PDA

View Full Version : Mijn MK1 winter project


Mad Max
05-12-2011, 22:51
Net gekregen van Sinterklaas :D

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1811.jpg

Hij is uit 84 met een TD blokje er in, moet alleen nog aangesloten worden. De auto is overgespoten en daarna is er nog niet gek veel geinstalleerd, ik ben er dus nog wel even mee bezig. Het plan is om hem toch iets hoger te maken want ik kreeg hem al amper een lage stoep op.

Het is een beetje beholpen zo, arme student hier he, maar ik ga hem zo snel mogelijk onder een tent zetten ofzo.

Oja ik stel me ook maar even voor, ik ben Max :redface:

EelcoB
05-12-2011, 23:51
Hallo max :D ,

Waarom krijg ik nou nooit zulke dingen? :(

Maar hij ziet er wel goed uit. Veel potentie!

Succes ermee! :thumbup:

DUBbeltje
06-12-2011, 11:53
moi max,

toch wel een mooi ding zo, nu alleen nog een 1.9 TDI erin en iets omhoog!
ik weet nog wel een adresje voor het bekleden van het interieur.
hij is niet zo duur, dus...
Succes met de verbouw, ik hoor wel als je ermee bezig bent.

Gr je collega ;)

Rallye
09-12-2011, 00:23
Ziet er netjes uit :D
Veel succes maar dat gaat vast wel lukken denk ik ;)

Mad Max
10-12-2011, 09:22
Tnx! Zal er vandaag eens aan beginnen, door de week stage dus dan wordt het hem steeds maar niet. Overigens heb ik niks gekregen hoor, heb er gewoon voor betaald, het was alleen dat hij toevallig op 5 december "bezorgd" werd :rolleyes:

Abeltje
10-12-2011, 11:08
Hele leuke Caddy, kan zeer zeker iets heel moois worden.

Maar 1 ding... NIET OMHOOG!!!!!!!!!!!!!!! (drempels kun je in het ergste geval ook schuin nemen ;) )

Siem
10-12-2011, 11:53
Gave caddy,
Kleur ziet er al fijn uit. Succes ermee!

Mad Max
10-12-2011, 16:31
Eindelijk de caddy bij daglicht kunnen zien :D
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1814.jpg

Dakje moet wel echt ff wat aan gebeuren:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF18112.jpg

Dit is een 1.6 TD toch? Verkoper dacht dat het een 1.9 TDI was..
Hoe zit het met de voorste motorbloksteun, die zit niet gemonteerd, heb ik er los bij. Kan je die beugel los halen en dan monteren?
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1813.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1816.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1815-1.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1826.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1825.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1824-1.jpg



Oja, iemand nog een voorbumper kopen?
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF18092.jpg

jones
10-12-2011, 16:40
hele gave wagen :thumbup:
1.6 td rijd echt heerlijk,
maar auto iets omhoog? das toch zonde :dunno:

Mad Max
10-12-2011, 16:47
Ja.. moet maar even kijken. Toen we hem de tuin in drukten liep de uitlaat ergens in het midden al aan. Misschien moet ik daar eerst even naar kijken :)

ewcaddymk1
10-12-2011, 17:21
echt zonde van het dak, finishvlag der op leuke optie.
Watvoor blok licht erin (motorcode) want volgens mij zie ik een oliekoeler zitten ik heb een JR liggen voor mijn caddy maar daar zit geen een op mischien niet onverstandig om er op te zetten.
ook de velgen staan de caddy goed

Rallyegek
10-12-2011, 21:23
de voorste motorsteun ligt boven je binnenspiegel op de foto's.

wou die nog starten met de brommer accu :D ?

@ewcaddymk1, ik heb ook een JR in me caddy met oliekoeler denk eerder dat er wat mist bij jou :)

ewcaddymk1
10-12-2011, 23:37
@ewcaddymk1, ik heb ook een JR in me caddy met oliekoeler denk eerder dat er wat mist bij jou :)[/QUOTE]

oeps even wat gemist bij deze zit de aansluiting op het blok nog niet op,
had eerst gedacht dat de koeler los kwam te hangen maar deze zit boven het oliefilter dus :screwy: :shake:
sorry

Mad Max
11-12-2011, 00:01
de voorste motorsteun ligt boven je binnenspiegel op de foto's.

wou die nog starten met de brommer accu :D ?

@ewcaddymk1, ik heb ook een JR in me caddy met oliekoeler denk eerder dat er wat mist bij jou :)

Hehe die motor(!) accu had ik nog liggen, is toch 12V. Maar hij gaf heel kort zwak licht op het gloei en accu lampje elke keer als ik hem op contact zette.

Zal binnenkort even een fatsoenlijke accu halen, ik kijk morgen even naar de motor code.

Hoe zit het met die oliekoeler dan, de olieafvoer/aanvoer van de turbo komt daar op uit lijkt het, is het dan een speciaal oliefilter wat er op moet?

Rallye
11-12-2011, 11:27
Wat is er met het dak gebeurd dan ?
Kleur vind ik zekerweten mooi zo :D

Mad Max
11-12-2011, 16:40
Ik heb even gekeken, ik heb ook een JR.

Dakje was al zo toen ik hem kocht, maar de Caddy staat nu onder een partytent, mooi droog. Nou hopen dat het niet meer zo gaat waaien...

Melvin
11-12-2011, 18:49
Heb je deze van René gekocht toevallig? Leuk project!

DUBbeltje
12-12-2011, 12:58
Heb je deze van René gekocht toevallig? Leuk project!

van rene kloeze? die heeft toch geen caddy gehad?

Melvin
12-12-2011, 13:00
Nope, niet die René ;)

Mad Max
12-12-2011, 17:43
Ik weet niet van wie die was. Ik weet alleen dat hij uit Drachten kwam en dat het een vrachtwagenchauffeur was.

Diegene heeft hem in Ureterp ingeruild bij een VW garage. Vandaar.

Verder heb ik er nog een onderhouds boekje bij, maar dat is nog van de allereerste eigenaar, keurig afgestempeld tot 1986 :D

Mad Max
12-12-2011, 17:56
Weet iemand waar ik een werkplaatshandboek van het JR blok kan vinden?

Dan kan ik zelf uitzoeken wat hier bijvoorbeeld mist..

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1837.jpg

Jel Golf 2 GTI
12-12-2011, 18:01
je mist de aansluiting van je oliekoeler. oliefilter steun.

Was ff snel een foto aant zoeken maar kom er niet direct 1 tegen.

geleende foto via google
http://farm7.static.flickr.com/6163/6185479967_9453d5d9f7.jpg

ewcaddymk1
12-12-2011, 21:25
je mist de aansluiting van je oliekoeler. oliefilter steun.

