PDA

View Full Version : G60 remmerij op een golf 1


Black Devil
08-04-2005, 21:51
Ik zie in de volgende advertentie staan dat je met deze ankerplaten g60 remmerij op de vooras kunt plaatsen bij een golfje 1.

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/194379.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fg%3Dautodiversen%26u%3Dondvolkswagen%26js%3D1%26show_summary%3D1%26show_thumbnails%3D1%26rv%3D30%26av%3D%26oudei%3D0%26zoek%3Dremmen%26fo%3D%26pv%3D%26submit1%3DZoek

Stel ik schaf dit aan dan zou ik dus klaar zijn met nieuwe schijven, blokken en remklauwen van een g60?

Is het noodzakelijk dat ik de hoofdremcilinder vervang? ik blijf op de achteras gewoon met trommels rijden

En hoe zit het met golf 2 GTI remmerij op de vooras?

Black Devil
08-04-2005, 21:56
Ik zit ook nog met het idee om te gaan voor de remklauwen van een type 1 GTI, ik neem aan dit dit gelijk is aan de 1.5-1.8 modellen.

Sorry ik ben er gewoon nog niet uit.

1. G60 remmen
2. Golf 2 GTI remmen
3. Golf 1 GTI remmen

Dennis@polo86c.nl
08-04-2005, 23:10
Andere optie is klauwen van een Scirocco 2 16V, deze passen zonder adapters bij een Golf 1.
Er is trouwens al eens een uitgebreid topic geweest over grotere ankers voor een Golf 1.

Black Devil
08-04-2005, 23:35
Ben vergeten te vermelden dat het een 1100 is met zwevende schijven (of was het klauwen?)

en over die andere topics, die missen allemaal de nodige informatie omdat niemand er ooit werk van maakt.

Maar toch wel mijn belangrijkste vraag is, kan ik de orginele remcilinder gebruiken, bijv bij een golf 1 gti remklauw?

carbreaker de autosloper
10-04-2005, 16:10
tis een paar avonden werk maar ja dan heb je ook iets
ps deze is gemaakt voor 15 inch.... :) :) :) :biggrin:

Lieuwe
10-04-2005, 18:18
Ik heb ook zon setje van Marktplaats gekocht voor G60 ombouw. Spullen zien er goed uit, maar kan je verder nog niet zoveel vertellen want heb ze nog niet gemonteerd. Heb wel al set brembo schijven te liggen en blokken, maar moet nog een set 15" wielen regelen :rolleyes:

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik het het beste kan doen met de hoofdremcilinder ? Dacht zelf aan 1 van een G60 en dan gewoon originele rembekrachtiger houden als dit mogelijk is. Achter komen schijven/klauwen van Golf2 16v.

Rolandgti
10-04-2005, 18:33
heb die dingen aangeschaft en werkt perfect

Black Devil
10-04-2005, 22:31
Hoe zit het nou precies met die hoofdremcilinder? komt ik ermee weg door bijv golf 1 gti klauwen te plaatsen en de rest orgineel te laten??

Rallye-VR6t
11-04-2005, 23:32
Hoe zit het nou precies met die hoofdremcilinder? komt ik ermee weg door bijv golf 1 gti klauwen te plaatsen en de rest orgineel te laten??

Is geen probleem.
Hooguit krijg je een iets langere pedaalslag.

Black Devil
12-04-2005, 14:08
Kijk, ontzettend bedankt, ga ik maar eens voor de Golf 1 GTI versie...

PeterZ
12-04-2005, 21:09
Maar voor de rest is het boodschappenlijstje:

- 2 adapters
- 2 G60 klauwen/schijven/blokken
- 1 G60 hoofdremcylinder
- 1 G60 rembekrachtiger
- 1 Monteur om alles er op te schroeven

Klopt dit? Niets vergeten? Onderdelen teveel?

Maakt het type Golf nog verschil?

