Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Wat voor een gereedschap gebruik jij??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15119)

wannabay 09-11-2005 23:24

Wat voor een gereedschap gebruik jij???

De meeste mensen hier op het forum kijken nog weleens in hun gereedschapskist.

Nu ben ik benieuwd wat er zoal aan in ligt, wat voor merk, speciaal soort of eigenmaak en hoe de ervaringen hiermee zijn.

Wat raad je aan of wat raad je af.

Zelf heb ik een mix van Gedore, Hazet, Kraftwerk en nog wat onbekende zooi.

Brand los zou ik zeggen.

Ronald

René 09-11-2005 23:31

Ik heb een aantal imbussleutels liggen van Hazet en Gedore... superspul, ben van het Gamma-troep afgestapt, omdat ik de sleutels krom boog ;)

En de steek-/ringsleutels heb ik van Rahsol... is weer een onderdeel van Gedore zeiden ze... heb ik ooit es besteld voor m`n opleiding....heerlijk spul

Schroevendraaiiers... moet ik altijd nog es een goed setje van kopen....denk dat `t Gedore wordt....

LRR 09-11-2005 23:45

Ja, Gedore toch wel het één en ander........ook wel wat onbekender spul.

Maar net als Rene koop ook ik geen goedkope zooi meer.........ik doe het net als met auto's kopen zeg maar :D :D :D :D :D

Grtz............... LRR

Gijs 09-11-2005 23:45

Steeksteutels, geen idee welk merk... Schroevendraaiers heb ik eigenlijk niet echt van een merk. Veel gereedschap van Skandia, electrisch gereedschap bosch, makita, deWalt, festo.. al met al goed genoeg voor m'n hobby :)

EditionBlue G60 09-11-2005 23:52

Heb meerdere gereedschappen,heb een kist met oude van alles wat schroevendraaiers,een kistje met van alles wat steek/ring sleutels,kistje waar +/- 10 inkomplete doppensets in bivakeren,lekker makkelijk om te verbouwen tot specifiek speciaal gereedschap.
verders heb ik een gereedschapskar van Snap on en die heb ik afgevuld met grotendeels Snap on en Bluepoint gereedschap + nog diverse speciaal gereedschap.
mijn beleving: 1 maal met Snap on/Bluepoint gewerkt,dan wil je echt nooit weer anders.
1 heel smerig minpuntje is er helaas wel,het zou niet zo prijzig moeten zijn.
groeten Hendrik

berendd 10-11-2005 00:17

steeksleutels, de veel gebruikte maten in hazet.
griptang, merk weet ik niet, maar hij was wel duur
momentsleutel van LUX (praxis, maar op zich prima ding)
inbussen van skandia, bevalt prima.
ratel van gedore, fantastisch ding
doppen van allerlei merken, nooit gezeik mee.
carosseriehamer van skandia, om dingen met beleid mee los te tikken
bahco van bahco uiteraard
schroevendraaiers een keer bij een supermarkt in Zweden gekocht toen ik zonder zat en blijken erg goed en sterk te zijn, staat geen merk op verder.

ben ooit begonnen met veel gamma-achtig gereedschap en heb het langzaam omgezet naar duurder spul.

VwPolo89 10-11-2005 07:07

wij hebben hier vooral facom (steekringsleutels, schroevendraaiers, doos potsleutels) en dan nog een mengelmoes van andere merken.

Bussie komt zo 10-11-2005 08:32

Ik heb alles van Facom.
Er is niks beters, en levenslange garantie.

Matheo 10-11-2005 10:12

wij hebben een paar doppensetjes van mannesmann (een grote en een kleine) en een hele groffe doppenset van rahsol (bijna antiek, maar niet kapot te krijgen). verder veel sleutels van stanley omdat dat de enige goeie zijn die we op mijn werk verkopen, af en toe breken we er wel eens eentje, maar als je kijkt hoe we ze gebruiken :rolleyes: mijn favo gereedschap blijft toch een stijgerpijp en een voorhamer :cool:

sixpack 10-11-2005 10:44

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Ik heb alles van Facom.
Er is niks beters, en levenslange garantie.

geen Facom voor mij ....
Facom is frans , dus dat was een makkelijke keuze .

