Volkswagen K70 LS project
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en wil me bij deze even voorstellen. Ik ben Jeroen van Essen 18jaar en woon in Vaassen(dicht bij Apeldoorn). Zit nog op school en ik doe een technische opleiding. Een half jaar geleden ben ik bij toeval een Vw k70ls 100pk uit 1973 tegen het lijf gelopen. Ik was toevallig op het internet aan het kijken en kwam deze tegen. Ik heb toen een afspraak gemaakt om hem te komen bekijken. De staat van de auto was zeer slecht, heel veel roestgaten en de motor was helemaal vastge roest. De motor was met geen mogelijkheid rond te draai, maar ik had 1geluk er zat nog een motor blok bij. Maar deze bleek ook helemaal vastgeroest te zijn. Verder zaten er nog verscheiden andere onderdelen bij, zoals caberateur, km tellers, schokbrekers, veren, ruiten enzenz. Foto's volgen nog! |
Klinkt als een erg leuke project/hobby/tijdverdrijf :D :thumbup:
Ennuh... :postpics: |
En ook wel belangrijk: Wat zijn de plannen?
|
Quote:
+1 |
nou, ben benieuwd naar de foto's en wat je ervan gaat maken!
aangezien er niet heel veel meer van zijn. :thumbup: |
Quote:
+2 |
Ik zeg dik modern motorblok erin!!
|
Ik zeg: Ik neem een abbo op je topic!
|
Hier een aantal foto`s van de auto.
Zo stond hij er bij toen ik kwam kijken auto al bij mij thuis, beter licht val zo zie je ook dat de lak nog best mooi is Auto als deels gedemonteerd |
Ik heb deze auto dus gekocht om hem volledig te restaureren, eerst ben ik begonnen met de motor. Eerst de motor die in de auto zat daar heb ik eerst van alles in gegooid om hem draaiende te krijgen maar niks mocht helpen. toen heb ik het motor blok eruit gehaald en hem helemaal uit elkaar gehaald, de zuiger waren helemaal vast geroest aan de cilinder wandt. De krukas was ook niet al te best en de nokken as ook niet.
Toen ben ik begonnen aan het 2e motor blok, deze zat ook helemaal vast. Maar toen ik deze los draaide zag ik wel iets heel vreemds, ik weet ook nog steeds niet wat dat was. Dit blok zag er verder wel beter uit, krukas was goed, kop zag er nog goed uit. Dus ik heb toen besloten om met dit blok verder te gaan. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Naar een aantal weken sleutelen! Mijn buurman heeft mij geholpen met het afstellen van de motor, dat hadt hij erg goed gedaan want ik heb toen alles aangesloten(radiateur enz). Hij liep 10sec op de startmotor en toen liep hij!! Gelijk heel erg goed! Het is altijd wel een bende bij ons in de werkplaats maar kijk daar maar langs heen;-) |
Zo dat blokje ziet er strak uit zeg! Nette wagen ook trouwens. :thumbup:
|
Hallo,
Ik heb de eerste eigenaar ook weten op te sporen!! :) Hij woont bij ons een dorpje ver de op zo'n 4km. Heb toen een afspraak met hem gemaakt en hij is 17november wezen kijken! En hij had nog een aantal spullen liggen zoals onderhouds boekjes, een aantal andere papieren en een paar supper foto's! De velgen die hier onder de auto zitten zaten niet onder de auto toen ik hem kocht. Nu ben ik een tijdje aan het zoeken geweest en ik hen ze weer gevonden! Zeldzame Ronald Kleeblatt velgen 5x130.. Deze heb ik vorige week opgehaald helemaal boven in Friesland. |
mooi bezig.
|
Gave wagen! Zie je ook niet zoo veel meer
Blokje heb je netjes opgeknapt man!! Grtzz antoinee |
Lekker bezig. Laswerk genoeg nog zo te zien. Succes er mee.
|
Zeer leuk projectje om te volgen.
En wat ook leuk is...is dat je de 1e eigenaar ook hebt gevonden. |
Zeer leuk project!, een K70 is een unieke auto en zeldzame auto geworden (ondanks ze ook slecht zijn verkocht), en vooral omdat dit nooit echt een gewaardeerde auto was zijn ze zonder pardon meesaal op de sloop beland hetzelfde als de Passat1 gelukkig worden deze auto's nu wat meer gewaardeerd :thumbup:
maar onderdelen voor deze auto's vinden is dat nog wat makkelijk? leuk dat je eerste eigenaar heb op kunnen sporen en ook nog dit allemaal had, bij mijn Golf1 is helaas de 1e eigenaar overleden helaas heb ik daarom geen foto's van hoe de auto was , voordat ik hem kocht. |
deze ga ik zeker volgen!
en wat car-pool hierboven zegt klopt wel. ik ben mijn passat 1 ook aan het herstellen van jaren van ellende (no offense naar de vorige eigenaars) |
Gaaf! Ook erg tof die foto's van 'vroeger' :)
Succes! |
Gaaf! en ik zou van dat andere blok niks weg gooien, onvindbaar dat spul :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 18:36. |