Was ff snel een foto aant zoeken maar kom er niet direct 1 tegen.

geleende foto via google
http://farm7.static.flickr.com/6163/6185479967_9453d5d9f7.jpg


klopt,snel even bij mijn JR gekeken dan komt de koeler onder de steun en daaronder het filter .
Zit nog genoeg werk aan, ik wou dat zo ver was met mijn caddy, staat ook lekker laag HOUDEN zo en hopen dat we geen strenge winter krijgen anders word het nog lekker fris in je tentje.

ewcaddymk1
12-12-2011, 21:49
waar staat deze caddy als ik vragen mag??(gewoon interesse omdat je het had over
drachten en ureterp

Mad Max
13-12-2011, 18:32
waar staat deze caddy als ik vragen mag??(gewoon interesse omdat je het had over
drachten en ureterp

Haha ja ja.. straks mn velgjes ineens weg he ;)

Ik woon in Groningen, hoezo?

Tnx voor het antwoord Jel!

Jel Golf 2 GTI
13-12-2011, 22:48
no problem, :D
Als je de steun monteert ga dan bij vw een pakking halen.
Heb ooit eens geprobeerd om dat ding te monteren met een eigen gemaakte pakking maar dit ging na 3km al lekken.
Orginele pakking is een soort metalen pakking dat er tussen gaat, bestand tegen olie en warmte.

Kost niet overdreven veel en dan ben je inneens zeker dat het dicht is. :thumbup:

EDIT: volgens mij hangt de pakking zelfs nog aan je blok als ik de foto goed bekijk.

MartijnCR
13-12-2011, 23:18
Hehe ziet er wel naar uit. Mooie caddy heb zelf ook project mk1 caddy

DUBbeltje
14-12-2011, 10:08
inderdaad, wel goed bezig, straks in de winter mooi hittekanon erin en knallen! ;)

ewcaddymk1
19-12-2011, 10:33
Oja, iemand nog een voorbumper kopen?
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF18092.jpg[/QUOTE]


heb je bumper nog????

stuur maar een pm

Mad Max
23-12-2011, 11:49
PM verstuurd!

Kan iemand me helpen aan een oliefiltersteun (zie foto bovenaan deze pagina).
Ik kan hem nergens vinden. Ook op carpartsdirect.nl niet..

Mad Max
27-12-2011, 19:29
Afgelopen weekend hier op een sloop een oliefiltersteun gevonden, vandaag even erop gebeunt en dan morgen maar eens kijken of ie wil lopen :tongue:

Jel Golf 2 GTI
27-12-2011, 20:26
Had het te laat gelezen dat je er 1 zocht.

Ik heb er mss ook nog wel 1 liggen.

Ben benieuwd of ie loopt :D :thumbup:

Mad Max
29-12-2011, 15:10
Gister toch maar even met het dakje bezig geweest:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1847.jpg


Vandaag een accu er aan gehangen, hij geeft helemaal niks op het dashboard, maar de startmotor wil wel rond!
Hoe zit het met de tellerbak, moeten daar 1 of 2 stekkers in? Ik heb er nu 1 grote stekker aan hangen, ik kon de kleinere niet vinden...
Het rare is dat ik toen met die motoraccu wel 2 lampjes had branden.

DUBbeltje
03-01-2012, 12:39
massaprobleem...? verder goed bezig!:D

Mad Max
03-01-2012, 22:51
Ja dat zal het wel zijn, we zien het dit weekend.

Vandaag stond de boel er zo bij toen ik thuis kwam :eek:

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1850.jpg

Om de een of andere reden geen schade aan de auto te zien :D

Jel Golf 2 GTI
03-01-2012, 22:58
tent omver geblazen vandaag??

Gelukkig geen gesneuvelde ramen :thumbup:

ewcaddymk1
20-01-2012, 09:46
nog vorderingen gemaakt of moeten we eerst op de winter wachten :D :D

Mad Max
23-01-2012, 10:15
Nog geen vorderingen, ik heb het druk gehad laatste paar week. Maar komende 3 week ben ik vrij dus dan moet ik een eind komen, als het weer mee werkt :D

Helaas wel wat schade aan de lak bij de voorschermen trouwens :(

ewcaddymk1
23-01-2012, 12:20
jammer van de schade maar ben benieuwd de komende weken
blijf het volgen :thumbup:

Mad Max
23-01-2012, 17:48
En hij leeft!! :D

Maar na meteen een vrij hoog toerental valt hij elke keer uit... er zit een 2ehands accu in, met een goeie nieuwe accu van een maat van me startte hij beter en viel hij niet meteen uit.

Hoe zit het met de olieaanvoer voor de turbo (zie foto), die aansluiting lekte vrij hard. Hoort daar niet een pakking tussen ofzo? Of gewoon goed hard aandraaien?
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1878.jpg

Ziet iemand hier iets dat niet klopt? Natuurlijk hangen er een hoop dingen los, maar wat moet ik nog aansluiten zodat mn dashboard werkt. Ik krijg nog helemaal niks..
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1876.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1875.jpg

Midden op de foto, rechts van het "witte gat komt water naar binnen.. kan dat bij de achterruit vandaan komen?
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1871.jpg

MartijnCR
23-01-2012, 18:25
Die wartel móet goed aan zitten op foto 1 anders móet er andere leiding op

Mad Max
23-01-2012, 19:21
Die wartel móet goed aan zitten op foto 1 anders móet er andere leiding op

Ik zat me te bedenken dat ik de behuizing er net bij heb gekocht, ze zijn daarom niet op elkaar "ingesleten". Misschien morgen even kijken of ik daar wat aan kan doen.

Mad Max
24-01-2012, 21:35
Ik heb de lekkage verholpen door hem gewoon harder aan te draaien dan me in eerste instantie goed leek :D

Nou ben ik alleen erg benieuwd waarom hij niet blijft lopen (maar wel elke keer start) Moet kan hij starten met lucht in de leiding?

keesf
24-01-2012, 21:37
bij de electra lijkt het mij het meest verstandig om alles wat er niet origineel in hoort eruit te snoeien, dan alle kabels netjes herstellen en aansluiten volgens een vw schema, nadien kan je altijd nog extra's erbij zetten, maar zoals het nu is kan je heel moeilijk alles netjes aansluiten, omdat je niet weet waar de bijgemaakte kabels voor gediend hebben

MartijnCR
24-01-2012, 22:03
Voor het uitvallen help beetje gashouden niet? Of valt hij bijna meteen uit in 1 keer net na starten?

