View Full Version : dweil....
hoi
ff een vraagje
ik heb mijn golfje 1 nu verlaagd door middel van een supersport schroefset...
heb er 195/45-14 dunlop P9000 rondom
aan de voorkant 2x5 mm spoorverbreders
aan de achterkant 2x16 mm spoorverbreders
ok, nu `t probleem....
als ik op een rechte weg rij... en van de rechterbaan naar de linkerbaan stuur..... dan voel ik dat de achterkant later komt...serieus, ik voel dat ik al op de linkerbaan zit, en voel de kont gewoon later komen....
ik heb hem nog niet uitgelijnd...
kan dit de oorzaak er van zijn?
en als ik veerpootbruggen voor en achter ga monteren, ben ik er dan vanaf?
groetjes menieman...
Dat is geen wonder na gisteren:
shit... heb ik et zelf op mans gehad dus ;)
(wat voor kever had jij? `n 1303?)
;) grapje hoor luuk!
Rene,
Dit is gewoon een teken dat jij in combinatie met de stippen-mobiel er nog niet aan toe bent om te gaan inhalen. :p :p :p :p :p
Grtz............... LRR
Ps: Heb geen idee wat de oorzaak kan zijn trouwens...........rij nl geen schroefset
Jurgen Santana
09-04-2005, 22:40
Zal je hem niet eerst eens laten uitlijnen bij een specialist. Die ook nog een beetje met de achterwielen kan rommelen.
Zal je hem niet eerst eens laten uitlijnen bij een specialist. Die ook nog een beetje met de achterwielen kan rommelen.
wat valt er te rommelen aan de achterwielen dan jurgen ?
Jurgen Santana
09-04-2005, 22:49
Bij mijn Jetta 2 hebben ze door de bevestiging van de achteras aan de auto los te maken, te verschuiven en zo weer vast te zetten de achterwielen een beetje kunnen uitlijnen.
Of dat bij een Golf 1 ook kan heb ik me nog niet in verdiept. Er schijnen nog meer truukjes te zijn.
er ismaar 1 oplossing voor zoiets:
Mark Moerenhout, is wel in breda, maar als er iemand je auto uit kan lijnen is hij het wel.
Suc6
serge pot
11-04-2005, 11:39
jups
Ja, zo'n kever met dezelfde achterwiel ophanging als een porsche 944.... nu jij weer. ;)
944 das toch zo'n auto die als ie achteruit reed een betere stroomlijn had als vooruit.. ;) ..
serge pot
11-04-2005, 11:53
en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken
en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken
Dus.... als het voor en achter ongeveer gelijk zal zijn... dan wordt et ook minder denk je?
mensen... ik ga echt niet naar breda om m`n auto uit te lijnen hoor :p
Tien minuutjes van m`n huis zit `n Euromaster... die is daar ook goed in
enne... veerpootbruggen monteren... dat scheelt ook?
serge pot
11-04-2005, 17:20
jup. en van veerpootbruggen maak je alleen de koets iets stijver
Dus.... als het voor en achter ongeveer gelijk zal zijn... dan wordt et ook minder denk je?
mensen... ik ga echt niet naar breda om m`n auto uit te lijnen hoor :p
Tien minuutjes van m`n huis zit `n Euromaster... die is daar ook goed in
enne... veerpootbruggen monteren... dat scheelt ook?
Geloof ons nou maar dat het het meer dan waard is om naar Breda te rijden, zelfs voor jou. Bij de euro master zijn ze in 10 minuten klaar en heb je niet snel het idee dat er wat veranderd is. Mark trekt er gerust 2 uur voor uit, net zo lang tot het ECHT goed is.
