View Full Version : effect fuelsave
Chewbacca
16-05-2011, 18:38
Laatst had ik een discussie over de zin of onzin van shell fuelsave.
Je zou hier zuiniger van moeten gaan rijden.
Maar weegt dat wel op tegen de kosten?
Zijn er mensen hier op het forum die er ervaring mee hebben?
ik heb het 1 tank geprobeerd,enige merkbare verschil was dat de motor veel mooier 'rond' liep dwz de verbranding leek veel beter te zijn.maar qua verbruik kwam het ongeveer op hetzelfde neer.was met mijn golf mk3 1.6 aea.
Bij het programma kassa hebben ze dit onderzocht.
Effecten waren nihiel tov normale benzine.
Bezeikte boel.
ja, nihil of niet aantoonbaar.
ook lieten ze daar mooi zien dat alle merken bij het zelfde depot hun benzine in de tankers pompten die het naar de pompen vervoerde.
en zo werd gezegd dat het een feulsave, ofwel een premium benzine werd bij de pomp omdat er daar pas een addetatief werd toegevoegd tijdens het tanken.
maar wat dit addetatief is of wat het bevatte werd niet gezegd en was een "geheim"
komt op mij over dat als zijnde....
"u betaald een premium prijs maar krijgt gewone benzine, maar is wel beter voor het milieu hoor meneertje. echt, echt, echt waar"
Ging volgens zo'n pompmevrouw 1 fles additief in op 10.000liter benzine...
Mooiste is dat je na het tanken van fuelsave extra scherp bent op je verbruik, bewust onbewust ook zuiniger gaat rijden omdat je wilt dat het werkt. Bij de volgende tankbeurt even rekenen, en jawel hoor, het werkt! ;)
"Mijn moeder zei altijd, aan het eind van de regenboog staat een grote pot met goud. Nou, als je die ziet staan, dan loop je er ook niet zomaar langs. Nee dan ga je ook even graaien, toch? Pakken wat pakken ken, je moet toch pakken wat pakken ken" - aldus Berry Rijkers
Chewbacca
17-05-2011, 06:53
hmm ja, zoiets dacht ik ook al...
ik zal even die uitzending opzoeken, thnx
NeoGeniX
17-05-2011, 11:05
Bij keuringsdienst van waarde hadden ze hetzelfde onderwerp:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1002232-benzine
Eigenlijk betaal je meer voor niks :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.