Log in

View Full Version : Scheve versnelligsbak?

SpiderClass
16-03-2005, 19:48
Ik heb een probleem met mijn versnellingsbak,misschien dat jullie me kunnen helpen...!?

Ik krijg mijn pook moeilijk ik zijn 1 en iets makkelijker in z'n 2, 3 + 4 gaat normaal, hij gaat ook makkelijk in zijn 5, maar daar heeft ie heel veel speling, al me versnellingen zijn als het ware op schoven, de ruimte bij me 1 is nu super smal en super ver naar links en de ruimte als ie me 5 staat is heel ruim en dat staat ook een eind naar links, de plaatsen van me versnellingen zouden dus een stuk naar rechts op geschoven moeten worden :rolleyes:

Iemand ervaring/ oplossingen? :biggrin:

PS: gaat om DX, met bijbehorende versnellingsbak (weet de code niet)

Stijn
16-03-2005, 20:41
Er gaat onder de auto vanaf de pook naar voren een schakelstang. Deze stang gaat naar voren en achteren en roteert waardoor de versnellingen gekozen worden. De roterende beweging wordt veroorzaakt door het links rechts bewegen van je schakelpook. Op het einde van de schakelstang, dus net achter het motorblok, zit een rechtopstaande hevel geklemd. Deze hevel kun je verzetten door de klembout los te maken. Waarschijnlijk is deze dus iets verschoven. Je zou dus in rijrichting gezien deze hevel iets naar links (tegen de klok in) moeten verzetten. Het is echter millimeter werk!!

fre-golf1-16v
16-03-2005, 22:08
helemaal mee eens

SpiderClass
16-03-2005, 22:21
Geweldig,antwoord! Beter dan het vw-forum! (amateurs daar :P) ga het gelijk van het weekend proberen, mocht het echter niet het probleem oplossen, laat ik het direct weten! Bedankt..!!

Stijn
16-03-2005, 23:12
Cool! Kunnen eventueel nog andere dingen zijn, maar laat je bevindingen weten dan denken we weer mee ;)

pirelli
16-03-2005, 23:23
Geweldig,antwoord! Beter dan het vw-forum! (amateurs daar :P) ga het gelijk van het weekend proberen, mocht het echter niet het probleem oplossen, laat ik het direct weten! Bedankt..!!

vw-forum ????? was da hebben we nog nooit van gehoord :p

Timmetje20
18-03-2005, 14:44
Das dat "forum" waar ze het na 2 min. al heel ergens anders over hebben dan over de gestelde vraag! ;)