PDA

View Full Version : Afstellen Schuifdak

lowiete
07-08-2011, 13:15
Bij deze heb ik mijn schuifdak gemonteerd in mijn golf 2 '87.
Nu heb ik volgende probleem. Dak kon eerst niet helemaal dicht dan terug open gedaan gesmeerd kan nu volledig dicht. Maar probleem is dat ie niet mooi dicht zit. Open draaien lukt probleemloos, maar zodra hij bijna dicht is en de achterkant moet opgetild wordt om mooi te sluiten lukt dit enkel met de nodig bijkomend handwerk. Dak zit niet mooi recht achteraan ten opzichte links-rechts en komt ook niet gelijk met hoogte van de kas.

Heb al wat proberen af te stellen met de schroeven langs binnenkant maar tevergeefs.

Haal ik het schuifsysteem dan terug helemaal uit? (schuifdakbekleding moet er trouwens ook nog op)

Wie kan me helpen.

groeten

erik_jetta
07-08-2011, 16:55
Als je de hendel van je open dak eraf haalt, kun je het dak zo los met de hand bewegen. Als je hem dan in een rechte positie zet, zal het allemaal moeten werken.

Johan1982MK1
07-08-2011, 19:21
Ik heb eens een compleet V.A.G werkplaatshandboek gezien waar in staat hoe je zo'n fabrieksdak kan/moet afstellen.

lowiete
07-08-2011, 21:09
zal deze dan ook goed omhoog gaan bij het sluiten?

lowiete
08-08-2011, 19:22
Heb eens de hendel eraf gehaald en uw raad gevolgd. Nu loop de dak mooi recht maar hij komt niet soepel omhoog bij het sluiten. En zit ook goed vast als ik hem terug wil openen...

Graag antwoord met eventuele oplossing..