PDA

View Full Version : Mk2 remmen op een mk1??

TimMK1
19-04-2005, 16:09
Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik bezig om een g40 in mijn mk1 1.5 te leggen. Nu wil ik ook wat aan de remmerij doen, lijkt me niet geheel onverstandig. Ik kan nu waarschijnlijk aan een setje schijven en klauwen van golf 2 gti komen, ik weet niet of het een 8v of een 16v is. Maar kan dat verder zonder weinig aanpassingen op mijn mk1 1.5?

Gr

René
19-04-2005, 16:18
probeer eens in contact te komen met "oergolf". hij heeft volgens mij golf 2 16V remmerij onder zijn golfje 1...

SpiderClass
19-04-2005, 21:59
bison transparante contactlijm, lijmt alles op alles! daar blijven die remmen vast wel ff mee zitten! :p

Nee hoor grapje tim, zal ik anders eens aan pim of patrick vragen of ze wat hebben liggen, misschien van type 1 gti.. :cool:

SpiderClass
19-04-2005, 22:06
Trouwens tim.. paar dagen geleden is hier ook al een topic over geopend misschien heb je daar wat aan..

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9581

oergolf
20-04-2005, 12:22
probeer eens in contact te komen met "oergolf". hij heeft volgens mij golf 2 16V remmerij onder zijn golfje 1...

Nee René, die zitten er niet op :) . Het was eigenlijk wel de bedoeling maar het ging niet passen :frown: . Als je de remmen aan de voorzijde bedoeld tenminste. De fusee van de golf 2 komt niet overeen met de fusee van een golf 1. De achter remmerij gaat wel passen, mits je je andere handremkabels gebruikt en gelijk de astap van de golf 2 overzet op de achteras van een golf 1.

Zoals in een ander toppic is beschreven is het wel mogelijk de voorkant van een golf 2 onderstel te gebruiken. (zodat je golf 2 en meer remmerij kan gebruiken)Lijkt me best wat werk en je hebt best een aantal juiste onderdelen nodig.

Volgens mij hebben alle golf 2 GTI 8v dezelfde diameter remschijven en 16v tot een bepaald bouwjaar ook. Pas na die verandering kreeg de 16v 256mm? schijven.

Als ik het goed heb kan je met een adaptor en g60 remmen, blokken, schijven ook een goed remmend setje maken. Maar dan heb je wel golf 1 GTI fusees nodig.