View Full Version : Zeldzaam origineel NL Golf 1 diesel 1977 projectje
CAR-POOL
02-08-2011, 11:26
Ik hoop ook niet dat deze zoals vele anderen in onderdelen beland.
want een origineel NL Golf 1 diesel met stalen bumpers is zeldzaam!
Hij stond toen in Balk anderhalf jaar geleden te koop toen zag hij er hard uit.
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volkswagen-onderdelen/470646953-golf-1-diesel-1977-body-met-losse-onderdelen.html
steven16v
02-08-2011, 12:00
Dat zie je zo vaak he van die onafgemaakte projecten.
Iedereen kan een leuk schuurtje huren beetje gereedschap kopen en een auto helemaal demonteren. Maar zodra het een beetje moeilijk wordt en het echt geld gaat kosten stopt het merendeel er mee en zet het project weer te koop.
Jammer is dat altijd!
Ik denk dat sommigen zich verkijken op de kosten.
En niet iedereen heeft zoveel reserves dat ie het af kan maken.
Ik had zelf ook niet verwacht om 5000 euro meer uit te geven dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Als ik dat had geweten had ik het misschien ook wel anders gedaan.
Toch wel een leuk origineel dieseltje want het is wel de oudste die ik tot nu toe heb gezien.
CAR-POOL
02-08-2011, 22:35
Ik vind het doodzonde dat er weer 1 in onderdelen weggaat.
Vooral een unieke originele Nederlandse Golf 1 diesel uit 1977.
Ben zelf ook met een groot project bezig , een 78er MX (waar nog weinig van te vinden zijn in originele staat) dit kost ook veel geld en tijd , ik probeer ze allemaal te redden ,
en deze is echt de moeite waard! Want hij is niet stokverrot heb hem in echt gekeken.
Dit was ook 1 van de eerste Golf 1 diesels in Nederland , het testmodel van autokampioen is precies 1 cijfer later op kenteken gekomen. Eerder in NL waren ze er niet.
http://img818.imageshack.us/img818/9194/golfdiesel.jpg
Red deze Golf!!!
Heb je toevallig ook de volledige test uit de autokampioen ?
Ben wel benieuwd :)
Idd dood zonde dat ie zou worden gesloopt.
Heb een zwak voor early mk1 tjes dus deze vind ik ook heel speciaal.
Die swallow wat sinds gisteren op marktplaats staat had ik direct gekocht, maar helaas net te laat.
Deze heb ik erge twijfel over, dus hoop ik dat iemand mij uit mijn twijfel haalt en hem voor mijn neus weg kaapt :D
CAR-POOL
04-08-2011, 11:03
Bprijs koop hem :thumbup: Heb je wel een unieke auto in bezit als die klaar is!
Leuk wagentje.
Een dag demontagewerk is al bespaard bij aankoop.
Men kan direct starten met het onderhanden nemen van de body.
Dieseltje, net wat voor branko ja! :D
Ik begin zelf niet maar een aan dergelijk project.
Het kost uiteindelijk te veel en is een bodemloze put want een auto is nooit af.
Er is altijd wel iets dat nog gezocht moet worden en weer een hondertje kost.
Koop liever een keertje een volledig aangepakte oude uit bijv. het buitenland, waar ikzelf geen omkijken meer naar heb.
Hij is ook wel interessant maar heb voorlopig de tijd er even niet voor.
Als iemand hem voor me kan stallen word het al een stuk makkelijker.
Ik heb namelijk geen zin om hem hier thuis neer te zetten, want dan staat ie in de weg.
Heb 3 golfjes en een polo 6r, om er dan nog een auto bij te hebben :screwy:
De buren zien me aankomen met al die oude meuk :D
En het is ook net wat Richard (golfr32) zegt het kost altijd meer dan dat je vooraf had voorzien.
Ik kan het zelf ook weten met mijn project, en als je hem dan weer verkopen wil dan moet je er geld achteraan gooien.
Dat is het precies, Branko.
De auto kan uiteindelijk na restauratie getaxteerd worden naar wat de taxateur 'm waard vind a.d.h.v. een optische of technische inspectie.
Als men dit bedrag niet reëel vindt met wat men eraan verspijkerd heeft, en men kan aantonen welk bedrag erin gepompt is om 'm weer zo netjes te krijgen, kan in overleg met de taxateur overgegaan worden op het aanvankelijk getaxeerd bedrag gelijk te stellen met het bedrag dat in de auto geïnvesteerd is.
Het is dan enkel een getaxeerde waarde; een bedrag dat men volledig of slechts gedeeltelijk in het slechtste geval uitgekeerd krijgt bij total-loss verklaring van een schade-expert van de verzekeringsmaatschappij waar de auto naar het getaxeerde bedrag verzekerd is geweest.
Maar dat is niet waar men als verwoed liefhebber op uit is.
Taxatiebedrag staat ook niet garant voor wat hij in het particuliere en handelcircuit bij verkoop waard is/ oplevert.
Of men moet een liefhebber vinden die de al dan niet het aan het geïnvesteerd bedrag gelijkgestelde taxatiebedrag wil betalen om de auto over te nemen.
Mijn conclusie: men krijgt nooit terug wat men in de auto geïnvesteerd heeft bij verkoop.
CAR-POOL
04-08-2011, 22:38
Kan iemand hem tussen Golf en Jetta MK1 zetten?
Ik zie hem in onderdelen belanden helaas ben ik bang :shake:
Is een MP advertentie, dus vandaar hier denk ik ;)
JOngens, heb hem afgelopen vrijdag gekocht...
Zal eens kijken of ik het apparaat weer rijdend kan krijgen, heb nog vele onderdelen nodig.. auto is totaal NIET compleet! Veel dingen zijn weg gegooit, maargoed... we zien het wel!
Wat een schijthuis, even een lijstje:
* Aftermarket KNIP opendak AARGH
* Dorpels naar de maan (binnen en buiten)
* Bandenbak Käse
* binnenschermen voor aan alle kanten bijelkaar gekakt
* Achterste wielkastranden hulp behoevend
* Kontjes (hoekjes achterpaneel/scherm) k.u.t.
* fuseestukken en diverse andere delen ophanging WEGGESMETEN
* Motor en bak ontbreken (ook weggeflikkerd)
* Interieur grotendeels kapot en/of weggeflikkerd
* Hemel eruit gerukt
* Geen, lees: helemaal nix, electriek meer in de auto...weggeflikkerd!
Al met al een knap projekt, maar damn wat is dat grappig zo'n ouwe diesel haha.
Klot'n
http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=1170235&postcount=153
CAR-POOL
18-09-2011, 21:32
Mooi dat die gered is :)
Is toch wel heel zonde om 1 van de origineel NL oudste Golf 1 diesels te slopen. Ouder vind je niet meer.
Vorige eigenaar had er weinig blijkbaar geen verstand van.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.