Jel Golf 2 GTI
12-07-2011, 20:41
Hej iedereen,
Ik heb ff een vraagje voor een maat van me.
Hij heeft een Mk2 1.8 16V van 1990.
Deze is volledig opgemaakt.
Hij heeft zijn blok volledig laten reviseren en we hebben het blok er zelf in gehangen.
Nu heeft hij 200km gereden en zit er allemaal olie bij zijn koelwater.
Wij dachten aan de koppekking of oliekoeler maar dat is het op het eerste zicht niet.
Daarnet ff de cilinderkop er af gehaald en de pakking ziet er nog normaal uit.
Olie koeler ook afgeboud en op druk gezet maar deze lekte ook niet.
Cilinderkop nagekeken (voor zover het ging) en op het eerste zicht niets aan te zien.
Hebben jullie enig idee waar een schreutje in de cilinderkop zou kunne zitten?
Het moet tussen een oliekanaal en koelwaterkanaal zikn want de cilinders zelf zijn proper en hij rookt ook niet aan de uitlaat.
Cilinderwanden zelf zijn ook mmoi in orde.
Of is het mogelijk dat er via het onderblok ergens olie bij het water kan??
Wij weten het niet direct.
Alvast bedankt.
Grtz Jel :thumbup:
Ik heb ff een vraagje voor een maat van me.
Hij heeft een Mk2 1.8 16V van 1990.
Deze is volledig opgemaakt.
Hij heeft zijn blok volledig laten reviseren en we hebben het blok er zelf in gehangen.
Nu heeft hij 200km gereden en zit er allemaal olie bij zijn koelwater.
Wij dachten aan de koppekking of oliekoeler maar dat is het op het eerste zicht niet.
Daarnet ff de cilinderkop er af gehaald en de pakking ziet er nog normaal uit.
Olie koeler ook afgeboud en op druk gezet maar deze lekte ook niet.
Cilinderkop nagekeken (voor zover het ging) en op het eerste zicht niets aan te zien.
Hebben jullie enig idee waar een schreutje in de cilinderkop zou kunne zitten?
Het moet tussen een oliekanaal en koelwaterkanaal zikn want de cilinders zelf zijn proper en hij rookt ook niet aan de uitlaat.
Cilinderwanden zelf zijn ook mmoi in orde.
Of is het mogelijk dat er via het onderblok ergens olie bij het water kan??
Wij weten het niet direct.
Alvast bedankt.
Grtz Jel :thumbup: