Log in

View Full Version : Extra draad antenne aansluiten

casss
19-06-2011, 18:37
Hallo,

Bij mijn golf 2 turbo diesel van 1990 heb ik een antennedraad waar nog een extra draad aanzit. De extra draad heb ik niet aangesloten. De ontvangst van radiozenders is matig. De antenne is een dakantenne die achteraan zit, geen elektrische. Mijn vraag is; wat is die extra draad, moet ik hier een min op zetten? Is dit de massa die normaal rechtstreeks van het dak afkomt? De slechte ontvangst is namelijk zeer storend (letterlijk en figuurlijk) :p
Anders moet ik namelijk het hele hemeltje er uit halen en daar zie ik tegenop.

fabbi
19-06-2011, 18:51
ik ga er van uit dat je een"16v' antenne op dak hebt,
dan moet je die extra draad aansluiten op de blauwe draad uit de radio.
OOk wel de draad die die electrische antenne aanstuurt.

in de antenne zit een versterker waarmee de ontvangst sterk verbeterd wordt.

gizmo98
19-06-2011, 19:15
Hoe zo hemel er uit halen je haalt de achter stuken los (zijkant) de achterste handvaten los.
achterste afwerking lijst hemellos en je kan bij je antenne draad verlengen zo via de achterkant naar beneden. en via de zijkant vloer naar voren trekken !!

sucsses

casss
19-06-2011, 20:03
Oke dus ligt het dan ook aan die draad dat de ontvangst zo slecht is, of zou die het zonder die " extra versterking" het evengoed nog goed moeten doen?

gizmo98
20-06-2011, 18:34
geen idee gewoon proberen.

raymonnetje
22-06-2011, 20:44
die extra draad moet die niet vast achteraan de radio? mijn golf 2 1600 heeft een antenne met antennekabel en een zwarte die ook achter de radio uitkomt..... die moest dus aan de behuizing van de radio. Extra massa?

casss
24-06-2011, 15:57
Heb m aan de elektrische antenne uitgang aangesloten en de ontvangst lijkt een stuk beter te zijn! Thx voor de hulp