PDA

View Full Version : Deurrubbers welke niet meer passen ???

Golfzilla
01-02-2011, 21:49
hmmm vandaag wilde ik m'n deurrubbers terug plaatsen van m'n Derby 1(hoort er ook bij tijdens de opbouw fase natuurlijk :rolleyes: )

eerst netjes de rubbers schoon gemaakt en hup de deur open maar ik kom gewoon echt DIK 15cm te kort tijdens het plaatsen :eek: :mad: :confused: :wow:

Het rubber van de Derby 1 bestaat uit 1 geheel zegmaar, dus een aan één gesloten rubber en niet (net als golf 2 en polo3 uit m'n hoofd) 2 uiteinden die samen komen......dus proberen te rekken wat ik waard bent maar het spul is zo stug daar zit vrij weinig rek in.......

scheelt echt niks....iemand hier ook ooit achter gekomen dat het niet paste na een rubber 2 jaar van het schap te hebben gehaald???

Hoor graag of er tips zijn om het rubber weer op lengte te krijgen, vindt dit vreemd, kofferbak rubber etc zijn wel passend.

P.S. iemand een adres of site waar bijvoorbeeld deurrubbers nog nieuw is aan te komen (misschien per meter) ???

Niles
01-02-2011, 21:53
Misschien een poosje in een bak met warm water leggen zodat hij iets soepeler word. Misschien istie gekrompen door de kou :confused:
Beide kanten al geprobeerd?

Golfzilla
01-02-2011, 21:56
ja beide kanten exact hetzelfde, dus echt flink te kort.

als het nu 1 á 2 cm was dan was het nog wel op te rekken, maar het is echt heel erg veel, ruim 15cm.....

The Clauw
03-02-2011, 12:01
In een bak met gloeiend heet water leggen is de beste optie inderdaad. Daarna met 2 man voorzichtig uitrekken.

Pak maar eens een elastiekje. Als je die 6 keer tot het uiterste trekt zie je ook dat het elastiek met 30 % lengte is toegenomen.

Als hij op de gewenste lengte is zou ik de randen die de carrosserie raken en de rest van het rubber goed invetten met wax, vaseline, of iets wat er op lijkt zodat het rubber over 20 jaar nog steeds goed is :D

Randen doe ik meestal met een bodywax van motip ( soort tectiel ) en de rest met smartwax vet.

De smartwax kost iets van 30 euro per fles bij driven2shine waar ik altijd heen ga. Eerst dacht ik WTF ik ga toch geen 30 euro voor een flesje vet betalen maar de resultaten zijn zo goed dat ik nooit meer anders wil !
http://www.driven2shine.nl/smart-gel-473ml.html