Log in

View Full Version : Poetsmasjien

vwleusden
21-01-2004, 16:26
Ik word natuurlijk ook een dagje ouder en kan het allemaal niet aan, heb 2 auto's die gepoetst moeten worden. Nu zie je vaak bij de doe het zelf maar winkel van die poetsmachines... werkt dat een beetje ?

Iemand die zijn ervaring wil delen ?

Ronald
21-01-2004, 16:38
Lui-etter!!! Volgens mij gaat het met de hand netter. Dan kom je tenminste overal. Zeker met onze "oude" auto's welke toch een stuk hoekiger zijn dan moderne auto's.

JR
21-01-2004, 16:51
Ja maar voor de grote oppervlakte is zn ding best makkelijk toch..voor de hoekjes kan je altijd gewoon een poest doek gebruiken?

Iemand ervaring met die poetsmachienes?

Speedlaw
21-01-2004, 16:59
Ooit één gebruikt (zo'n Kinzo apparaat) en dat leek echt nergens op. Het koppel van die dingen is zo laag, hij staat echt stil zodra je 'm op de auto zet.

Je zal merken dat poetsbedrijven (of schadeherstel bedrijven) echt goed spul gebruiken (lijkt op een slijptol) - ook te koop, maar dan voor >€250.

(o.a. bij www.petzoldts.de)

Tommy
21-01-2004, 17:00
hehehe.. was te laat... ;)

wil toch eens zown ding kopen, kost niet veel ten slotte, proberen kan altijd

pirelli
21-01-2004, 17:20
de mijne doet het best om de lak te onderhouden,als ik echt moet gaan poetsen gebruik ik die festool van mijn baas is excentrisch draait niet maar schuift heen en weer

Marco
21-01-2004, 17:33
Heb zelf partime werk gedaan als autopoetser en ik kan je vertellen dat het met zo'n machine toch wel een stuk prettiger werkt. We hadden er daar 1 van bosch, leek op schuurmachine

Voordeel van zo'n goedkoop ding, als het niet bevalt, pleur je em gewoon weg

vwleusden
21-01-2004, 17:46
Maar mag het resultaat er zijn ?

Ik heb zo'n nare kleur om te poetsen... je staat echt uren na te wrijven om de kringen weg te krijgen.

pirelli
21-01-2004, 18:18
Maar mag het resultaat er zijn ?

Ik heb zo'n nare kleur om te poetsen... je staat echt uren na te wrijven om de kringen weg te krijgen.

je weet hoe mijn auto is met org.lak op de quartetset na dan . ik had hem superdof gekocht

da_vwfreak
21-01-2004, 19:08
Ik heb ook zo'n goedkoop ding thuis. werkt wel goed.

Op het werk hebben we ook zo'n professionele poetsmachine (lijkend op een slijptol), maar die werkt echt super!!!!

vwleusden
21-01-2004, 19:16
Ik denk dat ik er maar 1tje aan moet gaan schaffen... kep geen zin in een lamme arm.

John
21-01-2004, 19:32
Ik denk dat ik er maar 1tje aan moet gaan schaffen... kep geen zin in een lamme arm.

Dan mot je niet veel rukkuh. ;)

Jij klaagt over kringen he.Had ik ook veel last van toen bij mijn G60.
Bij deze (geen metallic) werd er mij verteld dat het nog veel gekker werd en moeilijker is om hem dan weer strak te krijgen.
Sjonnie heeft het 1 en ander uitgeprobeerd inmiddels.
Ik wrijf de was in met van die zachte poetsdoeken van Valma of Kent.
Voor het uitwrijven gebruik ik ook die poetsdoeken maar voor het nawrijven gebruik ik poetswatten.
En geen kring te bekenen.
En het ligt er ook aan wat voor was je gebruikt.
Als je bijvoorbeeld van die kleurwas gebruikt, die droogt namelijk heel snel op en als je het te lang laat zitten dan moet je veel te hard wrijven en krijg je kringen.
Ik gebruik die kleurwas alleen op mijn motorkap en op mijn dak.
De rest van de auto doe ik met Boowas.Is een 1 of ander goedje wat ik bij een poetsbedrijfje heb gekocht.
Is groen van kleur en heel erg dun.Het is nog net geen water.
Maar werkt echt goed.
Ik doe het altijd met de hand.Ik vind het leuk om te doen.

