PDA

View Full Version : glijplaat... (unterschutze)

Tommy
20-01-2004, 11:23
Hey hallo,

Ik ben benieuwd of hier mensen met een glijplaat rijden... Ik wil niet een zelfbouwding... naja wil wel, maar dat wordt em niet, dus ik zoek een kant en klare glijplaat. Nu ben ik bijvoorbeeld bij Wiechers-sport een glijplaat tegengekomen:

Mit unseren speziell entwickelten Unterboden- und Ölwannenschutzkonstruktionen mindern Sie das Risiko einer Beschädigung. Ölwannenschutz 4 oder 5 mm Aluminium mit Verstärkungsrahmen aus Stahlprofil.

http://www.wiechers-sport.de/unterschutze/bilder/unterbodenschutz.jpg

oftewel: 4 of 5 mm. aluminium op een stalen frame...

kosten zown 230 euro, en dat zal dan hier in Nederland nog wel duurder worden denk ik zo.

Verder kwam ik op een andere site deze tegen:

http://www.dutchpowertrading.nl/Index_fotos/Carter_beschermplaat.jpg

Gemaakt van 5 mm Duraluminium ter bescherming van carter

voor 272 euro als ik et goed begrijp...

Verder iemand merken of soorten, of adressen... of weet ik wat? Ik wil natuurlijk het beste voor het minste.. ;) Moet ook niet zo zijn dat ie 1 keer zijn werk doet en dat ie op straat blijft liggen ofzo.... moet een beetje degelijk en doeltreffend zijn. Dan geef ik uiteindelijk toch liever iets meer uit voor wat beters dan wat minder voor wat minders.. :D

Maar in ieder geval.. Wat zijn jullie ervaringen ermee, en wat raden jullie aan.

ps. de tekeningetjes zijn voorbeelden.. zijn waarschijnlijk van andere modellen...

Golfzilla
20-01-2004, 11:33
ik ben ook benieuwd ja, vind ik toch wat vertrouwder zo'n ding onder m'n carter hangen dan dat ik met geknepen bilnaad over elke drempel moet en afwachten of de carter het houd ;)

Tommy
20-01-2004, 11:40
gelukkig heb ik een hoog carter.. maar mijn ophanging krijgt dan wel zwaar op zijn dondert... zet diepe krassen in de straat... hehe dus dan liever even schuiven dan krassen! Daarom wil ik eerder niet weer omlaagschroeven.

Tommy
20-01-2004, 17:36
Tis iedereen blijkbaar te duur... geen kip die er mee rijdt... :D

Tommy
24-01-2004, 10:55
Tis iedereen blijkbaar te duur... geen kip die er mee rijdt... :D

:rolleyes: :?

Speedlaw
24-01-2004, 11:51
Tis wel iets wat ik wil hebben vóór de zomer. Die tweede plaat (van DPT) is een Sandtler ding, toch?

In beide (Wiechers & Sandtler) heb ik wel vertrouwen eigenlijk.

Lekker nuttige post, ik weet het; in ieder geval ben je niet alleen met de interesse naar zo'n plaat

http://www.xs4all.nl/~adleeuw/Smilies/headshakesmile-fast.gif

Tommy
24-01-2004, 11:59
:zwaaien:

hahaha...

Naja, ik denk dat ik binnenkort een Wiechers plaat bestel.. d'r zit een dealer in de buurt namelijk. Dan vertel ik jullie wel over mijn bevinding... ;)

Dan zal ik wel een primeur hebben... hahaha ;)

Speedlaw
24-01-2004, 12:51
Cool, ben wel benieuwd. Vooral ook omdat zo'n plaat vrij strak moet aansluiten, het helpt niet echt als 'ie de laatste ruimte onder het blok wegneemt. Wiechers zal wel begrijpen hoe 't moet.

:D

da_vwfreak
24-01-2004, 18:22
Ik heb dr een zelfgemaakte carterplaat onder zitten. Kost mij nix :) Mag ook wel een keer na 3 keer het carter te hebben vervangen :?

Tommy
24-01-2004, 18:26
Als ik een laag carter had deed ik dat ook jah... maar het is voor mij ter bescherming van de ophanging... dat ik niet blijf haken en geen zware dreunen daar op krijg.

1.3 heeft een hoog carter namelijk.

Tommy
24-01-2004, 18:29
je hebt het gewoon aan je carter gelast neem ik aan toch? dikke plaat erop zeg maar?

da_vwfreak
25-01-2004, 09:49
Het is idd aan het carter gelast. Een plaat er onder van 0,5 cm dik

Allart-Ghetta
25-01-2004, 13:31
Ik heb ook nog een cm plaat liggen om onder een carterpan te lassen, heb er ook al een aantal bijna doorgesleten.
Zo'n hele beschermplaat neemt ook de koelende lucht onder de motor weg, dus misschien dat het wat warmer wordt onder de motorkap en de motorolietemp. toe zal nemen.

