View Full Version : golf 2 oettinger
schrauber
23-01-2004, 17:41
ik heb een duitse golf 2 16v oettinger gekocht
weet iemand wat oettinger met de motor van zo'n 16v uithaalde
ik niet en daarom vraag ik het aan jullie :D
Cody GTI
23-01-2004, 18:09
ik heb een duitse golf 2 16v oettinger gekocht
weet iemand wat oettinger met de motor van zo'n 16v uithaalde
ik niet en daarom vraag ik het aan jullie :D
Oettinger had/heeft meerdere mogelijkheden voor een Golf II 16V (mogelijkheden tussen de 143 en 182 pk). Zit er geen sticker onder de motorkap (links) van Oettinger? Als je iets meer gegevens voor mij hebt kan ik het verder uitzoeken (heb alle Oettingerfolders van de Golf II van die tijd hier liggen namelijk).
schrauber
23-01-2004, 18:14
prachtig
ik ga de wagen maandag halen dan laat ik je wel weten wat op de sticker staat
ze hebben me gezegd dat hij 160 pk zou hebben
kan fout zijn ook natuurlijk
maar het is een vliegmachien ik heb er vandaag mee gaan rijden
alvast bedankt
Cody GTI
23-01-2004, 20:39
prachtig
ik ga de wagen maandag halen dan laat ik je wel weten wat op de sticker staat
ze hebben me gezegd dat hij 160 pk zou hebben
kan fout zijn ook natuurlijk
maar het is een vliegmachien ik heb er vandaag mee gaan rijden
alvast bedankt
ben benieuwd, suc6 alvast
Als het een 'echte' Oettinger is heeft hij een ander inlaatspruitstuk dan een gewone.
rallyegolf driver
24-01-2004, 10:04
Als het er een is, dan heeft hij ook een blauwe plaquette in de motorruimte ge-popnageld gekregen met de gegevens erop.
Hoop voor jou dat het dan die leuke uitvoering is met hun Oettinger KR2000E/16VS pakket:
in de PerformanceVW van mei 2001 staat er zo een :
volgens dat magazine:
2021cc
compressie 10,5:1
boring 82,5
slag 94,5
182 bhp bij 6500 rpm
gesmede zuigers
gebalanceerde krukas
in en uitlaatpoorten bewerkt
alu carterpan met koelribben
aangepaste versnellingsbak
0-62 mph in 7,1sec
top 140 mph
votex middenconsole met oettinger klokjes!!
Oettinger stuur
Dus je begrijpt wel dat ik hoop dat het hem is......!
dragracer
24-01-2004, 10:06
Veel plezier met je aankoop !! :D
Cody GTI
24-01-2004, 10:44
Als het een 'echte' Oettinger is heeft hij een ander inlaatspruitstuk dan een gewone.
dat hoeft dus echt niet zo te zijn, alleen de 2000E/16V versie van Oettinger heeft een ander inlaatspruitstuk. Ook waren er paketten waarbij alleen werd volstaan met het bewerken van de cil.kop, snelle nokkenas etc.
Iid Cody dat bedoel ik ook maar een bewerkt cilinderkopje is niet zo bijzonder he?
Het is gewoon te hopen voor schrauber dat het een echt Oettinger product is. Helaas zijn er meer stickers dan motorblokken verkocht :D
zijn der pics van die uitvoering?
schrauber > is het veel gekloot om zo'n auto in te voeren?
schrauber
25-01-2004, 16:28
het invoeren kost 100 euro
moet je een afspraak maken op de keuring voor het invoeren.
als je problemen moest hebben ik heb het nummer van iemand op het ministerie
het is zelfs mogelijk om een golf 2 vr6in te voeren dat heb ik al gedaan maar de wagen moet dan tuv gekeurd en 2maanden verzekerd en ingeschreven geweest zijn in duitsland bv
dus alles is mogelijk
je moet het alleen durven :D
schrauber
28-01-2004, 15:48
ik ben de oettinger gaan halen
de gegevens die op het oettinger plaatje staan zijn
KR 1800 E/16 vs
bougies: F6 DTC
zundzeitspunkt:5+- 1° vor OT
CO: 1.0+- 0.5%
motor olie : 4.0l
Pruf und einstell bedienung wie V.A.G fur motor KR
op de tuv papieren stond nog extra een supersprint 4in 1 uitlaat
en ik ben al volop begonnen aan het demonteren
voor de spuitjob
Zestienkleppen
28-01-2004, 16:21
leuke aankoop!
Cody GTI
28-01-2004, 20:42
Gegevens Oettinger KR-1800 E/16 VS (OE 000 166 00)
110 kW/ 150 pk
0-100 in 8,2 sec
topsnelheid 212 km/u
max koppel 175 Nm bij 5350 rpm
veranderingen t.o.v. basis (16V KR 139pk):
andere inlaatnokkenas (276 graden)
doorstroming inlaatspruitstuk verbeterd
Superbenzine 98 ROZ, verbruik gelijk aan serie
Onderhoud en afstelling gelijk aan serie
Oettinger rekende hiervoor in 1990 DM 1.098,=
Owwww, dus vrij standaard blok
Maar wel leuk BTW
schrauber
29-01-2004, 11:44
bedankt voor de reacties en de opzoekingenen
als er iemand zijn documentatie over de golf 2 oettinger wil verkopen
laat me dan iets weten aub want ik ben ernstig opzoek naar zoiets
mail dan naar g60freak@tiscali.be
Zestienkleppen
29-01-2004, 13:02
Owwww, dus vrij standaard blok
Maar wel leuk BTW
Ik vind 150 pk al een goede stap voorwaarts :D
schrauber
29-01-2004, 13:38
boven op de oettinger kan ik rekene op een 4 -2-1 van supersprint
dus ik denk dat we ongeveer op 160pk zullen zitten
evenveel als g60
niet slecht vind ik
:D
wolfsburg8v
01-02-2004, 17:11
alleen door die supersprint 10pk meer??
gaat alleen niet lukken weet ik 100 % cker!!
grtzz daniel
Cody GTI
01-02-2004, 19:35
alleen door die supersprint 10pk meer??
gaat alleen niet lukken weet ik 100 % cker!!
grtzz daniel
4-2-1 en compleet uitlaatsysteem van Supersprint zou best wel eens 10pk extra kunnen opleveren
Ligt er maar net aan hoe de motor erop reageerd, het kan idd een goede stap voorwaarts zijn, maar dat hoeft niet perse. Als de motor afgestemd is op de uitlaat die er nu onder zit, kan zo'n 4-2-1 best tegenvallen
Een 4-2-1 kan een goed merkbaar verschil geven in pk's maar vooral in koppel, maar 10pk is wel erg veel..
Het is gewoon een combinatie van factoren..
Maar ik moet zeggen dat de Supersprint 4-2-1 wel erg goed is!
Rallyegek
03-02-2004, 12:21
heb je ook foto's van de wagen ??
schrauber
03-02-2004, 21:59
http://tuned-belgium.com/upload/pict/oettinger%20bbs%203klein.jpg
ik zal hier morgen nog een paar fotokes zetten
maar verwacht ni te veel hij word volledig gerestaureerd
en het is nodig :(
maar het komt wel goed
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.