Indicatie van de kosten nieuw en gebruikt?
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

richardcabriogti
17-04-2005, 11:15
wat een stelletje dooie tref ik hier zeg ......plaatjes,beugeltjes...bouw je auto maar weer vol met sh*t zooi
doe het gewoon goed
neem een volledig fusee van een g60 met de stuurstang en de schokbreker en fuseekogel
verwijder van je eigen auto de fusee fuseekogel(uitboren) en schokbreker ,stuurstang doen we later
schuif nu in de draagarm de fuseekogel van de g60 en boor de 2 achterste gaten opnieuw in de draagarm
monteer de kogel met bouten moeren en ringen
haal nu van je oude schobreker het toplager
monteer dit toplager op de schobreker van de g60
maak nu de hoes los van je stuurhuis op het punt waar de stuurstaang bevestigd wordt aan het stuurhuis markeer dit punt waar de moer zit goed
hier komt nl je nieuwe stuurstang tegen aan
maak je oude stuurstang los
en schroef de g60 er weer op
monteer nu je fusee en sluit de remklauw van de g60 aan op je eigen systeem
en klaar is klara een volledig omgebouwd onderstel naar g60
wat betreft de wielen hoef je niet bang te zijn die komen niet naar buiten die houden de zelfde maat
succes met je ombouw

Rallye-VR6t
17-04-2005, 11:34
wat een stelletje dooie tref ik hier zeg ......plaatjes,beugeltjes...bouw je auto maar weer vol met sh*t zooi
doe het gewoon goed
neem een volledig fusee van een g60 met de stuurstang en de schokbreker en fuseekogel
verwijder van je eigen auto de fusee fuseekogel(uitboren) en schokbreker ,stuurstang doen we later
schuif nu in de draagarm de fuseekogel van de g60 en boor de 2 achterste gaten opnieuw in de draagarm
monteer de kogel met bouten moeren en ringen
haal nu van je oude schobreker het toplager
monteer dit toplager op de schobreker van de g60
maak nu de hoes los van je stuurhuis op het punt waar de stuurstaang bevestigd wordt aan het stuurhuis markeer dit punt waar de moer zit goed
hier komt nl je nieuwe stuurstang tegen aan
maak je oude stuurstang los
en schroef de g60 er weer op
monteer nu je fusee en sluit de remklauw van de g60 aan op je eigen systeem
en klaar is klara een volledig omgebouwd onderstel naar g60
wat betreft de wielen hoef je niet bang te zijn die komen niet naar buiten die houden de zelfde maat
succes met je ombouw


Heb jij je auto al rijdend, en uitgelijnd?

Lieuwe
17-04-2005, 11:41
Ik heb liever gewoon 2 goeie adapters dan dat ik de complete rommel over moet bouwen.. kost misschien ook een beetje meer + meer werk.

richardcabriogti
17-04-2005, 11:51
ja ik wel en het is nog een cabrio ook en nog eens abs voor en achter ook
bovendien heb ik de spullen van een golf 3 vr6 eronder zitten ,eerst had ik g60 maar kreeg een half jaar later vr6 binnen

johangolf1
17-04-2005, 12:20
als je die adapter platen wil hebben van een golf 1 gti naar een golf 2 G60 dan moet je even conatct opnemen met chris (forumnaam) die heeft dit pas terug ook op zijn golf gemonteerd komt wel uit amerika maar het was heel mooi spul...
zie zijn topic over restauratie golf 1 gti...

johangolf1
17-04-2005, 12:26
kijk even in deze topic daar is het wel te vinden...
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3366

