View Full Version : Wie kan er remschijven omboren??
Ik ben op zoek naar iemand die een setje vr6 remschijven (5x100) om kan boren naar 5x112. Er wordt veel gepost over dat dit mogelijk is (als ik de SEARCH gebruik) maar ik kan nog niemand vinden die dit daadwerkeijl doet.
Wat kost het??
Jel Golf 2 GTI
15-02-2011, 20:47
Ik zie hier regelmatig zo een post voorbij komen maar waarom zou je willen omboren?
Is dit orgineel niet te krijgen dan??
Hiermee bedoel ik de maten , niet orgineel VW.
Grtz Jel
Nee, ik heb er naar gezocht, de remschijven van de golf V zijn zelfde omtrek en dikte maar zijn een CM hoger.. (49,5mm)
Of weet jij een 5x112 auto met de zelfde maten als een g60/ vr6?
Ik ben benieuwd!!
En de schijven van een a4 b5 zoals ik heb? Zijn van 1995 tot 2000 geleverd en met de kleinere motoren zijn de schijven misschien de juiste maat?
A4 is ook 280mm als ik het goed zie...
5x112?
Zoals ik het nu zie, te hoog en te dun..
Schijven omboren is niet zo spannend, wat wel een stuk moeilijker is, is het omboren van de naaf.
Ik neem aan dat het doel is: 5x112 monteren zonder adapters?
Met de nieuwere auto's zit je dan vaak met de abs-ring die aan de binnenkant van de naaf geschroefd zit. Vaak komen die schroefjes en je nieuwe steek met elkaar in de knel.
en omboren van een trommel dan?
Het gaat alleen om het om boren van de schijf, niet van de naaf.
A4 vanaf het eerste model is 5x112,
de audi 100 vanaf 89 is ook 5x112,
80etc is allemaal 4x108
MMgolfnut1
15-02-2011, 22:42
Volgens mij heb je niet genoeg vlees op de naaf om op een nette manier de steek kwijt te kunnen. Andere schijven zou idd de beste optie zijn, als ze bestaan in de juiste maat, maat :D
MMgolfnut1
15-02-2011, 22:43
Het gaat alleen om het om boren van de schijf, niet van de naaf.
A4 vanaf het eerste model is 5x112, de audi 100 vanaf 89 is ook 5x112, 80etc is allemaal 4x108
Meestal snap ik je wel..... :redface:
Meestal snap ik je wel..... :redface:
Haha Tjeerd zocht naar autos waar 5x112 op zit, in de hoop schijven te vinden in de juiste maat ;) zal mn post ff wat duidelijker maken
Edit: ik snap nu wat je niet snapt :D
De naaf is het probleem niet meer, de juiste maat schijf met de juiste steek nog wel.
MMgolfnut1
15-02-2011, 22:55
I know, maar achter zo'n schijf zit op de vooras altijd nog wel een naaf die niet zomaar meewerkt aan 5*112 :D
Haha ja idd.
Maar zo helpen we Tjeerd niet echt, wie kan er een schijf omboren en wat kost het?
Jel Golf 2 GTI
15-02-2011, 23:22
Nee, ik heb er naar gezocht, de remschijven van de golf V zijn zelfde omtrek en dikte maar zijn een CM hoger.. (49,5mm)
Of weet jij een 5x112 auto met de zelfde maten als een g60/ vr6?
Ik ben benieuwd!!
Nee, heb er geen flauw idee van. was er gewoon benieuwd naar.
Had het al enkele malen zien passeren en dacht dat het mss goedkoper was dan orginele te zoeken maar blijkbaar is niet elke maat in elke uitvoering te krijgen.
Ik woon zelf in Belgie en hier mag zo iets gewoon niet.
Ben dus ook niet mee in het wereldje van omboren van schijven, wielen,...