Maar ja, zelf weten :)
en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken
Er zijn zat auto's die een afwijkende spoorbreedte voor en achter hebben. Een fraai voorbeeld hier van kon je vroeger zien bij de Citroen CX en SM, daar scheeld het bijna 4 cm .....
johangolf1
12-04-2005, 21:40
vaag hoor...
ik heb er helemaal geen last van...
heb een schroefset (H&R) en heb het alleen met een bocht en een helling oprijden tegelijk dat 1 van mijn wielen los komt...
ik heb trouwens ook voor boven voor onder en achter boven een veerpootbrug zitten...
ohja heb ook nog een rolkooi achter...
tis volgens mij ook omdat je auto dusdanig laag staat, dat je triangels omhoog staan zeg maar, en met spoorvorming e.d. verneem je dan de speling in de rubbers van je ophanging extra volgens mij... Had het heel erg toen ik met mijn jetta op 13 inch 175/50 reed, en ik hem zo laag mogelijk had staan.... daarnaast idd ook dat de koets wat ruimte laat voor het dweilen, en de banden op zich een beetje, dus wordt een optelsom. Maar ik snap wat je bedoeld, heb er ook veel last van gehad met mijn vorige auto op 13 inch platte band... momenteel eigenlijk niet zo, maar is ook een andere auto. misschien dat dat nog weer scheelt. (ps. had de auto toen wel uitgelijnd, momenteel nog niet eens)
correct me if I'm wrong...
johangolf1
13-04-2005, 06:38
@ Rene: heb je ook je bouten van je draagarm rubbers opgelost en wanneer de auto ingeveerd staat weer vastgezet???
dit moet je wel doen want als je ze uitgeveerd vast zet en je hem in zijn veren laat zakken staat het rubber als zonder te veren gelijk (altijd) onder spanning...
dus even als je auto inegeveerd staat je bouten oplossen van je rubergelagerde ophangpunten en dan weer vastzetten...
misschien helpt dit...
je bedoelt dus de bouten voor aan de bovenkant van de shocks (in de motorruimte) en achter ook (in de kofferbak) ??
johangolf1
13-04-2005, 11:45
niet die in de kofferbak...
als je de 2 ophangpunten van je achteras heb dan zit ie met 2 bouten aan de bodem...
en vlak onder die 2 bouten zit een bout die de ophangpunten met een bout in een rubber met de achteras zelf verbind...
die 2 bouten 17 meen ik zo uit me hoofd ook oplossen en ingeveerd vastzetten...
en die 2 bouten vooraan je draagarmen...
ook die 4 bouten die aan de achterzijde van de draagarmen zitten das ook een ophangpunt met rubber...
@ Rene: heb je ook je bouten van je draagarm rubbers opgelost en wanneer de auto ingeveerd staat weer vastgezet???
dit moet je wel doen want als je ze uitgeveerd vast zet en je hem in zijn veren laat zakken staat het rubber als zonder te veren gelijk (altijd) onder spanning...
dus even als je auto inegeveerd staat je bouten oplossen van je rubergelagerde ophangpunten en dan weer vastzetten...
misschien helpt dit...
ow, dat doe ik dan altijd fout denk ik? :o
jan_gti_16v
13-04-2005, 17:32
nee johan bdoel de bouten die door de draagarmen zitten...
in princiepe alle bouten waar rubbers aan zitten van je ophanging ff loshalen en dan ingeveerd weer vastzetten.....
@ rene is opcker de uitlijning van je auto....
@johan is precies hetzelfde wat ro ze auto had...
johangolf1
13-04-2005, 21:03
ja janneman joe heb gelijk...
dus effe proberen Rene en dan moet het goed zijn neem ik aan...
ey johan... ik heb echt geen flauw idee welke bouten je bedoelt... sorry
kan je niet `n paar foto`s voor mij maken? please? :D
johangolf1
13-04-2005, 21:29
ik ga effe in me resto foto's zoeken zo terug ;)
ik ga effe in me resto foto's zoeken zo terug ;)
ok laiverd
johangolf1
14-04-2005, 06:10
zo eindelijk dan de foto's rene, me muis was leeg gisteren avond en kreeg hem met geen mogelijkheid weer aan de praat :s...
maar nu doet ie het weer hoor...
hier de voordraagarmen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CECQXDGN
de bouten bij die groene ringen die moet je ingeveerd oplossen en weer vastzetten...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LPFZNSCG
hier een foto van de achteras...
je ziet dat hij aan de ophangpunten hang nu...
hij zit aan iedere kant met 2 nouten aan de bodem vast...
als je net onder die bouten kijkt dan zit daar 1 bout door de achteras en het scharnierpunt van de as...
die bout ook ingeveerd oplossen en weer vastzetten aan beide kanten...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.