PDA

View Full Version : ombouw motor


alfie
09-03-2005, 20:54
hoi , ff voorstellen heb ne golf cabrio classic-line van 93' met een motor 1800 en zou aan een motorprojectje wille beginne, aangezien ik volledig ne begingeling ben in deze zaken , doe ik hierbij een verzoekje om tips en hints eventueel met pics dat me zou verder helpen of idééen op te doen , wat ik in gedachte had was motor er uit halen , onderdelen polijsten en op te smukken met een setje webers , wat voordeel , lees meer pk's heb ik er bij , waar op te letten met het plaatsen van de webers , wat moet er zowiezo aan de motor dan nog mee veranderen , die zaken zijn de dingen die me intreseerd...... alvast bedankt voor de reakties :D :D

Richard
09-03-2005, 20:57
een niet te dikke motor in een cabrio...spreek uit ervaring..150pk in een cabrio is ruim voldoende..
dus een 16v erin.. en klaar..

arnus71
09-03-2005, 21:08
Of een setje webers, snelle nokkenas & goed ademende uitlaat op de 1800 8V, en dan heb je ook een pittig blokje. Misschien geen 150 pk, maar wel genoeg...

Jaja, wat is genoeg?! :D

alfie
09-03-2005, 21:24
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2169&mode=normal
dit is ongeveer wat ik wil , is wel zonder gepolijste onderdelen maar komt van hier op de forum ( becky)Toen ze erop zaten was het ff schrikken met de testrit,KANONNE wat hebben die dingen een invloed op het vermogen! VR6 tot ziens en ach ja die 20 klepper achterhaalt mij wel.
was hare tekst
wil ik ook :D :D

Richard
09-03-2005, 21:25
gewoon een kr ingooien of een ABA..

CabrioSlicK
09-03-2005, 21:31
Volgens mij komt Alfie uit Belgie, en motorswap kan dus niet

Richard
09-03-2005, 21:35
waarom niet? zie genoeg belgen met een motorswap..en dat van die strengere keuring alle..workz rijdt ook met een 20vt rond in zijn golf 1

Christiaan
09-03-2005, 21:59
waarom niet? workz rijdt ook met een 20vt rond in zijn golf 1

Jep, maar da's volgens mij een oldtimer/oldtimer kenteken (in belgië) en daar gelden volgens mij andere regeltjes voor.....

Richard
09-03-2005, 22:00
toen ik het typte dacht ik daar ook al aan chris...hehehhee

alfie
09-03-2005, 22:37
Volgens mij komt Alfie uit Belgie, en motorswap kan dus niet kom idd van belgie, moet toch wel iets te doen zijn , heb trouwens iets gehoord van een reguleering voor de keuring door gans europa?

Richard
09-03-2005, 22:37
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61291&item=7958693973&rd=1
heb je iets apparts

alfie
09-03-2005, 23:37
Of een setje webers, snelle nokkenas & goed ademende uitlaat op de 1800 8V, en dan heb je ook een pittig blokje. Misschien geen 150 pk, maar wel genoeg...

Jaja, wat is genoeg?! :D dit lijkt me ongeveer wat ik wil, richtprijsje msh?
:D

arnus71
10-03-2005, 08:20
Ik denk zeker wel 1000 euro voor webers, nokkenas en uitlaat, en dan heb ik het over 2e hands onderdelen!! Maar het is allemaal wel te vinden.

alfie
10-03-2005, 08:40
uitlaat is nu een remus, ook vervangen? webers en nokkenas te doen om te vervangen ( plaatsen ) of liever door een kenner en het verbruik zou hiermee naar het schijnt ook deftig de hoogte in schieten?

arnus71
10-03-2005, 10:50
Wat voor een blok/injectie heb je? Digifant 1? Is een cabrio toch? Even uitgaan van een 98 pk digifant blok:

Wat je zowiezo ook kunt doen is injectie houden en je kop laten bewerken. Serge hier op het forum kan je daar bij helpen. En dan vervolgens je uitlaat vanaf het blok vervangen door bv Supersprint, en een snellere nokker (samen met kop laten doen!). Ook een beter ademende luchtfilter wil ook wel eens helpen.

