View Full Version : Verafbijter vs Alu velgen ?
Scirocco_1600
15-01-2012, 11:00
hallo .
ik heb een setje 14" BBS RZ velgen liggen die ik wil opknappen , enkel is de lak er vuil en afgebladerd op sommige plaatsen .
nu heb ik een fles verfafbijter gekocht van het merk de keyn ( dekapan )
maar nu is mijn vraag " is het goed of toegelaten om die verafbijter op mijn velgen te smeren ?
de velgen worden wel gezandstraald ( met glasparels ) na het verwijderen van de orignele verf . en natuurlijk komt er een nieuw kleur er op .
greets nicky
hallo .
ik heb een setje 14" BBS RZ velgen liggen die ik wil opknappen , enkel is de lak er vuil en afgebladerd op sommige plaatsen .
nu heb ik een fles verfafbijter gekocht van het merk de keyn ( dekapan )
maar nu is mijn vraag " is het goed of toegelaten om die verafbijter op mijn velgen te smeren ?
de velgen worden wel gezandstraald ( met glasparels ) na het verwijderen van de orignele verf . en natuurlijk komt er een nieuw kleur er op .
greets nicky
Als ze toch gestraald worden, is het niet nodig om ze te ontlakken
Scirocco_1600
15-01-2012, 15:05
Als ze toch gestraald worden, is het niet nodig om ze te ontlakken
kheb namelijk zelf een straalcabine staan . maar de lak van die BBS zijn behoorlijk dik om er af te stralen . daarmee dacht ik ,eerste verf eraf daarna stralen .
kun je gewoon doen, voor het spuiten maak je velgen toch schoon. Eerst met wateren en wat dreft ofzo en voor het spuiten met siliconenverwijderaar.
Sven-GTI
15-01-2012, 21:42
Bij mij werkte dit dus niet, allerlei soorten afbijt geprobeerd.
Op een gegeven moment speciale industrieele afbijt gehaald (veroorzaakt binnen mum van tijd brandwonden op me arm na 1 spetter) dit hielp wel iets of wat.
Nu de bbs'jes weggebracht voor chemisch ontlakken, stralen en coaten. (de harten dan)
Inderdaad gewoon chemisch laten ontlakken scheelt een boel gesmeer kost je rond de 40 euro per set.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.