup:
|
Quote:
Hahaha en nu bijhouden ;) |
Hahaha je vat het gelukkig positief op Ron. Veel succes met de wederopbouw zal vast weer een blinker worden. :thumbup:
|
Quote:
Die was er al een tijdje Ron! http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16872 |
Ik zal maar even mijn verhaal doen dan.
Ten eerste ben ik zeer blij dat ik er zo uitgestapt ben. Ik reed normaal met de verkeersstroom mee(120) toen de auto voor mij plotseling enorm hard remde. Ik remde ook maar zag ook dat ik het niet ging redden, rechts was de baan vrij dus stuurde ik daar heen. Toen brak de achterkant uit en schoot ik in de vanrail. Daarna ben ik een stukje van de film kwijt. Ik weet dat ik stil stond, later was aan de sporen te zien dat ik 360 graden gedraaid ben en daarna tegen de vangrail tot stilstand ben gekomen. Toen ik stilstond ben ik uitgestapt achter de auto zag ik dat alle verlichting aan was en dacht kortsluiting. Daarna heb ik op het dash de kofferklep ontgrendeld en heb achterin de massaschakelaar uitgedraaid. Terwijl ik de klep ontgrendelde zag ik dat de auto in brand stond. Dus nam ik de mat uit de koffer mee om het vuur uit te slaan, dit werkte niet. Door de eerste klap waren er 3 throttlebodies met injector afgebroken en stroomde de brandstof er uit. De pomp word wel uitgeschakeld als de motor niet draaid maar 4meter leiding 8mm dik met 4,5 bar is een behoorlijke hoeveelheid. Door de klap en 360 spin is de benzine door de hele motorruimte gespat en op de uitlaat gekomen en vatte vlam. er zijn nog pogingen gedaan om met een blussertje het vuur te doven,dit ging niet. Gelukkig was de brandweer er snel en die doofde het vuur met water. De motor en bak zijn nog wel te redden,het dash en de kabelboom zijn half gesmolten. het interieur heeft waterschade. De auto staat weer thuis en de schade taxateur is geweest, nu is het aan de verzekering. Nogmaals ik ben blij dat ik alleen een stijve nek heb en een gekneusde rib en borstbeen. Ik heb nog een voorkant van een golf 1 liggen om de body te repareren. Wanneer dat gebeurt ........ Ik moet alles eerst laten bezinken. Ieder die geholpen heeft, thanks Ron |
Poeh wat een verhaal zeg...succes met herstellen iig! Zowel jij als je auto.
|
Als ik dit zo lees heb je zelf heel veel mazzel gehad ,had lichamelijk ook slechter kunnen uit pakken.
Maar idd veel sterkte en succes met de opbouw wanneer dit dan ook is :thumbup: |
Sympathiek dat je hier reageert Ron. Kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken.
Heel veel succes met de wederopbouw t.z.t. |
Damn... gelukkig zelf goed eruit gekomen. Hoe zonde ook voor de auto en alle werk wat erin zit.
|
Hoe vervelend ook voor je auto, belangrijkste is dat je er zelf zonder al te veel letsel vanaf komt. Dit had natuurlijk veel erger kunnen aflopen. Maar als je van de schrik bekomen bent kan ik me goed voorstelen dat je enorm baalt.
Jou kennende komt er vast een dik apparaat voor terug en is het een kwestie van tijd voordat alles weer redelijk normaal is. Sterkte met lijf en leden! |
Sterkte ermee, met je eigen herstel en met een eventuele wederopbouw..... Wel tof dat je iig hier even je verhaal doet.
|
Baal nog steeds dat ik je niet verder kon helpen met t brandblussertje ron, maar t was t proberen waard.. maar was al lang blij dat je er zelf niet meer in zat.
|
Sterkte met je eigen herstel en succes met de volgende plannen.
|
All times are GMT +1. The time now is 15:59. |