vwleusden
21-01-2004, 19:39
Dagje niks te doen Sjon ? Heb een rood/oranje Golf 1 staan en de paarse golf 2 :D

Marco
21-01-2004, 20:18
Je moet in elk gevcal zorgen dat je een katoenen schijf hebt en hele zachte wax (GEEN HARDWAX dus). Je zou eens op zoek moeten gaan naar Riwax - Star Wax , dat gebruikten ze daar altijd, als je het erop poetste, kan je het de dag erna zelfs er nog zo afpoetsen. Geweldig spul was dat. Je poetst het er dan op met de machine, en je poetst het met de hand uit. Dat stelde echt niks voor, zoiets als zemen zeg maar

polog40
21-01-2004, 20:23
Ik heb ook zo'n ding.

Inwrijven doe ik met een zachte (nat gemaakt en uitgewrongen) spons. Uitpoetsen met de machine en dan nog de randjes en hoekjes met de poetsdoek.

Arjan

Zestienkleppen
22-01-2004, 03:58
Je ziet die apparaten al voor <20 euro. Ik heb al meerdere keren staan kijken maar nooit overtuigd. Het probleem lijkt mij de beschikbaarheid van nieuwe poetsdoeken, er worden er altijd maar 2 a 3 bijgeleverd, lijkt me vrij weinig. En als je nieuwe nodig hebt kosten ze natuurlijk een vermogen.

maurice_vr6
22-01-2004, 12:03
je moet gewoon een schuurmachine kopen die axiaal draait op lucht en daar een zacht patje op doen en dan kan je de was gewoon lekken inwrijven, en zit dan maar een klein laagje was in en dat veeg je er zo af. bling bling

Christiaan
22-01-2004, 12:39
Lekker met de hand doen, idd met een vochtige spons insmeren, en ik moet zeggen, Riwax is echt super spul om je auto netjes te krijgen. Daarna met een hele zachte doek (wat ik thuis gebruik, m'n oude fleece dekbekhoes, nou ja, een stuk ervan dan) of poetswatten om het zonder kringen weer uit te wrijven.

Christiaan
22-01-2004, 12:43
Ennuh, die goedkope poetstollen zijn echt klote dingen. Zelf heb ik enige jaren ervaring met poetsen van nieuwe/gebruikte BMW's (doe ik nog steeds op zeterdag, als bijbaan) en nieuwe auto's worden met de hand gedaan, gebruikte auto's moet een "look alike slijptol", apparaat is van het met "Flex" en werkt super!! Maar kost ook wat....

Zestienkleppen
22-01-2004, 14:04
Je kunt dit soort dingen toch ook kopen op de boormachine?

Maar even 2 dingen,
- Scheelt het tijd?
- Geeft het een beter resultaat dan met de hand?

Christiaan
22-01-2004, 14:09
ik poets mijn cabrio altijd met de hand. Alleen de eerste keer dat ik hem poetste, heb ik het machinaal gedaan, met zo'n "haakse slijper" :D omdat ie nogal dof was...maar nu altijd met het handje, ff lekker in de was zetten, heb ik geen moeite mee, vind het wel leuk om te doen...

bugs
22-01-2004, 18:04
ik trek er meestal een dagje voor uit om ze allebei ff inde was te zetten, poetsbedrijf bugs! :)

vwleusden
22-01-2004, 18:15
Komt ik ze ff brengen :stampen:

Cody GTI
22-01-2004, 18:26
gewoon lekker met het handje :!:

vwleusden
22-01-2004, 18:31
Ik heb Dulon Wax.... zijn 2 flacons die na elkaar aanbrengen en zou de glans ook perfect moeten zijn... en die edition moet nou echt een keer gaan glimmen :schieten:

John
22-01-2004, 18:43
He Dennis anders maken we er toch een vw-speed autopoetsdag van. :toost: :tento:

vwleusden
23-01-2004, 18:27
Is ook een goeie :stampen:

doe jij de mijne erbij ? :toost:

maurice_vr6
23-01-2004, 18:39
nou zo'n schuurmachine werkt echt perfect

niels_g60-power
23-01-2004, 18:41
ik doe de mijne ook met de hand ik vind zo poetsmachine maar niks