View Full Version : Misschien een persoonlijke vraag maar.....
..niet iedereen heeft +/- 15000 euro liggen om een spijl te kopen, heeft iemand van jullie hiervoor wel eens een lening afgesloten? OP zich denk ik geen slechte investering als ik zo naar de prijsstijgingen kijk?!
gr. ghost
Audilimburg
10-09-2010, 15:53
Misschien een rare opmerking, maar... gezien dit je eerste post is lijkt het mij alsof je leningen aan de man probeert te brengen.
Dus dan zit je hier verkeerd, want op dit forum zitten geen mensen die voor 15000 Euro een spijl kopen. Hier zitten alleen maar mensen die van shit goud kunnen maken en over het algemeen niet iets kant en klaars kopen.
Welkom!
De aanschaf van een spijl kan inderdaad erg prijzig zijn, instap bedragen tussen de 10 - 15 K zijn echt geen uitzondering
Dat alles natuurlijk afhankelijk van de staat, model,type spijl...
Als je een project koopt, goed restaureerd of wat puntjes opknapt
is het 9 van de 10 gevallen een waardevaste inverstering, maar ik zou er niet vanuit gaan dat het je "goud" geld gaat opleveren.
Ik heb de mijne voor rond de 10k gekocht (spaargeld) en nogeens een goede 10K aan gespendeerd.
Suc6 met je zoektocht p.s. www.spijlbusforum.nl staan er wat te koop.
...nee ik verkoop geen verzekeringen integendeel, daarbij ben ik al wat jaartjes hier en op andere forums aan het doorlezen om zo veel mogelijk info's te verzamelen, en eens zal ik er ook eentje hebben :)
Ghost
Audilimburg
11-09-2010, 12:07
OK, even goede vrienden :thumbup:
..niet iedereen heeft +/- 15000 euro liggen om een spijl te kopen, heeft iemand van jullie hiervoor wel eens een lening afgesloten? OP zich denk ik geen slechte investering als ik zo naar de prijsstijgingen kijk?!
gr. ghost
ik kocht liever een goedkopere basis, en dan tijdens het "werk" je gespaarde geld investeren..
trouwens, zo hard stijgen de prijzen niet meer. volgens mij is de top al geweest..
ik zou eerder gewoon beginnen met sparen als je er echt 1 wilt hebben.
als je er 1 gekocht hebt begint het namelijk pas. er gaat ook genoeg geld zitten aan het rijden onderhouden en opknappen van zo'n ding. (sixpack eigenlijk ook al een goed voorbeeld: 10k gekocht, 10k erin gestoken).
welkom trouwens en succes met sparen ;)
breadfan83
11-09-2010, 17:42
Sparen lijkt me inderdaad ook beter. Probleem is namelijk dat zoiets altijd veel meer kost dan waar je aanvankelijk op gerekend hebt. En dan zit je met je halfbakken project en je lening, en kom je financiƫel niet meer verder.
Spaar je gewoon lekker voor je project, kun je van maand tot maand kijken wat je er aan uitgeeft, en hoef je je niet eerst zorgen te maken over het aflossen van je lening voordat je kunt gaan sleutelen. ;)
Wat misschien goed werkt, al zal dat voor iedereen anders zijn, is een betaalbare auto te kopen die je dagelijks kunt rijden en waar je niet of nauwelijks op afschrijft. Je blijft dan mobiel, en je kunt ondertussen lekker doorsparen. Als je weer een tijdje gespaard hebt verkoop je je auto en de opbrengst daarvan stop je met je spaargeld weer in een volgende auto waar je niet te veel afschrijving op verwacht.
Zo kun je rustig aan telkens een stapje dichter bij je bus komen. ;)
Geld lenen doe je alleen voor een huis!
Het is een hobby, als je daar geld voor gaat lenen ben je hoogst onverstandig bezig...
sparen...? wat is dat :D
:D :D ja wat is dat.....en waarvan sparen?? :D
werken................uitgeven...werken ........uitgeven en zo gaat het maar door :D
ik kocht liever een goedkopere basis, en dan tijdens het "werk" je gespaarde geld investeren..
trouwens, zo hard stijgen de prijzen niet meer. volgens mij is de top al geweest..
...ik zou dat graag willen ik heb geen 2 linkse handen maar het knowhow om een bus compleet klaar te maken is te hoog gegrepen voor mij, alhoewel ik het wel heel graag zou willen, vandaar dat ik waarschijnlijk er eentje koop die goed rijd maar een cosmetische behandeling nodig heeft, dat is iets waar ik me wel aan waag, ik kan me laten inschrijven bij de plaatselijke oldtimerclub, hier kan ik wellicht wat hulp verwachten als ook de technische middelen.
gr. ghost
Op www.spijlbusforum.nl kun je met alle vragen terecht en er staat ook zeer veel info op.
Suc6 !
dank jullie wel allemaal :thumbup:
gr. ghost
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.