PDA

View Full Version : 1.6 diesel stuk, maar wat?

Zollie
11-12-2010, 17:01
Hai!

Een half jaar geleden ofzo liep mijn dieseltje stuk, pas net heb ik m opengetrokken.
Hij wilde niet meer starten, gaf een hoop geratel en kabaal. Het gebeurde toen ik net 2min onderweg was, verloor al zijn kracht en sloeg ratelend af.

Ik heb nu de kop eraf, maar er is helemaal niets te zien. Geen krassen op zuigers of kleppen, alles ziet er juist supermooi uit. Blokje had ook pas 2 ton gehad. kruk gaat soepel en zonder geluid rond. ook de nokkenas laat zich draaien en alle kleppen bewegen goed.

Waar moet ik nu het probleem gaan zoeken? zou zonde zijn om alles weg te gooien, liefst zet ik het blok weer in elkaar.

en dan een klein vraagje, kan ik het blok gebruiken om mijn turbodiesel te verjongen? zijn de zuigers hetzelfde? gewoon bodemkoeling erin schroeven, kop erop en gaan???

Turbo-Variant
11-12-2010, 17:41
Brandstofpomp wellicht overleden? Kan ook wel een fijn geluid geven als zoiets vastloopt.

servowire
14-12-2010, 22:16
Kop monteren met oude kopbouten (niet aantrekken) en oude pakking. Dan met alleen de startmotor rond gooien, kijken waar het weg komt. Niet laten lopen op die manier.

Misschien gewoon dynamo/waterpomp? Of idd de dieselpomp. Misschien krukaslager er uit gelopen? Dat geeft ook herrie.