G60RAY
27-07-2005, 19:00
wat een stelletje dooie tref ik hier zeg ......plaatjes,beugeltjes...bouw je auto maar weer vol met sh*t zooi
doe het gewoon goed
neem een volledig fusee van een g60 met de stuurstang en de schokbreker en fuseekogel
verwijder van je eigen auto de fusee fuseekogel(uitboren) en schokbreker ,stuurstang doen we later
schuif nu in de draagarm de fuseekogel van de g60 en boor de 2 achterste gaten opnieuw in de draagarm
monteer de kogel met bouten moeren en ringen
haal nu van je oude schobreker het toplager
monteer dit toplager op de schobreker van de g60
maak nu de hoes los van je stuurhuis op het punt waar de stuurstaang bevestigd wordt aan het stuurhuis markeer dit punt waar de moer zit goed
hier komt nl je nieuwe stuurstang tegen aan
maak je oude stuurstang los
en schroef de g60 er weer op
monteer nu je fusee en sluit de remklauw van de g60 aan op je eigen systeem
en klaar is klara een volledig omgebouwd onderstel naar g60
wat betreft de wielen hoef je niet bang te zijn die komen niet naar buiten die houden de zelfde maat
succes met je ombouw

Aangezien ik zelf ook bezig ben met een inbouw van G60 motor en ombouw naar G60 onderstel voor ben ik een beetje op zoek gegaan naar extra informatie en kwam bij dit oude topic teregt.
Hier in dit gedeelte staat alles mooi omschreven wat er benodigd is en hoe te monteren, maar nu blijft er voor mij toch nog 1 vraagje over:

Welke aandrijfassen te gebruiken, die van de scirocco 16V of toch gewoon die van de golf G60? :o

bobby-digital
27-07-2005, 20:59
als je het goed wil doen is het dus noodzakelijk om voor de schokbrekers van een G60 te gebruiken?? ben dit ook van plan (vr6 remmen dan ) maar heb weinig zin om m'n 1000+ euro schroefset eronder uit te halen......

G60RAY
27-07-2005, 21:08
idd, de schrokbrekers van een golf 2 dienen dan gebruikt te worden

G60RAY
28-07-2005, 16:53
Niemand bekend met welke aandrijfassen te gebruiken?

Rallye-VR6t
28-07-2005, 17:25
Niemand bekend met welke aandrijfassen te gebruiken?


Als je alles golf 1 houdt de scirocco 16V lengte.

G60RAY
28-07-2005, 17:40
Als je alles golf 1 houdt de scirocco 16V lengte.

Nee het blijft niet origineel golf 1, de motor met bak en het onderstel (muv de draagarmen) wordt golf 2 G60. Ik weet nu dat ik assen nodig hebt met 100mm homokineten, maar of dat deze moeten zijn van een scirrocco 16V of Golf 2 G60 is mij nog onduidelijk. Of zijn beide type assen in lengte gelijk??

Rallye-VR6t
28-07-2005, 17:44
Nee het blijft niet origineel golf 1, de motor met bak en het onderstel (muv de draagarmen) wordt golf 2 G60. Ik weet nu dat ik assen nodig hebt met 100mm homokineten, maar of dat deze moeten zijn van een scirrocco 16V of Golf 2 G60 is mij nog onduidelijk. Of zijn beide type assen in lengte gelijk??

Als je een 02A in de golf 1 bouwt, heb je scirocco 16V lengte nodig.
De korte as is geloof ik gelijk, maar de lange is iets korter bij een scirocco 16V.
Op deze assen kun je gewoon 10cm homokineten kwijt.

Al moet je wel even uitkijken, je wiellagerhuizen bij een golf 1 kunnen soms geen 10cm homokineten aan.
Moet je die eerst bewerken.!

G60RAY
28-07-2005, 17:54
Het is idd een 02A bak en de fusees worden gebruikt van een golf 2 G60 dus dat mag geen probleem opleveren. :)

Bedankt voor de reactie!

oergolf
28-07-2005, 19:38
Nu dit topic toch al bezig is;

Ik ben van plan om G60 remmen te nemen voor mijn golfje 16v. Nu een tijdje legaal met nieuwe apk rond gereden te hebben ben ik er wel van overtuigt dat de standaard remmen niet echt geweldig zijn.