Mad Max
24-01-2012, 22:47
Dat is een goed plan Kees, ik zal eens kijken of ik zo'n schema kan vinden.

Martijn, dat heb ik geprobeerd, maakt geen verschil...
Heb er even een apart topic over gestart, met filmpje!
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=95172

peerke112
25-01-2012, 17:02
is hij mss rot in de hoek van de bak naar de cabine? das wel un kwaaltje en komt der precies op die plaats water naar binne. van de achterruit lijkt me eigenlijk sterk want lijkt me dat dit meteen naar beneden loopt ipv daar uitkomt

Mad Max
26-01-2012, 12:54
bij de electra lijkt het mij het meest verstandig om alles wat er niet origineel in hoort eruit te snoeien, dan alle kabels netjes herstellen en aansluiten volgens een vw schema, nadien kan je altijd nog extra's erbij zetten, maar zoals het nu is kan je heel moeilijk alles netjes aansluiten, omdat je niet weet waar de bijgemaakte kabels voor gediend hebben

Dashboard lampjes doen het! Ik meette de stekker die op de tellerbak komt even door en hij gaf over meerdere draden 12V. Dus ik dacht dan moet het in de tellerbak zitten.. Op de tellerbak zit een soort behuizinkje voor de stekker die je er af kan halen, deze zat blijkbaar verkeerd om waardoor de stekker er ook verkeerd om op kwam :D

Mad Max
30-01-2012, 15:16
Misschien de pomp maar eens beter bekijken http://youtu.be/PDw1lYCDbr8

servowire
31-01-2012, 21:35
Wel een hoog toerental zeg,
Is de kop wel lek? Ik zie niet direct bubbels in het vaatje, alleen een straaltje vanaf de rad.

maw, niet vreemd? Wel loop hij wat rauw of mist de uitlaat?
of je hydro stoters niet lekker meer? Hij tikt wat.

Trouwens, zonder oliedruk moet je nooit je turbotje laten lopen, dan kun je beter ff doorstarten op de accu met de 12volt van de pomp af, zodat hij ff een beetje olie rondpompt.

Mad Max
01-02-2012, 10:49
De uitlaat is een open pijp tot de achteras, er zit verder geen demper op.

Ik heb wel oliedruk, hij lekte eerst namelijk best hard langs de wartel op het oliefilterhuis.

Het zal toch iets met de pomp zijn aangezien hij ook niet reageert op gas geven. Ik ga kijken voor een andere.

wooter
01-02-2012, 12:30
Motorblok heeft maybe jaren niet gelopen en draait nu voor het eerst 5 minuten met open uitlaat.


Zou hem eerst een tijdje laten lopen en warm worden. Kijken wat er gebeurd.
Ander pompje kijken kan als ie echt niet gaat reageren.

MartijnCR
01-02-2012, 12:42
Juist lekker warm draaien kijken of br. Pomp daarna wel reageert. Wel op kvs en olie letten

Mad Max
06-02-2012, 22:32
Vandaag even de voorkant gefixt!

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/418731_10150776280049392_755404391_12498506_1444355718_n.jpg

Mad Max
08-02-2012, 16:47
De pomp reageert na een paar dagen weken in de cleaner wel beter, hij valt ook minder snel uit als ik even gas geef. Maar het gaat nog steeds niet echt soepeltjes.
Ik heb een doorzichtige leiding van het brandstoffilter naar de pomp gemonteerd, maar elke keer als ik de auto uit zet komen er vanaf de pomp 2 (niet hele grote) luchtbellen terug de leiding in.

Hoe krijg ik die lucht er uit? Ik heb al 3x alle wartels op de verstuivers los gehad, elke keer kwam er genoeg diesel uit. Zelfs een tijdje laten lopen met de meest rechtse wartel open helpt niet, de luchtbel gaat wel de pomp in, maar hij komt elke keer terug als de motor uit is.

wooter
08-02-2012, 17:19
De pomp reageert na een paar dagen weken in de cleaner wel beter, hij valt ook minder snel uit als ik even gas geef. Maar het gaat nog steeds niet echt soepeltjes.
Ik heb een doorzichtige leiding van het brandstoffilter naar de pomp gemonteerd, maar elke keer als ik de auto uit zet komen er vanaf de pomp 2 (niet hele grote) luchtbellen terug de leiding in.

Hoe krijg ik die lucht er uit? Ik heb al 3x alle wartels op de verstuivers los gehad, elke keer kwam er genoeg diesel uit. Zelfs een tijdje laten lopen met de meest rechtse wartel open helpt niet, de luchtbel gaat wel de pomp in, maar hij komt elke keer terug als de motor uit is.
Ik denk dat die luchtbellen geen kwaad kunnen maar dat die pomp niet lekker staat afgesteld.
Gewoon warm laten draaien en dan gaan afstellen.
Ben je al verder gegaan met afbouwen van de auto?

Edit: wat trouwens nog kan is dat je verstuivers verstopt zitten of niet helemaal lekker zijn.

Mad Max
04-03-2012, 22:19
Weet iemand een adresje voor een krukas poelie? Die heeft het vanmiddag namelijk een beetje begeven toen ik de pomp wou demonteren. :( Of moet ik gewoon op een sloop zoeken?

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1895.jpg

ewcaddymk1
04-03-2012, 23:07
Weet iemand een adresje voor een krukas poelie? Die heeft het vanmiddag namelijk een beetje begeven toen ik de pomp wou demonteren. :( Of moet ik gewoon op een sloop zoeken?

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1895.jpg


als je geen stuurbekrachtiging hebt kun je er gewoon een enkele poelie opzetten zijn ook makkelijker te vinden en zijn niet gegoten dus knappen minder snel :thumbup:

Mad Max
17-03-2012, 18:08
Morgen ga ik het dakje zwart verven, uit eindelijk moet het zo iets worden:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/checker.jpg

Wat vinden jullie, grote blokken (zoals op foto) of juist kleinere?

Zie trouwens de transporter op de achtergrond, volgens mij is mn caddy in precies die kleur gespoten :D

De Pul
17-03-2012, 18:18
ongeveer die grootte zoals je getekend hebt lijkt me wel mooi,kleiner word het te druk denk ik.

Bernhard
28-03-2012, 21:05
Wat is er met je dak gebeurt? :eek: Voor de rest al mooie caddy! Ik wil ooit ook zo'n bumper voor. Vind ik de mooiste combo zo met die oranje knippers :thumbup:

Mad Max
31-03-2012, 23:42
Hoe bedoel je? De blauwe laag was slecht gespoten, zo heb ik hem gekocht. Of die zwart/witte blokken? Dat komt misschien nog wel, maar op het moment staat ie in de 2e laag zwart, maar dit staat even stil omdat ik bezig ben voor de APK.

