View Full Version : Bekleding van een stoel opspannen
Henk_Pigo
21-04-2005, 20:36
Jow!
Ik zit met een vraagje, ik heb in de tijd een vernieuwd interieurtje gekocht, maar na verloop van tijd begon de bekleding op het zitvlak van de bestuurdersstoel wat te 'rimpelen'.
Hoe kan ik dit weer opspannen?
Mk1-Addict
21-04-2005, 20:42
Jow!
Ik zit met een vraagje, ik heb in de tijd een vernieuwd interieurtje gekocht, maar na verloop van tijd begon de bekleding op het zitvlak van de bestuurdersstoel wat te 'rimpelen'.
Hoe kan ik dit weer opspannen?
heb je wat foto's met wat jij bedoeld met rimpelen?? het is vrij eenvoudig om de bekleding van de stoel af te halen en weer te monteren, het zou wel kunnen zijn dat de stof van de balijnen los aan het laten is, dan kost het wel wat meer moeite, zeker omdat het al zo oud is dat het misschien een beetje aan het vergaan is geslagen....
als je een foto kunt posten kan ik er misschien iets zinnigers van zeggen
Huibert
Henk_Pigo
21-04-2005, 21:10
Ik heb zo snel geen foto van de stoel, maar het is echt in de lengte richting (van voor naar achter dus) dat er vouwen in komen. De stoel is opnieuw gevuld, maar toen ik m kocht zag ik dat het zitvlak nog los zat.
Dus ik noemde het zo tegen die man, toen zijn we met de stoel nog ff de werkplaats ingeweest en heeft ie het misschien 'ff snel' vastgezet (Ik zat veel te geinteresseerd naar zijn golfjes 1 te kijken :tongue: ) De verdere aanhechtingen enzo zijn prima! Niks geen slijtage op de stoel.
Mk1-Addict
21-04-2005, 21:21
Ik heb zo snel geen foto van de stoel, maar het is echt in de lengte richting (van voor naar achter dus) dat er vouwen in komen. De stoel is opnieuw gevuld, maar toen ik m kocht zag ik dat het zitvlak nog los zat.
Dus ik noemde het zo tegen die man, toen zijn we met de stoel nog ff de werkplaats ingeweest en heeft ie het misschien 'ff snel' vastgezet (Ik zat veel te geinteresseerd naar zijn golfjes 1 te kijken :tongue: ) De verdere aanhechtingen enzo zijn prima! Niks geen slijtage op de stoel.
dat klinkt hoopvol, stoel eruit en op zijn kop leggen. Daar zie je een aantal klemmen die de stof op hun plaats houden en rondom (in de zoom zeg maar) loopt een stuk ijzerdraad die ook de stof op spanning moet houden. Deze moet aan beide zijden aan de achterkant vastgezet zijn. Misschien kun je deze een beetje meer spanning geven.
Suc6
Huibert
Henk_Pigo
21-04-2005, 21:37
Okee dank je! Zaterdag ga ik er mee aan de slag!
Mk1-Addict
30-04-2005, 19:05
Okee dank je! Zaterdag ga ik er mee aan de slag!
hey daar, is het eigenlijk nog gelukt met jouw stoeltjes??? ben benieuwd of het mooi geworden is
Huibert
Henk_Pigo
30-04-2005, 19:47
Hej!
Ik ben er mee bezig geweest... maar het leverde niet superveel op, het zit nog steeds een beetje gerimpeld, wel iets strakker dan eerst
Ik heb het zitvlak er uit gehaald en de bekleding in de dwarsrichting een klein beetje opgespannen door er een nieuw ijzerdraadje in te zetten, en in de lengte richting heb ik hem een klein beetje opgespannen door de ijzerdraad aan de voorkant (die in de zoom zit) via de onderkant een stuk naar achteren te trekken, deze is nu vrijwel maximaal opgespannen (de ijzerdraad zit tegen het stelmachanisme aan).
Het zou het mooiste zijn als ik de bekleding aan de achterkant op kon spannen, als ik hem daar aantrek staat de stof lekker strak en zijn de rimpels weg. Aan de achterkant zit de stof om een stukje karton achter een rand gedrukt. Ik heb al geprobeerd dat stukje karton nog een keer verder om te slaan maar dan krijg ik hem niet meer achter die rand...
Mk1-Addict
01-05-2005, 22:32
Hej!
Ik ben er mee bezig geweest... maar het leverde niet superveel op, het zit nog steeds een beetje gerimpeld, wel iets strakker dan eerst
Ik heb het zitvlak er uit gehaald en de bekleding in de dwarsrichting een klein beetje opgespannen door er een nieuw ijzerdraadje in te zetten, en in de lengte richting heb ik hem een klein beetje opgespannen door de ijzerdraad aan de voorkant (die in de zoom zit) via de onderkant een stuk naar achteren te trekken, deze is nu vrijwel maximaal opgespannen (de ijzerdraad zit tegen het stelmachanisme aan).
Het zou het mooiste zijn als ik de bekleding aan de achterkant op kon spannen, als ik hem daar aantrek staat de stof lekker strak en zijn de rimpels weg. Aan de achterkant zit de stof om een stukje karton achter een rand gedrukt. Ik heb al geprobeerd dat stukje karton nog een keer verder om te slaan maar dan krijg ik hem niet meer achter die rand...
Okay,
dus je bent er nog niet helemaal... dat karton zit gestikt op de stof, je zou hiermee iets kunnen doen door dit te verplaatsen, evt met behulp van een bekleder. Ik weet dat bijv Cabrio-Hoods in Maurik hier zijn hand niet voor omdraait, maar misschien ken jij ook wel bekleder bij jou in de buurt.
Huibert
Henk_Pigo
01-05-2005, 23:10
Drom, ik zat er al aan te denken om dat karton weg te halen en er een smal, dun stukje hout oid aan/in te maken. Maar goed, voorlopig eerst andere dingen op het programma...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.