Hopelijk vind je iemand :thumbup:
Roy-16VT
16-02-2011, 01:55
Je zou oakgreen 20vt een pb`tje kunnen doen.
die kan je vast meer vertellen ;)
2 delige remschijven pakken dan kan je het hart met steek naar keuze pakken.
is wel een hele dure optie maar dan heb je wel mogelijkheden ;)
schijven alleen omboren is niet zo spannend loop eens binnen bij een goede draaierij die moeten dit ook kunnen.
dragracer
16-02-2011, 12:51
Bertil uit Enschede kan het omboren voor je regelen......
06-52068177 :thumbup:
DoriDaan
16-02-2011, 13:03
ow das gunstig... ik moet ook nog een set omgeboord hebben voor de M3!
5x112 naar 5x120... de mijne zijn krom...
zal eens vragen wat het kost...
Zoals Erik zegt, de naaf is het probleem waarschijnlijk niet. De schijven zijn ook geen probleem maar ik ben dus op zoek naar iemand die dit kan (ik zal Bertil eens bellen, die heeft mijn wielen ook ooit super afgedraait)..
Dusss.. namen+ prijzen :)
ABS is er toch af met mijn remmerij :)
oakgreen20vt
16-02-2011, 22:04
Ik wil die schijven wel voor je omboren, dit is heel goed te doen.
Als je interesse hebt dan stuur je maar ff een PB
Ik ga je even pb-en!
Vanavond met RubenD gefilosofeerd over mijn plannen, blijkt dat VR6 remschijven een andere hoogte hebben dan de G60 die er nu onder zitten. Dus ik moet óf schijven vinden met de zelfde hoogte (39,5) of op zoek naar andere klauwen/ klauwen verplaatsen..
Dichtste in de buurt komen volgens mij de schijven van een golf IV variant (2.0) die zijn 36,5 hoog, in principe nog maar 3 mm te overbruggen..
Gevonden :)
Passat VR6 BJ' 6/91 bis 2/92
Hebben de juiste maat en 5x100 :)
ZB:
http://cgi.ebay.de/GELOCHTE-BREMSSCHEIBEN-PASSAT-35i-VR6-VORN-280-x-22-mm-/200485060977?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eadd74171#ht_2892wt_932
Zie ook:
http://www.motor-talk.de/forum/g60-achse-mit-5x100-nabe-t2819864.html
en
http://www.montecarlomagic.de/Tipps&Tricks/[Golf%202]%20Umbauanleitung%204x100%20auf%205x100.pdf
vwmk2driver
21-02-2011, 23:16
lijkt mij toch niet veel moeite, ik denk dat in de tijd die je nu al bezig bent op het forum je al tich setjes had kunnen doen.
als jij de afmetingen weet, dan teken je dat uit, centerpuntje,6 mm voorboren, dan 12,5 mm boren en klaar is kees..
Chriskee.
22-02-2011, 11:16
Of even langs een bedrijf gaan wat CNC frees-apparatuur heeft.
Even in AutoCAD een tekening maken met de locatie van de gaten + een nulpunt, dan kan dat zo ingevoerd worden in het programma en op tijd van een kwartiertje ofzo heb je het weer klaar :thumbup:
Schroefdraad tappen erna is dan de kunst ook niet meer.
Zal wel wat kosten schat ik, maar je hebt wel wat je moet hebben :)
Schat een euro of 60..
In je schijven heb je geen schroefdraad nodig, dus dat deel kun je prima overslaan ;)
lijkt mij toch niet veel moeite, ik denk dat in de tijd die je nu al bezig bent op het forum je al tich setjes had kunnen doen.
als jij de afmetingen weet, dan teken je dat uit, centerpuntje,6 mm voorboren, dan 12,5 mm boren en klaar is kees..
:iamwithst
Chriskee.
22-02-2011, 17:18
Klopt inderdaad, was meer uit automatisme aan het typen, niet meer aan gedacht :redface:
Rallye-VR6t
22-02-2011, 17:44
Of even langs een bedrijf gaan wat CNC frees-apparatuur heeft.
