ja3
24-03-2011, 14:00
Hallo allemaal,
mijn naam is ja3, ik ben 23 jaar en woon in de regio Haaglanden.
Al een tijdje volg ik wat discussies hier, erg interessant allemaal en er wordt vriendelijk met elkaar omgegaan, vandaar dat ik besloot om mijzelf te registeren.
Een maand geleden heb ik een 86r golf gtd aangeschaft ( 1.6 td met 51kw )
Hij staat nu nog in de stalling bij de verkoper, wil hem over 2 weekjes ophalen.
De auto staat nu al een ruime tijd stil, iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen op de dag dat ik hem ophaal? ( Rit van Zwolle -> Haaglanden )
Ook staat hij nog op Duits kenteken, ik las dat er in Zwolle een RDW station is waar ik hem op kenteken kan zetten, is dit verstandig of kan ik dat beter wat dichter bij mij in de buurt doen? Ook vroeg ik me af wat dit kost voor een oldtimer, na een beetje speuren op de RDW site werd ik ook niet veel wijzer behalve dat het normale tarief rond de 80 euro schommelt.
Waarom de GTD?
Volgens veel mensen in mijn kring is het niet verstandig om oldtimer te gaan rijden als je juist zuinig aan wilt doen, ik betwijfel het aangezien ik geloof in goed en preventief onderhoud.
Vind een golf 2 echt heerlijk rijden, heb al aardig wat auto's mogen besturen van de nieuwste E klasses tot alle modellen van de golfjes, vind de golf 2 toch wel het degelijkst aanvoelen, kan zijn omdat het stuurt als een tank maar toch.. het koppelen, de zitpositie.. het moest dus een golf 2 worden en een diesel en het liefst een turbo diesel!
Heb hiervoor een seat ibiza tdi 90@110pk gehad, leuk en snel ding, gekocht voor een prikje, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar dacht dat de turbo stuk was, paar buisjes vervangen en gaan! Later weer verkocht omdat de belasting mij toch iets teveel werd (230 per kwartaal)
Ik lees een hoop dingen over de "pomp" open schroeven om het beestje sneller te laten lopen. Mijn golf heeft geen intercooler, welke mods zouden veilig uit te voeren moeten zijn zonder dat ik een intercooler hoef te plaatsen? En iemand die het evt. zou kunnen/willen doen?
Hoor van jullie
gr
mijn naam is ja3, ik ben 23 jaar en woon in de regio Haaglanden.
Al een tijdje volg ik wat discussies hier, erg interessant allemaal en er wordt vriendelijk met elkaar omgegaan, vandaar dat ik besloot om mijzelf te registeren.
Een maand geleden heb ik een 86r golf gtd aangeschaft ( 1.6 td met 51kw )
Hij staat nu nog in de stalling bij de verkoper, wil hem over 2 weekjes ophalen.
De auto staat nu al een ruime tijd stil, iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen op de dag dat ik hem ophaal? ( Rit van Zwolle -> Haaglanden )
Ook staat hij nog op Duits kenteken, ik las dat er in Zwolle een RDW station is waar ik hem op kenteken kan zetten, is dit verstandig of kan ik dat beter wat dichter bij mij in de buurt doen? Ook vroeg ik me af wat dit kost voor een oldtimer, na een beetje speuren op de RDW site werd ik ook niet veel wijzer behalve dat het normale tarief rond de 80 euro schommelt.
Waarom de GTD?
Volgens veel mensen in mijn kring is het niet verstandig om oldtimer te gaan rijden als je juist zuinig aan wilt doen, ik betwijfel het aangezien ik geloof in goed en preventief onderhoud.
Vind een golf 2 echt heerlijk rijden, heb al aardig wat auto's mogen besturen van de nieuwste E klasses tot alle modellen van de golfjes, vind de golf 2 toch wel het degelijkst aanvoelen, kan zijn omdat het stuurt als een tank maar toch.. het koppelen, de zitpositie.. het moest dus een golf 2 worden en een diesel en het liefst een turbo diesel!
Heb hiervoor een seat ibiza tdi 90@110pk gehad, leuk en snel ding, gekocht voor een prikje, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar dacht dat de turbo stuk was, paar buisjes vervangen en gaan! Later weer verkocht omdat de belasting mij toch iets teveel werd (230 per kwartaal)
Ik lees een hoop dingen over de "pomp" open schroeven om het beestje sneller te laten lopen. Mijn golf heeft geen intercooler, welke mods zouden veilig uit te voeren moeten zijn zonder dat ik een intercooler hoef te plaatsen? En iemand die het evt. zou kunnen/willen doen?
Hoor van jullie
gr