Ik heb vandaag hier en daar al rondgebeld en kan aan corrado G60 remklauwen voor de voorzijde komen. Wie kan mij vertellen wat een schappelijke prijs daarvoor is?
Verder;


-Wie kan mij aan een set adapters helpen? (ik heb chris (restauratie GTI) al een berichtje gestuurd. Ik ben alleen bang dat hij al een tijdje non-actief hier is.

Wie ooh wie kan mij hiermee helpen?

paddygti
28-07-2005, 22:28
Voor alle beunhazen en vijlers onder ons
nog een keer de goed benodigheden

Golf type 1 -> ombouwen baar G60 256mm Remmen

Wil je op de sloop zoeken naar orginele remklauw adapters dan doe je dit op de volgende wagens:


Audi 80 quattro (83 tot 85)
Audi 90 5-cylinder (85 tot 87)
Audi Coupe 5-cylinder (85 tot 88)
Scirocco 16V (Als je er al een kan vinden dan !!)


dan gebruik je de schijfen van een corrado G60
Of een laat type Golf twee remschijven

hier de orginel vag bestelnummers:-
remklauwhouders - 853 615 125 (x2)
houder boutjes - N900 689 02 (x4)
Glij boutjes - 321 615 141 (x4)


o ja en wel een aanrader scirroco hoofremcilinder gebruiken of van een audi
of Van een laat type 1 Cabrio

dit in verband met meer vloeistof verplaatsing en pedaal hoogte


met vriendelijke groet
Paddy

G60RAY
29-07-2005, 07:34
@paddygti

Met de manier die jij hierboven hebt omschreven blijf je gewoon gebruik maken van het originele onderstel van de golf 1. Originele G60 remschijven hebben een diameter van 280mm en niet 256mm, de remklauwen van een G60 passen dan ook volgens mij alleen met een adaptor op de originele fusees.

Zoals een stukje terug te lezen is ben ik bezig het onderstel van m'n golf 1 om te bouwen naar dat van een golf 2 G60, dus met de fusees, stuurkogels, schokbrekers en spoorstangen.
Ik was er alleen nog niet zeker van welke aandrijfassen te gebruiken na deze ombouw. Of die van de G60 of die van een Scirocco 16V, maar na advies van
Gti1-G60 bleek die van de Scirocco 16V gebruikt te worden.

Rallye-VR6t
29-07-2005, 15:04
@paddygti

Met de manier die jij hierboven hebt omschreven blijf je gewoon gebruik maken van het originele onderstel van de golf 1. Originele G60 remschijven hebben een diameter van 280mm en niet 256mm, de remklauwen van een G60 passen dan ook volgens mij alleen met een adaptor op de originele fusees.

Zoals een stukje terug te lezen is ben ik bezig het onderstel van m'n golf 1 om te bouwen naar dat van een golf 2 G60, dus met de fusees, stuurkogels, schokbrekers en spoorstangen.
Ik was er alleen nog niet zeker van welke aandrijfassen te gebruiken na deze ombouw. Of die van de G60 of die van een Scirocco 16V, maar na advies van
Gti1-G60 bleek die van de Scirocco 16V gebruikt te worden.

De lengte van de scirocco 16V, deze assen zijn op meerdere VW modellen geleverd. (a.o. Cabrio laat type weer)
Dus een aandrijfasboer kan je zo vertellen welke lengtes dat zijn.
(havam.nl)


Verder kun je prima met de hoofdrem van de golf1 gti de remmen van een scirocco 16V gebruiken.
Alleen je pedaalslag wordt langer.
De hoogte van het pedaal verandert niet.

Maar een dikkere hoofdrem remt wel prettiger.!

paddygti
29-07-2005, 23:46
inderdaad een grotere hoofdrem cilender remt stukken prettiger.

en een setje staalflex leidingen scheelt ook een stuk met de directheid