View Full Version : Probleem met versnellingsbak GTI 16v
Sinds vandaag heb ik een probleem met het schakelen bij mijn Golf 2 GTI 16v uit 1990. Als ik hem in zijn achteruit zet (dus pook indrukken en maximaal naar links doen), dan gaat hij ten eerste daar al moeizaam in en als hij er dan in zit, dan staat hij blijkbaar in zijn 1, want hij rijdt dan vooruit.
Als ik hem dan in zijn 1 zet, dan staat hij in zijn 3. In z'n 3 staat hij in z'n 5.
Oftewel... ik kan niet meer achteruit rijden. :confused:
Spierings
23-04-2011, 17:48
Controleren of er ergens speling zit op het schakelmechanisme (eventueel overal nieuwe busjes en zo tussen doen) en het schakelmechanisme afstellen.
Ik heb al wel zo'n revisiesetje liggen, omdat er al wel redelijk wat speling in mijn versnellingspook zat en ik dit dus wilde maken. Had alleen nog geen probleem met schakelen. Behalve wanneer ik te snel schakelde, dat hij soms in de verkeerde versnelling vloog.
Ben er alleen zelf niet echt handig genoeg voor en een kameraad van mij die dat wel is, heeft pas vanaf volgende week zaterdag tijd.. Ik hoopte dat het iets kleins was wat ik zelf ff kon oplossen. Dat er een stang scheef zat ofzo.
Heb het met mijn 16v ook gehad. Bleek dat de '' schakelbal '' weet niet hoe ik het anders moet noemen, aan het eind van de schakelstang welke in verbinding met de bak staat, er helemaal niet meer op zat........
golf mkII 16v
24-04-2011, 10:37
Heb het met mijn 16v ook gehad. Bleek dat de '' schakelbal '' weet niet hoe ik het anders moet noemen, aan het eind van de schakelstang welke in verbinding met de bak staat, er helemaal niet meer op zat........
Die bol op de omkeeras :thumbup:
Vandaag weer ff een stukkie gereden en blijkt dat hij alleen moeite heeft met de 1e en 2e versnelling + de achteruit die er dus helemaal uit ligt.
De achteruit is dus nu de 1e versnelling. De 2 nog steeds de 2e, maar gaat er wel moeizaam in. De originele 1e versnelling en 3e versnelling zijn allebei de 3e versnelling. Vanaf de 3e versnelling schakelt hij wel weer normaal (maar dan wel met veel speling in de pook zoals eerder).
Maar heb gelukkig al wel het materiaal liggen dat ik er dus zo te zien waarschijnlijk voor nodig heb om het probleem op te lossen. Nu alleen nog een keer erop zien te knutselen. :P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.