View Full Version : vraagje voor g40 kenners.
ben niet zo thuis in de g40's :redface:
ik zoek voor het aee turbo blok wat ik aan het bouwen ben stuggere klepveren,enig idee of die van een g40 stugger zijn maar wel dezelfde maten hebben?
en de nokkenas,is die compatibel met een aee kop?
mocht het te wisselen zijn en je hebt het ook liggen toevallig,gelijk even reactie aub.scheelt weer een gezocht topic aanmaken.
The_Maxx
08-02-2011, 23:55
nokkenas van een py (g40) blok past wel in aee, maar issie niet voor gemaakt. Nokkenas van py is nammelijk a-symmetrisch vanwege de drukvulling. Maar als je voor turbo gaat, is het misschien wel een aanrader
volgens mij zijn de klepveren gelijk van alle hydrostoterblokjes. Waarom wil je eigenlijk stuggere? Zou, mits het past, wel voor g40 kleppen gaan, die zijn wat beter bestand tegen drukvulling.
AEE, heb ik trouwens nog een klepdekselpakking voor, misschien kun je daar wat mee? Was fout geleverd bij mij, nog nieuw in verpakking.
dus het spul past wel?
ik wil stuggere omdat ik het vermoeden heb dat bij de vorige setup van mijn blok [eaton kompressor] de kleppen gingen zweven....
klepdekselpakking heb ik geen belang bij,pak ik op de zaak zo uit het rek;)
The_Maxx
09-02-2011, 00:14
Je hebt toch ook een aee nokkenas in je aav polo kunnen zetten? py nokkenas past ook in een aav, loopt er alleen niet lekker op (geen drukvulling) Tis misschien kromme vergelijking, maar de hydrostoterblokjes zijn allemaal vrijwel gelijk aan elkaar wat betreft nokkenas.
okee,dat is wat ik wilde weten,thanks.
weet uit ervaring wel dat je die aee/abu/aea assen in 1.3's kon zetten maar niet zeker of g40 identiek was.
The_Maxx
09-02-2011, 00:23
is hetzelfde gelagerd, alleen g40 is assymetrisch
waardes zijn: 199graden inlaat, 228graden uitlaat. lift zou ik niet weten.
Normaal zijn de graden voor in en uitlaat gelijk (abd is bijvoorbeeld 204 graden met 9,3mm lift, aee is 204 graden met 9mm lift)
alleen g40 is assymetrisch
waardes zijn: 199graden inlaat, 228graden uitlaat. lift zou ik niet weten.
Normaal zijn de graden voor in en uitlaat gelijk (abd is bijvoorbeeld 204 graden met 9,3mm lift, aee is 204 graden met 9mm lift)
i know,dat is waarom ik die as wil gebruiken :thumbup:
Martyn_86C
09-02-2011, 08:14
Hi Gerben,
Ik wil mijn standaard G40 nokkenas vervangen voor een sportievere, heb daar geen haast mee... Maar de mijne mag je tzt wel overnemen!
sander_beer
09-02-2011, 20:55
ik weet niet of een g40 dubbele klepveren heeft anders die van een 3f of mh nemen die passen zo en zeker tot 8000tr/min goed alleen de binneste veren kopen en de buitenste kan je van de aee blijven gebruiken
als je de g40 nokkenenas plaatst bij een aee wel oppassen met de timing ervan want het puntje op het nokkenas tandwiel klopt dan niet meer
g40 kleppen passen niet
ik kan nou een complete kop kopen,volgens mij is het wijsheiud om gewoon de complete kop te wisselen? of heeft een g40 geen verbrandingsruimte in de kop?
sander_beer
09-02-2011, 21:13
nee die heeft geen verbrandingsruimte in de kop
damn....jammer.
maar de klepveren die ik moet hebben zitten ook in mh??want heb nog een mh kop liggen[gescheurd]
Projectje voor de skoda? :thumbup:
oke,ik weet even genoeg.sander bedankt voor je info en martijn ik heb je gepm't.
sander_beer
09-02-2011, 21:49
mh heb ik geen ervaring mee maar dat lees ik toch op andere fora
3f weet ik zeker
ik heb je een pm gestuurd,en je info klopt:thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.