View Full Version : chrome lijst grill golf mk1
ik heb nu een paar grillen met chrome lijst voor een golf mk1 liggen maar ze zijn niet echt chrome meer.
ze glimmen wel en zijn nog zeer strak maar kan je dit nog extra polijsten of heeft iemand ervaring met opnieuw verchromen?
het vw embleem is nog wel perfect chrome en dit wil ik ook met de lijsten.
mischien heeft iemand een tip.
ik heb ook `n keer een grilletje met chromen lijstjes gekocht... was ook niet zo netjes meer.
heb toen `n schuurwolletje gepakt en opgepoetst...glimt lekker :)
WilliamF
18-04-2005, 21:56
Als je nog zo'n lijssie over heb hoor ik het graag... :D
koperpoets gaat heel erg goed , soms ook te goed als je te lang poetst.
Als je nog zo'n lijssie over heb hoor ik het graag... :D
doe maar `n bod....
WilliamF
19-04-2005, 18:10
Je kan mij wat dat degaat makkelijk een oor aannaaien want ik heb geen idee wat dat spul waard is... tis met enkele lampen toch, dus niet twee naast elkaar...
Je kan mij wat dat degaat makkelijk een oor aannaaien want ik heb geen idee wat dat spul waard is... tis met enkele lampen toch, dus niet twee naast elkaar...
De lijstjes van een enkele of dubbele gril zijn het zelfde hoor ;)
doe maar `n bod....
Serieus :confused:
Lijstjes horen mattsilber te zijn. Verchromen zou ze te veel laten glimmen.
Of ik heb me er zaterdag te makkelijk vanaf gemaakt...... :wink:
WilliamF
19-04-2005, 18:53
Dat bedoel ik, ik had het zelf niet in de gaten dat ik over een lijstje sprak, ik dacht dat het aan de grill vast zat... hoe zit zo'n "lijssie" bevestigd dan, en past dat dus op de originele grill van mijn 77er 1100, en wat zijn ze waard???
Lijstjes horen mattsilber te zijn. Verchromen zou ze te veel laten glimmen.
Of ik heb me er zaterdag te makkelijk vanaf gemaakt...... :wink:
ja,ik vind ze ook niet zo glimmen als het embleem maar met een beetje poetsen gaan ze wel iets meer glimmen.
maar hoe bedoel "te makkelijk vanaf gemaakt......?
ik heb er deze maand 2 gekocht en zit op de 3de te wachten dus ze zijn gerust wel te vinden en ik heb er zeker niet te veel voor betaald.
de grillen verkoop ik iig niet want 1 chrome op de auto,1tje marsrood spuiten en 1tje reserve!!
en ik denk als een grill met lijst in zeer goede staat is hij ongeveer wel 60a70 euro moet opleveren of zit ik er naast.
Serieus :confused:
why not? :)
Ik heb afgelopen zaterdag mijn GTD "ont-GTI-d" (zie thread Zaterdag Sleuteldag (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9598&page=4&pp=20) , en de grillomlijsting vervangen door mattsilberen, en ik heb er geen uren op staan poetsen voordat ze erop gingen, vandaar dat "te makkelijk vanaf gemaakt".
Hoe te vervangen? Heel voorzichtig! het is kwetsbaar spul.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.