PDA

View Full Version : houders hoofdsteunen verwijderen?

Zollie
09-06-2011, 10:55
hai!

Ben bezig een interieur te wisselen, 4 deurs stoelen ombouwen naar 3 deurs. Wilde simpelweg de hoezen van de leuningen wisselen, maar ik krijg de houders van de hoofdsteunen niet los.

draaien en trekken/duwen werkt vooralsnog niet, zie ik iets over het hoofd?

wie vertelt mij de truc? :D

:thumbup:

*edit* Is voor een passat 1984. zelfde leuningen als golfjes 2 enzo, de ronde plastic pijpjes dus!

bugs
10-06-2011, 17:16
het beste is om de bekleding los te halen, trek deze omhoog dan kun je bij de plastic bussen, deze hebben 4 weerhaakjes, duw deze terug en dan kun je ze naar boven schuiven, is makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben ook een tijdje aan het kloten geweest herinner ik mij nog..

bugs
14-06-2011, 16:32
en, gelukt?????

Zollie
14-06-2011, 16:40
Nog niet mee bezig geweest helaas! die 4 haakjes had ik wel soort van gezien, maar wat een ontzettend prigelwerk om daar een paar vingers tegelijk tussen te krijgen :)

Dit weekend druk geweest met de motor van de harlekijn, over 2 weken pas weer tijd om te rommelen...

Ik zal intussen misschien een buisje ofzo zoeken om de weerhaakjes in te klemmen zodat ik ze alle 4 tegelijk beet heb :)

bugs
15-06-2011, 17:31
ik zit te denken, misschien lukt het met een heel klei ty-wrappie of hoe je het ook schrijft, ik bedoel een trekbandje!

Rallyegolf20vt
15-06-2011, 19:23
Even een dop van je doppenset omheen duwen ;)
Dan gaan de weerhaakjes naar elkaar toe en kun je deze zo naar boven duwen.

Rallye-VR6t
15-06-2011, 20:34
Zelfs een stukje electra pvc buis werk :D
Ik heb geen doppenset, doe alles met hamer en schroevendraaier :cool:

Zollie
15-06-2011, 20:36
Even een dop van je doppenset omheen duwen ;)
Dan gaan de weerhaakjes naar elkaar toe en kun je deze zo naar boven duwen.

tjongejonge, de set lag naast me terwijl ik ermee aan het pielen was! En dan nog niet erop komen :D

Bedankt voor het wakkerschudden! :thumbup: