matt202
17-07-2011, 09:20
hallo,
ben gisteren wezen proefrijden met een 1.6 5bak benzine.
ik kwam echter niet ver want na 50 meter, koppeling in te duwen, begon de bak te ratelen..
hij heeft hem later die dag eraf gehad en er bleek een bout afgebroken te zijn van de drukgroep. die is inmiddels vervangen maar is het verstandig om zo door te blijven rijden?
wat mij nog meer op viel is dat wanneer je de motor ruimte inkijkt en je kijkt bovenop de bak zou er een inbus schroefdop moeten zitten, die er dus niet zit en daarom zag je zo het draaiende wiel bewegen met wat roest erop?
dus mijn conclusie is: dop is er uit, kan water of vuil in gaan zitten of de olie heeft zich daar eruit gegooid en alles is gaan drooglopen / roesten waardoor de bout is afgebroken!?!?!
graag jullie ideeen en meningen..
ben gisteren wezen proefrijden met een 1.6 5bak benzine.
ik kwam echter niet ver want na 50 meter, koppeling in te duwen, begon de bak te ratelen..
hij heeft hem later die dag eraf gehad en er bleek een bout afgebroken te zijn van de drukgroep. die is inmiddels vervangen maar is het verstandig om zo door te blijven rijden?
wat mij nog meer op viel is dat wanneer je de motor ruimte inkijkt en je kijkt bovenop de bak zou er een inbus schroefdop moeten zitten, die er dus niet zit en daarom zag je zo het draaiende wiel bewegen met wat roest erop?
dus mijn conclusie is: dop is er uit, kan water of vuil in gaan zitten of de olie heeft zich daar eruit gegooid en alles is gaan drooglopen / roesten waardoor de bout is afgebroken!?!?!
graag jullie ideeen en meningen..