Log in

View Full Version : polo1 motor


polo g60
25-01-2004, 17:38
ik heb een probleempje,de 900cc moter uit mijn '76er polo 1 is kapot gelopen,nu kan ik een moter kopen maar die komt uit een golf1 of uit een golf 2,zou die passen in mijn polo type1?bij die motor zit ook geen versnellingsbak,zou ik die eventueel over kunnen zetten van mijn polo 1 blokkie op die golf motor?
ik hoop dat jullie me effe kunnen helpen...
Mvg Ferdi...

serge pot
25-01-2004, 19:14
ja past ,wel ff vliegwiel met koppeling overzettenn

polo g60
25-01-2004, 23:41
ow dat is dan wel mooi als dat zo past,ik ga morgen effe een kijkje nemen bij dat blok,ik had die jongen vannavond gesproken,maar hij zei dat er waarschijnlijk ook geen inlaat spruitstuk bij zat en ook geen carburateur,ik ga dan morgen ook gelijk even passen als dat inlaatspruitstuk uit dat 900cc blok ook op die andere 1.3 motor past,maar dan kan die 900cc carb vast niet op die 1300 motor zeker?het is een 1.3 motor uit een golf2 of 1,en passen de steek assen er dan ook zo weer op?...ik hoor het wel van je...alvast bedankt...
Mvg Ferdi...

Tommy
25-01-2004, 23:45
Als je de bak overzet passen de assen altijd dacht ik zo...

En volgens mij zijn er 1300 motors genoeg op de sloop, alleen de km's meestal.... Maar je zou dus wel de carb's en het spruitstuk van zown blok kunnen overschroeven... of je verzint wat anders leuks... Dan weet Serge ook nog wel wat ;)

sjampoo
26-01-2004, 20:48
Licht er nogal aan..

900cc HA blok. Met of zonder uitlaatspruitstuk-voorverwarming?

Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..


een 900cc carburateur gaat de motor wel laten lopen, maar veel toeren zal ie niet gaan maken vrees ik. De Solex 31PICT carburateur is voor maximaal 1.1 geschikt. daarboven liever een 34'er of een dubbeltraps pierburg (1300 of hoger).

wat is er kapot gelopen aan die 900cc? die dingen gaan normaal echt niet stuk..

Ochja: elk blok dat 'naar voren' gekanteld ingebouwd is, gaat passen. Met veel of weinig werk.

termostaathuis is iets anders, vliegwieldiameter, startmotor en dat soort dingetjes. Steunen, carter, enz enz: allemaal wellicht net iets anders..


Ga liever voor een 1.0 GL blok: vind je zat op de sloop, je hoeft nix te knutselen, loopt 'bijna gegarandeerd' en als je onderdelen zoekt: zo te vinden. De 1.0 GL is net 100cc groter, maar levert dezelfde prestaties (40 pk), en heeft in principe dezelfde carburateur.

Voor dagelijks vervoer prima dus. Niet een bak waar je elke zaterdag weer onder/naast of tussen ligt :-) Doe dat maar met je Polo G60?

polo g60
26-01-2004, 23:47
ik vond vannavond op internet nog een 1300 motor voor 190 eurotjes en die had maar 1500 echte werkelijke km's gelopen,die had toen der tijd in een polo gezeten die flinke schade heeft gehad en daar hadden ze de motor van uit gehaald maar nooit wat mee gedaan dus ik heb die vent een mailtje gestuurd als hij dat blok nog heeft en eventueel met versnellingsbak want dan ben ik van het hele gezeik af denk ik,want dan moet alles passen lijkt mij toch???....en anders moet ik dan maar effe op de sloop gaan kijken naar dat blokkie waar jij het over had...

En ik ben nog steeds op zoek naar een versnellingsbak voor de polo g60 dus als je er nog een weet hou ik me aanbevolen...die heb ik met een maand of 2 maandjes nodig want dan wordt m'n project auto gespoten en dan wil ik alles zo'n beetje bij elkaar hebben zodat ik de polo weer kan gaan opbouwen...

ik ben op zoek naar een: G40 versnellingsbak ATV
G40 Hemeltje
En een voorruit,die was zaterdag helaas gesneuveld met het eruit halen...(een met blauwe zonneband)...
Mvg Ferdi...

polog40
26-01-2004, 23:49
Voorruit kost nieuw imitatie van Splintex een 100 euro met band.

Arjan

Tommy
26-01-2004, 23:57
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..

Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan). :D


(niet om lullig te doen!)

serge pot
31-01-2004, 19:11
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..

Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan). :D


(niet om lullig te doen!)

heb nog een geflowde inlaat met uitlaatgas voorverwarming liggen

sjampoo
01-02-2004, 10:15
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..

Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan). :D


(niet om lullig te doen!)

Jup!

Inlaat!