Afgelopen week ben ik heen geweest, dingen die moeten gebeuren:

(laat ik doen)
- Klein stukje laswerk
- 2x remleidingen achter

(zelf doen)
- Fusee goed monteren (zat gewoon echt los :shame: )
- Verlichting even nakijken
- Handrem opstellen
- Stuurkogel vervangen (zat ook los :shame: )
- Achterwiellagers opstellen en smeren

Viel me nog best mee eigenlijk, hopelijk ben ik donderdag dan door de keuring :D

ewcaddymk1
01-04-2012, 00:09
echt zonde van het dak, finishvlag der op leuke optie.



dus toch maar :thumbup:

Mad Max
01-04-2012, 00:12
:d

Kan iemand me trouwens vertellen of de tankdop van een ander type VW ook past? Ik kan geen caddy mk1 dop vinden :confused:
Heb er nu eentje zonder slot, en dat lijkt me in de stad geen goed plan.

keesf
01-04-2012, 21:17
van een golf1 moet ook passen voor zover ik weet.

dak kan je ook nog beplakken met carbon-look sticker

Mad Max
01-04-2012, 22:28
van een golf1 moet ook passen voor zover ik weet.

dak kan je ook nog beplakken met carbon-look sticker

Ik heb al een golf 1 dop geprobeerd, de kunststof buitenkant is te groot en het slot zelf is eerder te klein :confused:

Carbon?! In 1984 zat dat alleen maar aan de binnenkant van je uitlaat :D

Jel Golf 2 GTI
01-04-2012, 23:20
veel plezier met je dak :D ik begin er nooit meer aan denk ik.

Mad Max
01-04-2012, 23:22
Even een paar keer goed (goed!) schuren en het wordt nog best netjes!

Ik zal een foto posten als het klaar is!

wooter
03-04-2012, 21:45
wanneer ga je weer op voor APK pik? en is die dorpel al gelast?

Mad Max
06-04-2012, 14:11
Hij is door de APK :D

ewcaddymk1
06-04-2012, 15:12
gefelicitaart :D

Makrolon
07-04-2012, 08:28
Gefeliciteerd! Nu meer foto's :cool:

Mad Max
07-04-2012, 10:06
Dakje moet ik nog af maken! Maar omdat jullie zo aandringen:

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1933.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1932.jpg

Volgens mij zitten mn schokbrekers wel helemaal op hun einde met de motor erin, weet iemand andere? Of kan ik beter de blokken onder de achteras weghalen?

Tjaap
07-04-2012, 12:15
leuk ding hoor.

Oldie79
07-04-2012, 12:38
mocht je motorisch nog wat nodig hebben ik heb nog zat spul liggen van de 1.6TD, heb 2 cilinder koppen naar de malle.......moer.
en de rest van de blokken is nog dik in orde.
mis je wat of zoek je iets, pm me maar.

nice caddy..:)

grts

Jel Golf 2 GTI
07-04-2012, 13:19
netjes hoor, ook hetgene dat in de laadbak staat :D

Makrolon
07-04-2012, 15:44
Nicee! Ik maak denk ik gewoon blokjes op de as, onder die rubbers. Dan veert ie gewoon alleen op de rubbers als mn motor achterin staat. anders hapt mn wielkast in de band.

Hoe heb je je motor bevestigd aan de voorkant trouwens? Zit bij mij niets van ogen oid.

casss
07-04-2012, 16:36
die papiertape wordt na verloop van tijd heel verrot om eraf te halen heb ik wel eens gemerkt! Verder leuk project!

Mad Max
07-04-2012, 17:26
die papiertape wordt na verloop van tijd heel verrot om eraf te halen heb ik wel eens gemerkt! Verder leuk project!

Ja ik weet het, helemaal als het een paar keer nat is geweest. Maar het is niet anders!

Ik rij de motor eerst in een soort bok: http://www.soer.nl/shop/artikel.asp?rid=15364&rubriek=0&offset=21&zoeknaar=motor
En ik heb bij een aanhangerboer 2 ogen gehaald, 2x2 gaten geboord en klaar is kees ;)

Ik ben niet bang dat hij iets gaat raken, maar gewoon dat hij geen schokdemping meer heeft en dus als een gek gaat stuiteren...

ewcaddymk1
07-04-2012, 18:41
volgende week zondag ook evennaar drachten ,sligro meet ;)

Makrolon
07-04-2012, 19:45
Ja ik weet het, helemaal als het een paar keer nat is geweest. Maar het is niet anders!

Ik rij de motor eerst in een soort bok: http://www.soer.nl/shop/artikel.asp?rid=15364&rubriek=0&offset=21&zoeknaar=motor
En ik heb bij een aanhangerboer 2 ogen gehaald, 2x2 gaten geboord en klaar is kees ;)

Ik ben niet bang dat hij iets gaat raken, maar gewoon dat hij geen schokdemping meer heeft en dus als een gek gaat stuiteren...
Ah oke, die ken ik wel ja. Ik ga denk ik een framepje lassen wat voorin komt waar de motor tegenaan komt en waar ik de ogen aan vast maak.

Ik ben juist niet zo bang dat ie een beetje stuitert, meer dan de kasten op de banden gaan liggen en ik niet meer kan rijden. :P

Mad Max
07-04-2012, 20:16
Ah oke, die ken ik wel ja. Ik ga denk ik een framepje lassen wat voorin komt waar de motor tegenaan komt en waar ik de ogen aan vast maak.

Ik ben juist niet zo bang dat ie een beetje stuitert, meer dan de kasten op de banden gaan liggen en ik niet meer kan rijden. :P

Ik ben net terug van een stukje rijden, net wat je zegt.. rechtsachter loopt het wiel aan in de kast als ik een bocht naar links maak of te hard over drempels/kuilen ga. Echt niet best, ik kan rotondes niet harder dan 10-15km/u nemen :D

Morgen maar even kijken of ik die blokken er tussenuit krijg, iemand tips?
Opkrikken op de achteras, bouten los, blokken er tussen weg en weer aandraaien? :confused:

Sry maar elke zondag ben ik aan het "stuntrijden" (vandaar ook de motor in de bak ;) )

ewcaddymk1
07-04-2012, 20:38
mischien is daar ook wel een plekje, btw doe je dit bij ikea ,zo ja ook al eens in wegmisbruikers geweest? :D

Mad Max
07-04-2012, 20:39
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/27032008247.jpg

Ik bedoel dus het blokje dat tussen de bladveren en die opgelaste beugel/pasvlak zit.

Nee, dat was ik niet, ik rij pas 2 jaar. Maar ik rij wel vaak met die jongens die daar toen gepakt waren, was bij de makro trouwens! Filmpje! (http://www.youtube.com/watch?v=khOAYsVnxak)
Om misselijk van te worden, gelukkig doen ze tegenwoordig niet meer zo kinderachtig. Maar bij de makro rijden we voor de zekerheid maar niet meer :rolleyes:

ewcaddymk1
07-04-2012, 20:45
dan komt ie achter een beetje hoger ,heb je geen rubber nokken onder de kokerbalken dan?

ewcaddymk1
07-04-2012, 20:47
Nee, dat was ik niet, ik rij pas 2 jaar. Maar ik rij wel vaak met die jongens die daar toen gepakt waren, was bij de makro trouwens! Filmpje! (http://www.youtube.com/watch?v=khOAYsVnxak)
Om misselijk van te worden, gelukkig doen ze tegenwoordig niet meer zo kinderachtig. Maar bij de makro rijden we voor de zekerheid maar niet meer :rolleyes:

en dan zeggen dat je motor niet onder controle hebt :screwy: ik zou zeggen probeer het maar eens :D

Mad Max
07-04-2012, 20:49
en dan zeggen dat je motor niet onder controle hebt :screwy: ik zou zeggen probeer het maar eens :D

"Hij heeft zn voeten niet eens meer aan het rempedaal" Wat dacht je van een extra achterrem op de hand :rolleyes:

Een maat van mij heeft ook een caddy, en die heeft schokbrekers met spiraalveren. Weet iemand waar ik die kan krijgen?
Hij heeft ook andere bladveren, hij heeft er 2, ik heb er 3-4 ofzo.

ewcaddymk1
07-04-2012, 20:52
"Hij heeft zn voeten niet eens meer aan het rempedaal" Wat dacht je van een extra achterrem op de hand :rolleyes:

handig als het voorwiel bijna nooit de grond raakt :D

Makrolon
07-04-2012, 21:17
Ik ben net terug van een stukje rijden, net wat je zegt.. rechtsachter loopt het wiel aan in de kast als ik een bocht naar links maak of te hard over drempels/kuilen ga. Echt niet best, ik kan rotondes niet harder dan 10-15km/u nemen :D

Morgen maar even kijken of ik die blokken er tussenuit krijg, iemand tips?
Opkrikken op de achteras, bouten los, blokken er tussen weg en weer aandraaien? :confused:

Sry maar elke zondag ben ik aan het "stuntrijden" (vandaar ook de motor in de bak ;) )
Oh, jouwe is achter nog verder verlaagd. Bij mijn Caddy is alleen de as aan de andere kant van de bladveren gezet. Nog zie ik aan de band dat ie de wielkast raakt hoor, en dan heb ik er nog geen motor op gehad.

Bij mij zitten er rubber veerwegbegrenzers. Als ie ver inveert raakt de as gewoon die rubber dingen en kan ie niet verder inveren. Voor mn huidige wielen zitten die dingen niet laag genoeg om de band vrij te houden. Dus ik maak een blokje tussen de as en die rubber dingen zodat ie eerder tegen de as komt en dan niet meer verder kan veren.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Als je er wat aan hebt kan ik wel een foto maken van hoe het zit nu.

Mad Max
07-04-2012, 21:27
Oh, jouwe is achter nog verder verlaagd. Bij mijn Caddy is alleen de as aan de andere kant van de bladveren gezet. Nog zie ik aan de band dat ie de wielkast raakt hoor, en dan heb ik er nog geen motor op gehad.

Bij mij zitten er rubber veerwegbegrenzers. Als ie ver inveert raakt de as gewoon die rubber dingen en kan ie niet verder inveren. Voor mn huidige wielen zitten die dingen niet laag genoeg om de band vrij te houden. Dus ik maak een blokje tussen de as en die rubber dingen zodat ie eerder tegen de as komt en dan niet meer verder kan veren.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Als je er wat aan hebt kan ik wel een foto maken van hoe het zit nu.

Het is geen foto van mijne! Het zit wel hetzelfde, maar ik denk dat mijne lager staat omdat ik het oudere type bladveren heb.

Ik snap wat je bedoeld, die veerwegbegrenzers zitten er bij mij niet op. Heb er verder weinig verstand van, maar het lijkt me een vrij lompe oplossing. Als je met die blokken op de rubbers komt zal hij toch gaan stuiteren als een gek?

Bovendien zitten mn schokbrekers ook helemaal ingedrukt als de motor achterin staat, dus ophogen lijkt mij de enige goeie oplossing.

ewcaddymk1
07-04-2012, 21:31
schokbrekers van een kever of suzuki alto nemen die zijn korter dan orgineel
en die veerwegbegrensers bespaard je wel een hoop slijtage aan de banden als ie wel eenkeer goed doorveert

Makrolon
08-04-2012, 19:46
http://img577.imageshack.us/img577/4343/20120408134024.jpg

Zo zit het bij mij.

Omdat ik toch benieuwd was, vanmiddag even een pallet met 350 kilo beton achterin gezet. De as komt idd op de rubbers terrecht en mn wielen lopen nog mooi vrij. Dus blokjes tussen de as en het rubber zijn niet nodig.

En lompe oplossing, zo zit het gewoon origineel. Persoonlijk als ik een motor achterin heb rij ik toch bijna alleen snelweg, en een klein stukkie van huis naar snelweg en van snelweg naar eindlocatie. Dat ie een beetje stuitert maakt me dan weinig uit.

Mad Max
08-04-2012, 20:49
Ze hebben bij jou dat pasvlak aan de bovenkant laten zitten, volgens mij is dat niet goed! Zo zou de as kunnen gaan draaien. Bij mij zit ie wel aan de onderkant, maar wel los. Het beste is vastlassen aan de onderkant las ik ergens. (Zoals op de foto die ik hier boven gepost heb)

Ik denk dat de beste oplossing voor mij toch schokbrekers met spiraalveren zijn. (van een motorfiets oid) Hij is nu ook veel te slap, dus dan sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap.

Makrolon
08-04-2012, 21:06
Ah, ik zal er nog eens naar kijken, of er iets vast is gelast aan de onderkant van de as. Goed puntje idd, thanks!

Als je schokbrekers met veer hebt gevonden die passen hoor ik het graag. Mijn huidige schokbrekers zijn gaar en rot, en wat stugger achter is geen overbodige luxe.

