Dakplaat lassen mk3 ?
Ik heb pas (voornamelijk als daily driver voor mijn vriendin) een Golf MK3 vr6 gekocht.
Het schuifdakje zat er in gekit, volgens de oude eigenaar omdat het uit de rails was gelopen. Toen ik vorige week bij de dealer een nieuw rubber ging bestellen kwamen de eerste vermoedens al boven, het is een stalen schuifdak en volgens de dealer is de mk3 nooit met stealen schuifdak geleverd... Op goed geluk het rubber van een mk2 besteld en vandaag vrolijk het dakje los gesneden. Blijkt dus inderdaad een ander schuifdakje ingelast/ gebraaid/ geplamuurd te zijn en het schuifdakje zelf en het dak eromheen zijn zo rot als een noot. Tot overmaat van ramp hebben ze het zak wel nieuw gespoten, maar pas blanke lak gespoten na het afkitten van het dakje :mad: . Er is dus nogal wat blanke lak los gekomen met het uitbouwen van het schuifdak... Nu zijn er een aantal opties die ik kan bedenken : 1) Een iets groter after market glazen schuifdakje zoeken en deze inbouwen. Lijkt me echter niet zo'n strak plan omdat ik dat er niet uit vind zien. 2) Het gat van het schuifdak dicht laten lassen en dak opnieuw spuiten. Is dit mogelijk of moet de hele dakplaat dan meteen vervangen worden ? Heeft iemand enig idee van de kosten van het vervangen en spuiten van de complete dakplaat ? Of zijn er verder nog ideeen/ mogelijkheden, wil het wel netjes hebben omdat het verder nog een strakke vr6 is maar het moet wel redelijk betaalbaar blijven natuurlijk... |
ragtop erin..
|
Bedoel je zo'n twingo dakje ?
Mischien ook een optie, mits deze breder is als het gat wat ik al heb... |
denk ook het beste een twingo dakje erin.. (of nieuwe dakplaat)
toevallig weet ik er nog eentje liggen haha:D maar zon dakplaatje lassen dat zou ik persoonlijk niet doen is ook bijna niet te doen denk ik,, heb je straks je hele dakplaat in de plamuur staan.. |
Zag dat hier op het forum idd nog zo'n twingo dak te koop staat.
Kan iemand me met zekerheid vertellen hoe breed het gat is wat er dan uit het dak moet, dat moet dus wel breder zijn als het gat wat er nu al in zit... |
heb niet gemeten maar...........
|
Ik zal hem vanavond een opmeten. Het is zowiezo breder als een gewoon dakraam.
Dat hebben we bij een vriend van mij ook al gemeten die ook een rotte dakplaat heeft door een later ingebouwd dakraam. |
dakplaat van een golf3 is wel redelijk goed te vervangen. maar ik zou ook voor de makkelijke weg gaan en zo twingo dakkie monteren. ik heb laatste een dak van een golf 2 dicht gemaakt dat ook een glazen dakje in, dakje er uitgehaald. met een verzet tang een verzet in het dak geknepen een stuk uit een oude dakplaat geslepen groter als het orginele gat wat in het dak zat, deze er op gelegd en afgetekend. weer een spant er ingelast van het oude kapotgeslepen dak. kit op de spant plaat er opgelegd en 1 binnen in de auto duwen en ikke vanboven duwen en puntlassen die hap. dak is super strak geworden naad na die tijd afgekit. en toen kleinbeetje geplamuurd en gespoten en der is niks meer van te zien!
|
Zo gezegd zo gedaan...
Dakplaat vervangen bleek niet echt een optie, de meeste bedrijven willen er niet eens aan beginnen en bij degenen die het wel doen kost het een vermogen. Dus maar een Twingo dakje gehaald (nog bedankt Arno) en gisteren een dagje geklust : |
coooooool, binnenkant ook afgewerkt?
|
Nee nog niet, ga zaterdag ff een hemeltje halen en dan werk ik hem af.
Als het klaar is zal ik wat meer foto's maken. |
Ben benieuwd naar het complete resultaat!!
Dit zier er erg gaaf uit moet ik zeggen!!! De rest van de Golf ook btw! |
dit ziet er inderdaad wel netjes uit!! en was denk ik ook de makkelijkste oplossing!
|
heel knappe golf!!! en dat dak misstaat totaal niet!!!
|
Dak past er mooi bij, het zou origineel kunnen zijn zoals het op de foto lijkt
|
Mooi gedaan joh!
Super. |
Idd, het lijkt echt origineel te zijn zo. Mooi werk!
Leuke Golf Open-Air heb je daar :D |
Hoe zit het eigenlijk met de stevigheid van de carrosserie? Blijft dit nog een beetje in orde.
En hoe gedraagt het dakje zich bij hogere snelheden? |
Quote:
Met dit frame erin word de dakplaat alleen maar steviger. De dakplaat zelf doet niks voor de stevigheid van de carrosserie. Ook de drie traverses die er onder vandaan komen niet. Die zijn er alleen maar om de dakplaat een beetje op zijn plek te houden. |
Ik kreeg idd ook al het idee dat het nu steviger is als normaal...
Bij hogere snelheden hoor je er natuurlijk wel iets van, maar lang niet zoals bij een echte cabrio. Heb er nu 150 mee gereden en daat gaat goed, het windgeruis word al goed tegengehouden door het spoilertje wat er voor zit. Het leek mij de enige optie op dat moment, en is nog goed uitgepakt ook ! Had hem alleen liever met orgineel schuifdakje of helemaal dicht gehad, dit is niet helemaal wat ik gedaan zou hebben als het niet nodig was geweest... |
All times are GMT +1. The time now is 15:51. |