Log in

View Full Version : VW Golf 2 embleem achterklep vervangen

mschapink
06-07-2011, 18:35
Mijn VW Embleem op de achterklep begint vaal te worden, heb reeds een nieuwe chromen :) VW Embleem gekocht bij de VW Dealer voor 15 euro inc. btw.

Ik dacht in mijn herinnering toen ik mijn gestolen embleem vervangen heb dat deze in twee gaatjes geklikt zit, heeft iemand ervaring hoe de embleem eruit gehaald moeten worden. Gewoon schroevendraaier er voorzichtig achter en embleem eruit klikken.

Ik heb voor alle zekerheid de dopjes ook gekocht waar de embleem in geklikt moeten worden.

Dutch_Jetta_GT
06-07-2011, 18:41
Kofferdeksel opendoen en van binnenuit tegen de 2 dopjes drukken,.. (met n schroevendraaier of houten klosje ofzo)

Zou er makkelijk uit moeten wippen

mschapink
06-07-2011, 19:23
Kofferdeksel opendoen en van binnenuit tegen de 2 dopjes drukken,.. (met n schroevendraaier of houten klosje ofzo)

Zou er makkelijk uit moeten wippen

Ik neem aan dat je bedoeld tegen de witte plastic bevestigingspunten waar het embleem aan vast zit aan tikken. De zwarte doppen zitten compleet doorgedrukt met weerhaken, heb ik net gezien. Die tik je er volgens mij niet zo uit.

Mochten de zwarte doppen kapot gaan heb ik ieder geval nieuwe reserve doppen ( 0,40 eurocent is toch niks )

Ik was verrast dat het VW embleem binnen een dag OEM geleverd kon worden voor een auto die al 20 jaar oud is. En dat voor een prijs goedkoper dan bij Ruud's VW Shop .

Blijkbaar worden de VW Golf type II emblemen toch nog regelmatig gestolen.

Spierings
06-07-2011, 20:45
Ik was verrast dat het VW embleem binnen een dag OEM geleverd kon worden voor een auto die al 20 jaar oud is. En dat voor een prijs goedkoper dan bij Ruud's VW Shop .

Zolang dat het bij de importeur op voorraad is zou het geen probleem moeten zijn.
Als ik het voor 10 uur bestel heb ik het s'middags al :D

mschapink
07-07-2011, 16:18
Vervangen van het logo was vrij makkelijk, als je aan de voorkant voorzichtig met twee schroevendraaiers naar voren drukt komt het embleem zo los.

Hetzelfde is gebeurd toen het embleem gestolen was :angry: , dit zag ik aan twee lakbeschadigingen , rechts en links.

Gelukkig dat ik de rubber bevestigingdoppen gekocht heb want aan een kant brak hij af.
Resultaat is dat de golf weer een stuk netter oogt :)