Mad Max
08-04-2012, 21:08
Wouter (ook van stuntforum met een caddy) had het over Yamaha Diversion veren.. Maar ik kan daar niks over vinden. Hij heeft er wel zo iets onder zitten en die van hem is echt een stuk stugger. (Hij heeft ook nieuwer type bladveren dan wij).

Mad Max
08-04-2012, 21:25
Nuttige info: http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTricks/RearSuspension.shtml

Makrolon
08-04-2012, 21:28
Hmm oke. Ik zal het eens opmeten en wat rondkijken wat er eventueel tussen kan.

Zie de link nu pas. Eens even lezen. :)

Mad Max
08-04-2012, 21:50
Het is alleen niet echt voor motorfiets veren ofzo, maar er staan wel wat afmetingen bij.

Dit lijkt er meer op, maar is wel voor onverlaagde achteras: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1866249-Caddy-Koni-Rear-shock-information

Mad Max
11-04-2012, 15:36
Dit moet het worden:
http://www.hotrod.nl/shop/index.html?lmd=40978.641551

Fasterd
11-04-2012, 19:52
?? Ik zie niet echt wat je bedoelt, alleen de homepage van die site..

Mad Max
11-04-2012, 22:15
Ohja.. kijk bij schokbrekers/speciaal en dan de eerste.

Marcski
12-04-2012, 10:32
Ik heb toevallig net een setje Monroe airshocks besteld in amerika. Deze, maar dan oog-oog:
https://pontiworld.com.au/usgmsp/images/shockMA708.jpg

hier zitten slangen met een gewoon autoventiel bij, zodat je hem makkelijk op kan pompen of verlagen. Als ik het nippel op de schokbreker later om laat lassen kan het zelfs op een fatsoenlijk airride systeem aangesloten worden.

Bij interesse kan ik wel eens kijken of het interessant is meerdere setjes over te laten komen, door verzending en douanekosten worden de echter niet goedkoop..

Mad Max
12-04-2012, 12:09
Ah dat zou helemaal mooi zijn. Heb je ze dan ook voor Kever besteld?

Zo iets (http://www.ebay.com/itm/Rear-Air-Shocks-1971-1979-Super-Beetle-411-412-Thing-/330711672800?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4cfff3a7e0&vxp=mtr) dus?

Marcski
12-04-2012, 12:24
Nee Corvette, die zijn nog iets korter ivm met de as op de bladveren

Mad Max
15-04-2012, 11:20
Nee Corvette, die zijn nog iets korter ivm met de as op de bladveren

In die advertentie staat dat ze van 266mm tot 410mm zijn, dat lijkt me toch perfect?

EDIT: Scheelt ook niet heel veel met die corvette shocks, daarmee kan je hem wel ECHT laag laten zakken natuurlijk.

Mad Max
15-04-2012, 11:47
Heb nu trouwens bumperstops tussen de schokbrekers gedrukt, werkt perfect! Loopt niet meer aan :D

Toch lijken me die air shocks me wel een mooiere oplossing.

Siem
02-05-2012, 13:15
Zal eens precies kijken hoe dat bij mijn caddy is gedaan. Heb geen stop of dergelijke nodig en met 300kg achterin de bak loopt hij niet aan.
Achter is hij erg stug, mss wel iets te....

Fasterd
02-05-2012, 23:09
Ik heb toevallig net een setje Monroe airshocks besteld in amerika. Deze, maar dan oog-oog:
https://pontiworld.com.au/usgmsp/images/shockMA708.jpg

hier zitten slangen met een gewoon autoventiel bij, zodat je hem makkelijk op kan pompen of verlagen. Als ik het nippel op de schokbreker later om laat lassen kan het zelfs op een fatsoenlijk airride systeem aangesloten worden.

Bij interesse kan ik wel eens kijken of het interessant is meerdere setjes over te laten komen, door verzending en douanekosten worden de echter niet goedkoop..


Zie ook hier:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3886424-Caddy-Monroe-air-shocks-and-Air-Lift-onboard-air

Mad Max
08-05-2012, 16:44
Owww hier kan ik zo boos om worden! De caddy staat net een maand op straat en er is al weer geprobeerd in te breken hoor! Moest gelijk hier aan denken: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VO48Vr4KIc8

Ze hebben mijne alleen niet "gekeyed" maar met een schroevendraaier oid onder beide deurgrepen zitten wrikken. Het is ze blijkbaar niet gelukt want er mist niks uit de auto.
Is zo iets in NL ook te krijgen? http://www.autostyle.co.za/vehicle-categories-2/volkswagen/vw-golf-mk1/securo-plates.html Zo verbergt het de schade ook meteen.

EDIT: Heb al wat gevonden!

ewcaddymk1
08-05-2012, 18:43
mooi klote ,ik hope dat de schade nog wat mee valt :redface:

Mad Max
12-05-2012, 16:30
Heb van die armor plates besteld, als ik die monteer zie je van die schade niks meer denk ik. Vandaag ff lekker lopen poetsen :)

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1944.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1943.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1942.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1940.jpg

Fasterd
13-05-2012, 21:31
Lekker aan het poetsen geweest! Ga je ooit nog een orginele achterklep monteren?

Mad Max
13-05-2012, 21:34
Misschien ooit :P Ik vind het ook jammer, maar er zijn een hoop andere dingen die ik eerst wil doen.

Mad Max
18-05-2012, 11:22
Vandaag de armor plates binnen, beetje laat want eergisternacht is het ze wel gelukt in te breken.. gelukkig niks weg want er viel niks te halen :shake:

Mad Max
19-05-2012, 16:43
echt zonde van het dak, finishvlag der op leuke optie.


En dan eindelijk ben ik er aan toe gekomen :D

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/DSCF1949.jpg

Makrolon
19-05-2012, 23:56
Echt mooi ding man zo!

Bij jou komen de voorwielen ook verder naar buiten als achter. Bij mij ook zo. Lelijk vind ik dat.... En bij mij is t ook zo dat de achterwielen binnen de 'marge' zitten en het voor wettelijk niet mag...

Ik heb trouwens waarschijnlijk schokbrekers van een Honda Cb650 uit 1980 oid die passen. Ik ga ze morgen proberen. De lengte lijkt te kloppen.

Mad Max
20-05-2012, 09:50
Ben benieuwd naar die schokbrekers!