Even in AutoCAD een tekening maken met de locatie van de gaten + een nulpunt, dan kan dat zo ingevoerd worden in het programma en op tijd van een kwartiertje ofzo heb je het weer klaar :thumbup:
Schroefdraad tappen erna is dan de kunst ook niet meer.
Zal wel wat kosten schat ik, maar je hebt wel wat je moet hebben :)
Schat een euro of 60..
Ben ik benieuwd waar jij een bedrijf kunt vinden dat:
15min cad cam werk
15min cnc werk
Voor 60euro verricht. Moet dan ook nog 60euro incl zijn :screwy:
bij de haan draai en freeswerk wel andr'e
classicline
22-02-2011, 18:34
Ik ben op zoek naar iemand die een setje vr6 remschijven (5x100) om kan boren naar 5x112. Er wordt veel gepost over dat dit mogelijk is (als ik de SEARCH gebruik) maar ik kan nog niemand vinden die dit daadwerkeijl doet.
Wat kost het??
??
In je schijven heb je geen schroefdraad nodig, dus dat deel kun je prima overslaan ;)
Achter wel toch?
??
Ik bedoel, er is weinig concreet bekend, met prijzen. Via via schijnt iedereen een adresje te kennen maar er is bv geen adverteerder die het aanbied (geloof ik)
Laat het inderdaad liever CNC doen..
Heb ooit mijn naafgaten groter gemaakt met een schuurtolletje en heb dan constant het gevoel dat daar trillingen ed vandaan komen.. Ben er liever zeker van dat eht 100% goed is
classicline
22-02-2011, 19:25
Ik bedoel, er is weinig concreet bekend, met prijzen. Via via schijnt iedereen een adresje te kennen maar er is bv geen adverteerder die het aanbied (geloof ik)
Anders gooi je ze hier of bij Ron achter de deur en breng ik ze wel ff weg.
Chriskee.
22-02-2011, 23:22
Ben ik benieuwd waar jij een bedrijf kunt vinden dat:
15min cad cam werk
15min cnc werk
Voor 60euro verricht. Moet dan ook nog 60euro incl zijn :screwy:
cad cam werk doe ik zelf, stelt 3x niks voor vind ik zelf..
Bij mijn stagebedrijf zou ik dat in ieder geval voor die prijs wel kunnen laten doen. :rolleyes:
Rallye-VR6t
23-02-2011, 08:51
cad cam werk doe ik zelf, stelt 3x niks voor vind ik zelf..
Bij mijn stagebedrijf zou ik dat in ieder geval voor die prijs wel kunnen laten doen. :rolleyes:
Echter 30 min lukt je commercieel niet.
Klant vraagt iets, opzet in cad daarna een cam programma maken.
Doorsturen naar een bank die vrij is.
De CNC frezer zal moeten in laden, opspannen en bewerken.
Daarna nog een factuur maken en intern uren verantwoorden.
Dat allemaal binnen 30min veel succes.
Zelf doen, maar dat was niet de vraag.
De vraag was waar kun je het laten doen en dan roept iemand, voor 60 euro.
Ik kan alles zelf thuis maar dan ga ik niet roepen dat het mij 1 euro kost?
Daar kan iemand toch helemaal niks mee.
Zwarte klusjes, stage bedrijfjes leuk.
Maar commercieel 30min arbeid + CNC machine 60euro.
Dan zou ik niet graag bij een dergelijk bedrijf werken.
Wat je wel kunt proberen is een CNC frezer te zoeken die het op de bank programmeert. En het even als vulwerk doet. Dan ben je een stuk sneller klaar dan via CAD. :thumbup:
johan mk1
25-03-2011, 12:56
opspannen en uitklokken gaat de meeste tijd mee verloren.
het programma is misschien 15 regels.
spreek uit ervaring want sta dagelijks achter en cnc freesbank.
dus als het niet lukt pb me maar prijs komen we altijd uit.
hoef er niet rijk van te worden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.