Tommy
25-01-2004, 23:20
dat laatste zit wel wat in misschien, maar zal wel iets meevallen toch? Naja, moet je eerst ondervinden denk ik....

Zestienkleppen
26-01-2004, 00:01
Als je een flinke plaat op je carter last fungeert ie gewoon als oliekoeler.

Marcski
26-01-2004, 00:23
Aardig aan de prijs!
Ik zou zelf toch aan zelfbouw denken, dan ben je voor een schijntje van die bedragen klaar....

Antera
26-01-2004, 07:40
heb er ook een zelfgemaakt alu plaat onder gemaakt en ga dan een plaat kopen van tig euro's over een tijdje is die plaat versleten en kan je weer een nieuwe kopen nee dank je

Tommy
26-01-2004, 10:11
Heb er aan gedacht, maar ik zou niet weten waar ik dat ding moet bevestigen.... Mijn broer kan goed lassen, en mijn vader zit in de verkoop van metalen... Dus het zou goedkoop moeten kunnen, maar jah, hoe kom ik er zo achter waar ik dat ding kan monteren. En blijkbaar zijn er erg weinig die er mee rijden.. ;)

Antera, kun jij misschien een beetje uitleggen, of liefst met foto's laten zien, waar die plaat vooraan bevestigd kan worden??

Gert
26-01-2004, 11:13
En een kant en klare beschermt alleen je carter waarschijnlijk en niet de rest .
Gewoon zelf maken :)

Tommy
26-01-2004, 17:18
En een kant en klare beschermt alleen je carter waarschijnlijk en niet de rest .
Gewoon zelf maken :)

Dan zou ik er niks aan hebben nee, ik zal binnenkort eens info-en...

Antera
26-01-2004, 20:46
vooraan zet je hem heel simpel vast dar waar de bout van je voorste motorsteun zit die draai je eruit die is zeker te lang zo niet ff andere langere bout pakken. daarna heb ik daar waar die bout ziet mooi een kuiltje in geklopt zodat ie netjes in de vorm van het frama valt. Daarna gaatje geboort bout erin gezet en vast dat ie zit muurvast aan de achterzijde ff paar gaten geboort en met zeer vette T-raps vast gezet aan het subframe je kan natuurlijk ook ff een gaatje borein in je subframe maar dna staken de kop uit en dan waren de kopjes van die bouten zo weg gesleten en breekt ie als nog los. heb daarom die hoeken wat omgeslagen zodat ie t-raps niet kunnen wegslijten. Zijn wel hele dikke tyraps binnekort gata ik deze vervangen door een stuk staan kabel of iets dergelijks zodat het zeker nog beter vast komt te zitten. Je moet de plaat dus gewoon een een ruime S bocht vouwen zodat ie netjes onder de carterpan doorloopt stelt niks voor en is makkelijk zelf te doen moet wel een keer foto's kunnen maken als mijn auto weer eens de brug op gaat.

Tommy
27-01-2004, 10:56
hmmz.. oke

Het deel wat ik er mee wil beschermen is de bevestiging van de triangels, Type I heeft geen subframe namelijk... Maar als je iets maakt wat aan de motorsteunen bevestigd kan... op dezelfde bouten dus.. dan zou het stevig en veilig moeten zitten?

Antera
27-01-2004, 20:31
ja zeker als je zo buigt dat het aan de bouten vast gezet kan worden dan komt die er zeker niet onder vandaan en heb je een mooie bescherming

Tommy
27-01-2004, 23:55
okido!

Ik ben vanavond trouwens npg wat bouten tegengekomen waar ook wel een steuntje heen kan.... heb je als je de halve motor en toebehoren eruit hebt.... volgend projectje wordt dan dus een glijplaat.... :D

Zestienkleppen
17-02-2004, 17:13
Misschien iets heel stoms, maar ik zat weer eens aan deze topic te denken, is een glijplaat van hout niet veel goedkoper en misschien ook beter? Ik baseer dit idee even op de houten balk onder een f1 auto... Het dempt de klap op de auto ook wat beter als metaal en beschadigingen zijn geen probleem.

Just a thought...

Tommy
17-02-2004, 17:38
ghehehe... oke..... ergens zit er wel wat in.... maar zou et praktisch zijn?

da_vwfreak
17-02-2004, 19:15
denk dat hout sneller slijt dan metaal

Black Devil
17-02-2004, 21:00
mmmmm klinkt op zich niet onlogisch, alleen staat wel vaag als je een drempel afrijd en er ligt dan een stuk hout op de grond hahahahahahaha

Zestienkleppen
17-02-2004, 22:31
denk dat hout sneller slijt dan metaal

Maar dat geeft dan niet, gewoon nieuw plankje eronder en klaar!

Tommy
17-02-2004, 22:35
haha.. jah inderdaad... maar oke zo nu en dan een nieuwe eronder... :D