Mk2 met MK4 interieur?
Aangezien ik een project in mijn hoofd heb die ik graag zou willen uitvoeren heb ik een aantal vraagjes.
Ben van plan een mk2 of eventueel 1 aan te schaffen die belastingvrij is. Hier wil ik een (schade) TDI golf/a3/ibiza/leon of what ever voor bij gaan halen als donor. Buiten de motor zou ik ook graag het complete interieur (dus stoelen, dashboard, deurbekleding ect ect) willen inbouwen aangezien ik graag airbags, climate control ect in mijn mk2 wil. Maar nu is de vraag, is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe pak je dit aan? |
Zeker mogelijk.
Voor de stoelen hoef je enkel de frames aan te passen zover ik weet. Ze passen in ieder geval prima in de auto, heb zelf ooit eens de Golf 4 Recaro's gepast in de mijne. De achterbank was zover me bijstaat ook niet echt een probleem, de leuning kwam alleen hoger uit dan bij de mk2 bank geloof ik. Dashboard wordt vaker gedaan, maar is een hele klus. Veel in- en weer terug uitbouwen, passen, meten, snijden. D'r staan hier wel wat topics op 't forum waarin dit uitgelegd wordt door mensen die dit al gedaan hebben. |
airbags lijken me behalve zo goed als onmogelijk ook ECHT geen goed idee.
|
Deurpanelen gaan denk ik niet passen, aangezien het dashboard strak tegen de deurpanelen van een Mk2 zitten!
Denk dat je wel moet gaan voor elektrische ramen, of je moet je deur open willen doen om je raam te openen ;) |
@Tjaap
Waarom zou dit geen goed idee zijn dan? Lijkt me toch stukje veiligheid wat je er inbouwt stel je krijgt een ongeluk. Doe het bijna nog meer voor de veiligheid (aangezien dat me nieuwe daily word dan) dan voor de looks. Door een airbag zou je namelijk de kans op hoofdletsel behoorlijk kunnen verkleinen (en iedereen weet hoe belangrijk je hoofd is, denk aan nah en verlammingen bijv) Breadfan en rick Bedankt voor jullie bericht. De voorstoelen en achterbank is dus het probleem niet. Het dashboard en deur-/zijpanelen (achter) worden een groter probleem dus. Zou je zaken als climatecontrol en airbags werkend kunnen krijgen in de mk2? |
Voor de veiligheid moet je het zeker niet doen.
De constructies van de Mk1 en Mk2 zijn toch compleet anders. Het dashboard / airbag is niet ontworpen voor een andere auto. |
Maar een golf 3 dash of ibiza dash is volgens mij veel beter pas te krijgen in een mk2. Weet dat het in een mk1 niet zo heel spannend is om dat pas te krijgen. Maar die airbags, dat weet ik ook niet. Lijkt me erg lastig.....
|
Quote:
omdat een airbag word ontworpen bij de auto waar deze inzit, de sensoren zijn op de duizendste seconde precies afgesteld om je op te vangen op het moment dat je naar voren klapt. Als je dit gaat inbouwen in een andere auto met een andere kreukelzone moet je er verdomd veel verstand van hebben (maar dan zou je het hier niet vragen) Ik denk dat je jezelf meer schade toebrengt met dan zonder. Bovendien zijn Mk2's al best veilige auto's van zichzelf. zelfs tegen huidige maatstaven. |
Quote:
haha... of ze hebben er gewoon heel veel van gemaakt dat er nu nog zoveel over zijn ;) |
Oke bedankt jongens, dan zal ik het idee van een ander dashboard maar laten varen en het gewoon bij het standaard dash houden ;)
|
het dash kan er best in, zie de foto hierboven.. ik zou alleen het airbag en deurpaneel plan laten varen.
|
Oke, ik denk dat ik toch bij standaard dash blijf want is een goed prulwerk heb ik al wel gelezen ;)
|
er moet toch wat uitdaging zijn :p
plug and play mk4 dash zou maar saai zijn dan rijd iedereen er weer mee rond |
Inderdaad origineel mk2 dash is het mooiste :D
|
Die deurpanelen is ook wel wat op te vinden, ik weet dat er auto's zijn waarbij dat stuk deurpaneel van een mk4 waar het dashboard op aansluit is overgezet in een mk2 paneel. Dit is wel 't mooiste imho., maar 't is jouw auto. ;)
Die airbags zou ik niet eens aan beginnen. De rest van de electro moet geen probleem zijn. Je gaat dezelfde motor, zelfde apparatuur, kabels, stekkers en zekeringenkast gebruiken, dus zou niet zien waarom het niet gaat werken. ;) Misschien alleen een probleem om alles in de mk2 te proppen, maar kan niet bestaat niet. ;) Quote:
Heb er al beste klappers mee gemaakt, maar nog geen blauwe plek of krampje overgehouden ervan. ;) |
Je kan het zo gek maken als je zelfs wilt.
Of enkel de airco werkend, of (zoals de eigenaar van de Golf 2 op onderstaande foto heeft gedaan) alles werkend te krijgen, van Climatronic, RNS 510, tot zelfs de deur sensoren, dus dat er in het tellerhuis staat welke deur er open staat. http://i434.photobucket.com/albums/....jpg?1296072135 Maar goed, als je zelf al aan geeft dat het veel werk is, zou ik toch overwegen om er een Mk3 dashboard in te hangen, niet dat dat weinig werk is, maar denk toch net iets makkelijker dan een Golf IV dash :thumbup: |
die witte golf 2 van bovenste foto (link) is echt sick. Alles werkt. Dat is eigenlijk een golf 5 met een golf 2 koets eromheen. MOtor en alles werkt in dat ding zoals het in een golf 5 ook werkt!
Die onderste vind ik echt geen porum. Samengeraapt zootje! Ik zou gewoon alles orgineel houden! Paar recaro's erin knallen en je hebt een paar fatsoenlijke zitplekken. Past toch het mooist allemaal. Ofzoals die witte mk2 TFSI...alles maar dan ook alles doen. Van alles wat lijkt ook zo'n crisis/kringloopwinkel verbouwing dan! Just my 2 cents! Zou sowieso wel een mk2 verkiezen boven een mk1. Rijdt 10x beter! |
ik heb nog wel een mk3 dash voor je liggen wat je voor weinig kan overnemen ;)
|
Quote:
Inderdaad enorm mooi om te zien. Leuk detail om te vermelden is dat hij ook een werkende regensensor heeft :D Je ziet alles is mogelijk, ligt aan jezelf hoeveel geld, tijd en energie je erin wilt steken. |
Schoot mij laatst even te binnen:
Een Audi A3 dashboard! :D |
All times are GMT +1. The time now is 15:47. |