PDA

View Full Version : Taxatie raport

smotz
08-01-2011, 16:42
Hallo ik heb een vraagje ik wil mijn golf 1 laten taxeren
heb hier informatie via mijn verzekering over gevraagd
en ben toen bij het bedrijf ITEB uitgekomen
deze mensen komen de auto voor zon 100 euro taxeren
zijn dit normale prijzen ?
of er zijn er nog meer bedrijfen die dit doen
en is er nog veel prijs verschil ?

gr Arno

brabomk1g60
08-01-2011, 18:21
Ben ik ook wel benieuwd naar, heb wel gehoord dat er een paar taxateurs bijzijn die vooral vw's taxeren maar wie dat zijn weet ik ook niet.

gr,
roy

Alberto
08-01-2011, 18:25
prijs is wel normaal .
veel verschil zit er niet in
gaat van 80 tot 130 euro per auto

Hier (http://www.dejongklassiekertaxaties.nl/index.htm) heb ik het laten doen

ries
08-01-2011, 18:42
Maakt het voor je verzekering uit waar je hem laat taxeren of kwamen zij zelf met dat ITEB aan dat je het daar <I>moet</I> laten doen?

Ik laat het altijd bij CED Bergweg doen, worden door nagenoeg elke verzekeringsmaatschappij geaccepteerd.
Komen langs op lokatie, kosten 160 euro.

Ik weet niet of er veel aan je auto is veranderd maar schrijf voor jezelf echt alles op wat is aangepast. Hoe meer jij kunt beschrijven hoe uitgebreider en gedetailleerder je taxatie rapport zal worden.

smotz
08-01-2011, 18:46
mn tussenpersoon zij neem contakt op met je verzekering ,dan krijg je waarschijnlijk korting bij het bedrijf wat zij adviseren !
zij komen ook gewoon op lokatie langs

moet je ook de kosten die er in zitten aan kunnen tonen qua rekeningen ?
want die heb ik niet !

auto is opnieuw opgebouwd

Alberto
08-01-2011, 18:48
moet je ook de kosten die er in zitten aan kunnen tonen qua rekeningen ?
want die heb ik niet !

auto is opnieuw opgebouwd
hoe meer info en rekeningen , foto matriaal , weet ik veel wat je kan verzinnen
hoe mooier ze het vinden , en deste hoger zal je taxatie waarde zijn

The Clauw
08-01-2011, 18:52
hoe meer info en rekeningen , foto matriaal , weet ik veel wat je kan verzinnen
hoe mooier ze het vinden , en deste hoger zal je taxatie waarde zijn

Hoe hoger de waarde hoe beter :D

Heeft me echt heel veel tijd gekost voordat ik een taxateur vond die mijn Audi letterlijk en figuurlijk de hemel in prijsde :thumbup:

Rond de 80 euro per auto en komt bij je thuis.

JurjenV
08-01-2011, 19:57
Ook een vraag in die kwestie. Mijn cabrio (vorig jaar gekocht mét rapport) moet in 2012 weer opnieuw worden getaxeerd. Ik heb niet alle rekeningen die erbij horen en weet dus ook niet of de waarde van toen nog hetzelfde is. Er zijn alleen maar weer meer (duurdere) dingen bijgekomen. Hoe gaat dergelijks in zijn werk?

Alberto
08-01-2011, 21:17
Ook een vraag in die kwestie. Mijn cabrio (vorig jaar gekocht mét rapport) moet in 2012 weer opnieuw worden getaxeerd. Ik heb niet alle rekeningen die erbij horen en weet dus ook niet of de waarde van toen nog hetzelfde is. Er zijn alleen maar weer meer (duurdere) dingen bijgekomen. Hoe gaat dergelijks in zijn werk?
in jou geval gewoon een nieuwe taxatie , die hem dan bekijkt zal kijken wat jij op dat moment aanbied , is dus ook van belang om de rekeningen e.d goed te bewaaren bij de auto als je ze al hebt :D

Hoe hoger de waarde hoe beter :D .

hoe meet verzekerings premie je gaat betalen , bij mij 2 % van de taxatie waarde :D

smotz
09-01-2011, 00:08
mijn tussenpersoon dacht dat t zon 3% van de taxatie waarde is ! maar wist t niet zeker zit er nog meer verschil in bij verschillende mensen
?

schweinhund
09-01-2011, 20:52
Ik heb mijn Jetta laten taxeren voor de verzekering (univé) en heb via de verzekering een taxateur aangeboden gekregen, €75 all-in, gewoon bij me thuis.

smotz
09-01-2011, 20:54
en hoeveel % van de taxatie waarde moet je betalen weet je dat ook ?