Vind het ook lelijk, maar bij de APK keuring zeiden ze dat het om het loopvlak van de band gaat. Thank god for getrokken bandjes :p

Misschien een setje golf 3 velgen halen en dan alleen aan de voorkant de smalle monteren...

ewcaddymk1
20-05-2012, 18:11
heb je vandaag gespot bij groningen ,gaaf ding geworden met de vlag :thumbup:
je reed eerst boven mijn langs met de fiets achterop op de kant van nieuweschans en later zag ik de boven kant toe ik richting martiniplein reed ,was om een uur of kwart voor 5 /5 uur je kwam volgens mij van het industrie terein

Mad Max
23-05-2012, 10:26
heb je vandaag gespot bij groningen ,gaaf ding geworden met de vlag :thumbup:
je reed eerst boven mijn langs met de fiets achterop op de kant van nieuweschans en later zag ik de boven kant toe ik richting martiniplein reed ,was om een uur of kwart voor 5 /5 uur je kwam volgens mij van het industrie terein

Hah grappig! Kan goed kloppen, was wezen rijden met de motor en had haast. Waar zag je me precies dan? Oostelijke ringweg? Waar reed je zelf in dan?

ewcaddymk1
23-05-2012, 11:44
jij reed op de europaweg de a7 op . volgens mij is dat afslag westerbroek
ik kwam vanaf de duitse grens was net 3 dagen naar leipzig geweest .
reed in een grijze t5 van wijbenga standbouw later reed je volgens mij onder ons door en daarbij mooi zicht op het vers gelakt dak :D
echt stoere caddy alleen vind ik de voorste velgen wat aan de breede kant

Mad Max
23-05-2012, 15:48
Westerbroek idd, daar ga ik altijd ff rijden.

Die velgen moet ik inderdaad vervangen door smallere, dan zal ie ook makkelijker inparkeren :D

louwe caddy
21-06-2012, 22:27
das zowat bij mij in de achtertuin :D
zie daar vooral zondags wel motor "rijders"

als de wind goed staat kan ik ze zelfs horen :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
21-06-2012, 22:33
Ziet er al heel netjes uit :thumbup:

Dakje staat hem ook goed :D :D

Mad Max
21-06-2012, 23:03
das zowat bij mij in de achtertuin :D
zie daar vooral zondags wel motor "rijders"

als de wind goed staat kan ik ze zelfs horen :thumbup:

Welk van de 2-3 huizen die daar in de buurt is woon je dan? Andere kant van het kanaal zeker? :D

Voorbeeldje wat we onder rijden verstaan :)


https://lh4.googleusercontent.com/-Z3RFrmFbSaA/T6VN_1B3tXI/AAAAAAAAAO4/HaVP37iR3XU/s800/caddys.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-4PARuZYzpUU/T6VOkoAShcI/AAAAAAAAAP4/sdkhurPnrNg/s800/max7.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-L6_2SgXAq14/T6VOHpssM2I/AAAAAAAAAPA/dBVwe1sm51k/s800/max1.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-xMG29-y_HXU/T6VOLBx88NI/AAAAAAAAAPI/S9gqxvhHPbY/s800/max2.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-KmNjhTy0c7U/T6VOO5J4LGI/AAAAAAAAAPQ/s8skwia_CtI/s800/max3.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-NGGwv1LPeqk/T6VOXEk9j5I/AAAAAAAAAPY/igmF1CGXfRc/s800/max4.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-uLsvv8FqrBY/T6VOZoXxksI/AAAAAAAAAPg/-qc8gpJ18t4/s800/max5.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-HF_Jp6iF8lo/T6VOZvkIrcI/AAAAAAAAAPk/e8xQVpUlmCk/s800/max6.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-nm79sLnZbeI/T6VOmWwrybI/AAAAAAAAAQE/U0uO-Utf2ik/s800/max8.jpg

louwe caddy
21-06-2012, 23:06
woon iets verder weg net uit t zicht ;)

ik kijk uit op ferus smit ;)
julie rijstijl kon ik wel :thumbup: :D
zoon van m,n uitvoerder "rijd" ook bij jullie ;)

....van huis uit assen ;)

zat ook n keer in wegmisbruikers bij de makro
of was jij daar ook bij????

Mad Max
21-06-2012, 23:12
woon iets verder weg net uit t zicht ;)

ik kijk uit op ferus smit ;)
julie rijstijl kon ik wel :thumbup: :D
zoon van m,n uitvoerder "rijd" ook bij jullie ;)

....van huis uit assen ;)

zat ook n keer in wegmisbruikers bij de makro
of was jij daar ook bij????

Oja dat is maar iets verderop.
Haha ja die ken ik wel, dat wegmisbruikers gebeuren was nog voor mijn tijd :redface:

louwe caddy
21-06-2012, 23:14
http://img.photobucket.com/albums/v477/louwe16klepper/IMAG0220.jpg

vanuit m,n tuin richting ferus smit ;)

Mad Max
23-06-2012, 15:48
Nice! Die audi velgjes staan er leuk onder trouwens :thumbup:

louwe caddy
30-06-2012, 21:42
thanks zijn ook nog echte lichte metalen velgen ;)
niet zoals de meeste alu wielen die zwaarder zijn dan stalen :screwy:

anyway back ontopic ging hiero om jou caddy :thumbup: :thumbup: :D :D

Mad Max
16-07-2012, 15:46
En we hebben airride! :D

Men neme de Monroe airshocks voor de '69 corvette:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/447.jpg

Busjes eruit, en vervangen door zelf gedraaide:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/448.jpg

En..
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/458.jpg

Omhoog!
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/461.jpg

Ze zouden van 1 tot 10 bar moeten kunnen, heb het even met een goedkoop voetpompje gedaan, die begon het te begeven bij 5 bar :tongue:

louwe caddy
16-07-2012, 19:39
das wel verrekte handig voor als je bike achterin moet :thumbup:

12 v pompje regelen druktankje en wat relai,s kleppen en schakelaars
kun je t ook onder t rijden verstellen :D

ewcaddymk1
16-07-2012, 19:52
das wel verrekte handig voor als je bike achterin moet :thumbup:

12 v pompje regelen druktankje en wat relai,s kleppen en schakelaars
kun je t ook onder t rijden verstellen :D
en neem dan ook direct de voorste mee :thumbup: :D

Mad Max
17-07-2012, 01:10
2 Motoren moeten er binnenkort zelfs in :D

Die voorste zal een hoop meer werk zijn... het oppompen is echt zo klaar, misschien 10x pompen en hij zit op 5 bar.

