voor de brabanders onder ons :
Het Brabants is de kortste taal van ons land en dus de meest efficiënte!
■ Dit behoort tot de mogelijkheden. ■ Da ken. ■ Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden. ■ Ge wit noit nie. ■ Zou u dat eens willen herhalen? ■ Wa? ■ Zulks ben ik geenszins van plan. ■ Da den’k toch nie. ■ Ligt dat in de lijn der verwachtingen? ■ Zou da? ■ Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden. ■ Hendig zat. ■ Dit wordt door mij als bijzonder spijtig ervaren. ■ Da’s sund. ■ Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste. ■ Wa zedde nou? ■ Deze informatie is geheel nieuw voor mij. ■ Daor wit ’k niks van. ■ Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? ■ Meude gaai da wel? ■ Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening. ■ Das nie! ■ Het leven van een Brabander gaat niet over rozen. ■ Tis wa. Met het Brabants als voertaal kunt u 80% bezuinigen op de tijd die u doorbrengt met werkbesprekingen :D |
haha, ik denk da ik al die zinnen minstens 2 keer per dag gebruik! ik heb er nooit bij stil gestaan hoeveel tijd ik daar wel nie mee bespaar :D
|
komt me bekend voor.....
|
Da ken :D
|
Je vergeet...
■ U mag mij niet bedreigen dat is tegen de wet! ■ WEH GAI! |
Lol
|
butjedereus.nl is ook zo`n leuke :D
|
kicken.com? daar staat iig de gesproken versie op. en dan is het Helmonds ipv brabants.
|
Quote:
Nope, documentje via de mail :p |
Je topic titel zou eigenlijk voor de NIET-Brabanders moeten zijn, wij begrijpen wel wat er staat ;)
|
Quote:
Da is.. |
oja en als je een bevestiging van iemand wilt hebben dan eindig je je zin gewioon met war...
net als: hendig zat, war? = Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden, vind u ook niet? |
- Heb ik soms net een onwaarheid verkondigd?
- ofwa? |
- dat verhaal heb je al eens verteld.
- da zeede gai ja! |
- zo ken ik er nog een paar
- omkoalen... ;) |
-Ik verzoek u dit pand terstond te verlaten
-Naaitum! |
Quote:
:D |
Quote:
He tommy, je zit in het verkeerde topic ;) |
:p
|
dat brabants lijkt verdacht veel op antwerps...
|
All times are GMT +1. The time now is 23:25. |