Heb eigenlijk alles van Hazet ,doppendozen , wat speciaal gereedschap en momentsleutels . bevalt me erg goed.

Christiaan 10-11-2005 10:49

Quote:
Originally Posted by sixpack
geen Facom voor mij ....
Facom is frans , dus dat was een makkelijke keuze .

:D

Heb eigenlijk vanalles. Doppenset van Mannesmann, bevalt me erg goed! Verder steek/ring sleutels van Gedore, Mannesmann, Stanly. Tangen van Knipex, schroevendraaiers heb ik nu van Lux (praxis), en wil die eigenlijk nog een keer van een wat beter merk, deze zijn aardig versleten. Maar ben niet echt merk gebonden. Als het maar degelijk is.....

vwcrewcab 10-11-2005 12:19

Ik heb alles (allemaal verschillende merken) van mijn vader in gebruik, en als er wat sneuvelt, dan vervang ik het meestal door skandia ofzo (toch beperkt door de centen), maar bij "goed"gebruik gaat dat wel ff mee!

berendd 10-11-2005 15:34

mannesmann bevalt dus wel goed qua doppen sets? bij de automaterialen zaak hier hebben ze dat spul altijd voor vrij scherpe prijzen.

Matheo 10-11-2005 15:41

mannesmann bevalt hier erg goed! geven ook flinke garanties. verkoop ze ook op mijn werk en heb er nog nooit terug gezien. je hebt wel 2 verschillende soorten mannesmann, die uit duitsland en die uit japan oid. duits is wat beter van kwaliteit (natuurlijk) maar is wat moeilijker aan te komen (helemaal niet meer??) wij verkopen iig alleen die van japanse of chinese makelij, maar ook die zijn zeker niet van slechte kwaliteit!

Zeend 10-11-2005 16:29

Mijn Facom steek-ringsleutels vind ik echt geweldig: prettig afgeronde vormen, ligt goed in de hand. Door de gekke vorm van de bek, ook te gebruiken als soort ratel: een klein slagje terug en je kunt weer draaien.

Doppen: had een 'Eagle'-set: mwah.. alles wat sneuvelt vervang ik door Hazet. Die doen het stukken beter.

Verder Gedore en Rahsol steek- en ringsleutels. Goed basisspul
Gedore waterpomptang: niet goed.

Jens

chrisjuh 10-11-2005 17:13

Mannesmann dopsleutels, Gedore en Hazet door elkaar voor de rest, en net een nieuwe tangenset (de duurdere serie) van de Gamma, en moet zeggen die bevallen me goed... :) Voor de rest Dremel en Bosch boor en de vijlenset heb ik van Bahco (echt super!!)

vwleusden 10-11-2005 17:48

Ik heb alles van Teng Tools (complete gereedschapkar). Heel handig is een telescoopspiegeltje, telescoopvergrootglas, telescoopmagneetje en slagschroevendraaier.

16-ventiler 10-11-2005 18:02

Hier ook alles van Teng Tools, is een erg goede investering geweest, je grijpt dus echt nooit meer mis. Goed afgewerkt en prijs kwaliteit verhouding vind ik echt top.

manijack 10-11-2005 19:33

Quote:
Originally Posted by wannabay
De meeste mensen hier op het forum kijken nog weleens in hun gereedschapskist.

Nu ben ik benieuwd wat er zoal aan in ligt, wat voor merk, speciaal soort of eigenmaak en hoe de ervaringen hiermee zijn.

Wat raad je aan of wat raad je af.

Zelf heb ik een mix van Gedore, Hazet, Kraftwerk en nog wat onbekende zooi.

Brand los zou ik zeggen.

Ronald

Als je zoveel hebt waar was het dan de laatste jaren, je leent meestal van mij :D

Beetje plagen mag wel toch?

Crosne 10-11-2005 20:02

heb kar gekocht vol met Gedore, als ik nu iets mis, koop ik het onmiddelijk en op die manier maak ik em steeds completer. M'n favoriete stuk gereedschap.......t-stuk denk ik, daar doe ik te veel mee, die is zoooooooooooooooo krom :)

All times are GMT +1. The time now is 09:57.