Mad Max
25-07-2012, 20:55
Afgelopen weekend naar Zerbst gereden, bijna 1200 km op 60 liter!
Best netjes dacht ik, helemaal gezien hoe vol ik de bak had:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/427538_10151308307594392_1149974227_n.jpg

fearless
25-07-2012, 21:38
Alsof ie er voor gemaakt is.! Super

louwe caddy
28-07-2012, 08:52
lekker gevuld :thumbup:

kan dus best nog wat gewicht in zo,n verlaagde caddy :thumbup: :thumbup:

Mad Max
28-07-2012, 23:07
Kon ook maar net hoor, wel goed dat ik die airshocks er onder had trouwens, we kregen hem alleen niet harder dan 7 bar, stond toch nog aardig laag.. Soms ff wielkast kussen op de autobahn :D

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/lol.jpg

louwe caddy
26-10-2012, 08:26
heee deze gisteravond gespot
onder n carport bij de hornbach ;)

de meine stond der naast :D :D
jammer dat t donker was en de camera van m,n tel
heeft niet n echt goede flitser

had anders n geinig plaatje opgeleverd :D

Mad Max
26-10-2012, 12:34
Haha nice!

louwe caddy
29-10-2012, 09:28
tjah ik was (zoals meestal ) druk

anders had ik wel ff op je gewacht ;)

Mad Max
29-10-2012, 09:42
Had je lang kunnen wachten, heb daar mn bijbaantje ;)

louwe caddy
31-10-2012, 23:16
Had je lang kunnen wachten, heb daar mn bijbaantje ;)

whahaha
dus ze hebben die carport speciaal voor jou neergezet ;) ;)
nee zoveel geduld had ik vast niet gehad

:screwy: :screwy:

Mad Max
02-11-2012, 00:57
Zo, best mooi!

http://deep-society.blogspot.nl/2010/06/thomas-mk1-caddy-zuruck-aus-der.html

Mad Max
06-03-2013, 16:55
Tijdje niks gedaan aan de caddy, moet nu voor apk dus ik denk ik pak de remmerij ook even aan.

Men neme:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/013-2_zps858af76a.jpg
Golf mk2 GTI remschijven, 256mm. En Opel GSI remklauwen + de bijbehorende houders.

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/016_zpse461c3c0.jpg
Passchroeven M12-M10

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/019-1_zpsed7c4204.jpg

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/020_zpsbaa51cbd.jpg

En hop! Betere remmerij, om alle power uit mn 1.6TD te temmen.

ewcaddymk1
07-03-2013, 20:08
:thumbup: groote klasse

Makrolon
08-03-2013, 09:54
Nice! Die gsi klauwen passen zo ja? Dat ga ik onthouden.

Mad Max
08-03-2013, 09:56
Jep, wel opletten dat je die houders er bij hebt, waar de remklauwen in heen en weer schuiven zeg maar.

Makrolon
08-03-2013, 11:23
Jep, wel opletten dat je die houders er bij hebt, waar de remklauwen in heen en weer schuiven zeg maar.
Ok. Ga mn ogen eens open houden of ik wat tegen kom. Ben er nu G40 remmerij op aan t bouwen. Maar dat is 239 mm.

wooter
08-03-2013, 13:00
Best handig idd. Je merkt dat je met de motor in je bak echt optijd moet remmen :P

Mad Max
08-03-2013, 13:24
Staat best wel eens wat op marktplaats, kost nooit veel. Remschijven/blokken en leidingen waren ook maar 100 euro.
Volgens mij kan G60 spul er ook onder (280mm), dan moet je wel 15 inch velgen hebben.

Haha ja Wouter, en wat dacht je toen naar GSD afgelopen zomer, met 2 motoren, gereedschap en tenten enzo :)

Misschien komend jaar ook eens kijken of er achter ook remschijven op kunnen, is volgens mij wel een stuk meer geflikker vanwege handrem en remkrachtverdeler..

Makrolon
09-03-2013, 09:21
Ja, ik rij op 14 inch staal. Dus G60 word m niet. Eerst maar eens zien hoe die G40 remmerij gaat remmen.

Enne, wat ik begrepen heb heeft Caddy de grootste remtrommels achter die vw gemaakt heeft. Ik zou die lekker laten zitten.

Waar heb je die airshocks vandaan trouwens?

Mad Max
09-03-2013, 11:31
Ja dat is ook zo, airshocks komen uit amerika, dit type heb ik: http://www.ebay.com/itm/REAR-Air-Shocks-1962-1963-1964-1965-1966-Corvette-/330879815676?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222001%26algo%3DSIC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D6028028687871571511%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26sd%3D300719095839%26
Je moet wel zelf ff busjes draaien en er in persen.

Mad Max
29-05-2013, 21:32
Laatst mn achterklep even aangepakt:
http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/100520131591_zpsdbc00ab0.jpg (http://s543.photobucket.com/user/Mad8Max8/media/100520131591_zpsdbc00ab0.jpg.html)

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/100520131601_zps88343e40.jpg (http://s543.photobucket.com/user/Mad8Max8/media/100520131601_zps88343e40.jpg.html)

http://i543.photobucket.com/albums/gg454/Mad8Max8/170520131911_zps1dea85cb.jpg (http://s543.photobucket.com/user/Mad8Max8/media/170520131911_zps1dea85cb.jpg.html)

Ik wou hem eerst netjes gaan maken, maar vond dit ook wel wat hebben. Wat vinden jullie? :D

ewcaddymk1
29-05-2013, 21:55
strak maken ;)

feffe
30-05-2013, 13:48
zonder twijfel

Makrolon
30-05-2013, 22:58
Op een ouwe rat caddy, zo, op jouw caddy, strak maken!

Ferry24
01-06-2013, 09:45
ik vind 'm zo helemaal top de achterklep

Tjaap
01-06-2013, 09:55
Klep redden nu het nog kan

servowire
02-06-2013, 20:21
Strakmaken die klep. Roest is zooo 2007

KennyH
03-06-2013, 15:11
niet strakmaken! maar opknappen!

iedereen werkt altijd die volkswagen teskt weg op de achterklep van de caddy.

ziet er zo niet uit!!

p.s: die remmen komen van een astra gsi of kaddet gsi?

caddyeck
04-02-2014, 22:16
Bumpertje mag je wel naar mij sturen hahaha ben ook bezig met restauratie van me 1983 benzine caddy.

Mad Max
04-02-2014, 22:19
Kom je nu mee :P Ding is net dit weekend weg..

aaarrie
04-03-2014, 21:21
Wat leuk om te zien wat er zoal aan de caddy gedaan is... rij er momenteel met plezier in :)

vwjohnny
14-10-2014, 08:47
Mad max waar heb je toen de tijd die airshocks besteld? Zit met zelfde probleem bij mn type 2 caddy.