Log in

View Full Version : Oet76

Oet76
06-09-2010, 22:28
Zo, eindelijk tijd om mezelf eens voor te stellen op een normale manier ;)

Ik ben Max uit het Zeeuwse Vlissingen. Ben al zeven jaar in het bezit van een golf mk1 Gti uit '83. Heb daar een jaar in rondgereden en daarna begonnen met de restauratie. Aangezien ik een gezinnetje heb en full time werk gaat het niet zo vlug, maar het einde komt in zicht na bijna zes jaar.. :thumbup:

Tja, wat doe je in zes jaar.. Het idee achter mijn project was de auto terug bouwen naar '76 maar wel met een hotrod look.... laag, breed en snel... dus dan maar zoeken en ideeen op doen. De auto eerst compleet gestript, gezandstraald en tja, dan komt het echte chassis naar boven...het viel gelukkig mee op de bekende plekken na dus alle slechte stukken vernieuwd en weer spik en span gemaakt. Motorruimte compleet aangepakt dus wil zeggen alle overbodige gaten dicht gemaakt, beugeltjes weggehaald, kit weg gehaald...al met al veel werk, maar de moeite waard. De motorruimte moest clean worden en dat is hij ook geworden.

Toen op zoek naar een leuk blok en jawel, gevonden in Friesland.... een oetinger 2000E blok. Compleet gerestaureerd en een beetje gekieteld...wat wil ik nog meer. Deze hangt er inmiddels in en wat een klein blokje in een lege motorruimte. De accu ligt in mijn kofferbak, het waterresservoir zit achter mijn schutbord en ik heb een radiator laten maken afgestemd op het vermogen waar mijn koelvloeistof resservoir zit... De kabelboom heb ik anderhalve meter verlengd en loopt via de voorkant weg en niet meer via de motorruimte dus alleen maar motor in de motorruimte....voor een amateur niet slecht zou ik zelf zeggen..haha

Verder is het interieur echt oldskool. Tittentacho, geen middenconsole en interieur zonder hoofdsteunen.....De hemel heb ik in kleur gemaakt van de auto dus dat is een mooi geheel en heb ruiten in Turkije laten maken omdat ik graag een andere kleur wilde dan het standaard blank, groen of brons. Nu zitten er grijze ruiten in afgekeken van een kever uit '67...

Nu nog wachten op vier onderdelen zodat ik hem kan starten.... een groep A systeem een vulpijp en een benzinedop.... en dan nog velgen om op te rijden want dat is wel makkelijk...maar aangezien velgen de auto maken of breken is dat een lastige keuze. Aangezien het blok een verlengde carterpan heeft ivm extra koeling en ik op g60 remmen ga rijden moet het 15" of 16" worden....heb nu 17" staan, maar dat is net een slag te groot..dus dan maar weer zoeken naar iets anders...maar ow ow ow, er is zoveel moois te krijgen..haha

Maar goed, voor zover mijn voorstelling en waar ik mee bezig ben. Foto's volgen spoedig, maar aangezien die op mijn gecrashte computer staan moeten er snel een paar gemaakt worden.....ze volgen snel in ieder geval :thumbup:

Grtz,
Max

LRR
07-09-2010, 06:38
Welkom op VF Max, en het verhaal schreeuwt inderdaad om foto's !!!

Dan kunnen we je ook makkelijker tips geven voor passende velgen.
Ik ben met je eens dat 17 inch te groot is, maar persoonlijk vind ik 16 inch de perfecte
maat voor een Golf 1 !!!!

Succes met de laatste loodjes (ben er zelf ook me bezig ;) )

Groeten
Fred

PimVW
07-09-2010, 10:12
Hé Max,

jy ook hier?
Post s wat foto's, moeten binnenkort s wat afspreken, kom ik met mn 1 ff by je langs om s te kyken.

Gr Pim

willemsgti
07-09-2010, 11:10
welkom hier

rickyg
07-09-2010, 12:20
welkom.

ben benieuwt naar de foto's

Oet76
07-09-2010, 17:15
okee, eens even kijken of het gaat lukken.... ;)... ben nog niet echt thuis in dit soort dingen, maar zag een goede uitleg dus moet vast gaan lukken... wel leuk jullie reacties....haha :thumbup:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YUYOVPJK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPEJMW4X.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OBZ38OSY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4OLXTUL.jpg

Zoiets ongeveer..haha... de auto staat nog een beetje in het stof, maar dat komt goed...droge stof zeg ik maar...volgende week gaat het dakje erin en is hij dicht en kan ik hem eindelijk eens afspoelen...

Verder nog druk in de opbouw, maar dat zien jullie wel.....

Ik hoor je trouwens wel Pim, ik ben over het algemeen thuis. Je hebt mijn nummer (als het goed is) dus call me at the time..... :thumbup:

Ronal_Driver
07-09-2010, 17:31
Zoo ziet er strak uit die motorruimte, keep up the good work :D

Oet76
07-09-2010, 21:56
Thnx RD... ben er ook trots op..haha...kost ff tijd, maar dan heb je ook wat...haha...