Zo hou je het binnen een redelijk budget, en heb je meer vermogen (ongeveer 125 pk zonder kat?) Dat merk je echt wel als je 98 pk gewend bent. Ook blijft het verbruik binnen normalen grenzen. :cool:

Arvid
10-03-2005, 11:42
Van een aantal belgische klanten weet ik dat ze inderdaad helemaal niet zo makkelijk zijn wat betreft de motorswaps dus wees daar voorzichtig mee. Vraag eerst meer info voor je begint. NOS is in België ook verboden in de auto.

Misschien is het beter inderdaad de mogelijkheden van het huidige blok te bekijken.

Tommy
10-03-2005, 11:51
vervangen voor een 2.0 8v geen optie? en dan gewoon je 1.8 kleppendeksel erop... zal echt niet opvallen dat er wat veranderd is... daarnaast is een 2.0 8v een soepele motor... 115PK met kat en alles er op en aan... maar met een goeie uitlaatlijn, en een setje webers bijvoorbeeld, compressie verhogen, snelle nokker... dan kom je volgens mij echt wel bij de 140 pk? En het koppel zal ook wel lekker zijn denk ik zo... Met wat geduld en opletten moet het voor een niet te gek budget bij elkaar gevonden kunnen worden... Over de 1000 zul je al met al toch zeker wel komen, maar niet alles hoeft in 1 x natuurlijk...

Herr_Stiffler³
06-04-2005, 22:16
vervangen voor een 2.0 8v geen optie? en dan gewoon je 1.8 kleppendeksel erop... zal echt niet opvallen dat er wat veranderd is... daarnaast is een 2.0 8v een soepele motor... 115PK met kat en alles er op en aan... maar met een goeie uitlaatlijn, en een setje webers bijvoorbeeld, compressie verhogen, snelle nokker... dan kom je volgens mij echt wel bij de 140 pk? En het koppel zal ook wel lekker zijn denk ik zo... Met wat geduld en opletten moet het voor een niet te gek budget bij elkaar gevonden kunnen worden... Over de 1000 zul je al met al toch zeker wel komen, maar niet alles hoeft in 1 x natuurlijk...

Dit is spijtig genoeg ook geen optie, dit was ik normaal gezien ook van plan om te doen met mijn cabrio. Probleem is dat op de onderblok in grote letters 2.0 staat en dit zien ze dan weer wel op de keuring, en het weg schuren en onderblok spuiten is gaat problemen opleveren want zien ze het type niet meer op het onderblok.

Greetz

Big_Mac_Mark
06-04-2005, 22:23
Wat een raar volk daar in België! (niks ten nadele van de jongens die rijden, maar mbt de regelgeving!)

alfie
12-04-2005, 17:58
eerste aanschaf gedaan voor het motorprojectje
http://www.smartgroups.com/picvault/28373226.jpg/Webers.jpg


thx 2 herr stiffler :biggrin: :biggrin:

Big_Mac_Mark
12-04-2005, 18:01
gaaf man!

alfie
12-04-2005, 18:05
Ik veronderstel dat je een 1.8i motor hebt ?
Je kan wel aan +/-140PK geraken door het plaatsen van : die 2 Webers , een snelle nokkenas (296° is nog ideaal voor straatgebruik),het verwijderen van je katalysator en het veranderen van de rest van je uitlaat ,door ééntje met minder tegendruk.

Uiteraard is het héél belangrijk dat je die Webers perfect kunt laten synchroniseren door een specialist (met bvb een kwikkolom). Doe je dit niet , dan vrees ik voor een heel korte levensduur van je pistons ...

Voor de keuring kan het ook een probleem zijn (die Webers), aangezien het redelijk moeilijk is om met Webers binnen de toleranties voor de CO-waarden te vallen.
... En zoals je zelf al zei : het verbruik kan met Webers ook nogal tegenvallen..

Maar ook met de Injectie kan je zoveel PK bereiken hoor, je moet alleen de injectie aanpassen...

Indien je Webers gaat steken , moet je huidige Injectiepomp er ook vanonder en moet je een gewone elektrische benz. pomp steken.
Je kan je injectiepomp beter niet gebruiken voor die Webers , want die pomp steekt veel te veel druk ... (+/ 4 bar)

hoi mac ;) dit is de uitleg over webers die ik heb gekregen op een ander forum
klopt dit een beetje of zijn ze nog iets vergete?

serge pot
03-05-2005, 16:02
nice