PDA

View Full Version : Wie kan motorsteunen maken?

Zollie
23-08-2010, 13:59
Voor de inbouw van een TDI (1Z) in mijn passat 32b moet er wat geklust worden. De motorsteunen zijn niet verwisselbaar. Van de kant van het oliefilter ben ik inmiddels zeker, de andere kant waarschijnlijk dus ook...

Ik ben zelf niet behendig met laswerk, dus dit besteed ik graag uit!

hier de motorsteunen zoals van een TD motor:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/motorsteun_CY_original.jpg

En hier de TDI
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/motorsteun_1Z_original.jpg

Er moet dus aardig aangepast worden aan de motorsteunen van de TD motor. Met behoud van koppelingskabelhouder. Wie kan dit voor mij doen?
Een bevestigingsgat komt overeen met de TDI motor, wat aanpassen al makkelijker maakt.

Wie kan dit voor mij doen?? :) Als het een beetje in de buurt van utrecht is (geen zuid-limburg) kan ik zo de motor en een bult steunen afleveren!

erge haast is er niet bij, maar voor de wagen naar de spuiter gaat wil ik het blok een keer gepast hebben!!

Zoltan

RubenD
23-08-2010, 19:34
Als het staal is kan ik het wel voor je lassen. Gewoon in een pakkie opsturen en dan kan ik het je daarna weer op de post doen.

Maar het lijkt me aluminum.

joostvw
23-08-2010, 19:37
is volgens mij gegoten alu of niet?
meestal als alu gegoten is is het lastig te lassen omdat dat brosser is.
kun je misschien beter uit staal volledig nieuwe maken en alleen de oude gebruiken om de juiste maten erbij te hebben.
vaak nog goedkoper en makkelijker ook.

Zollie
23-08-2010, 19:50
De TDI steunen zijn inderdaad van alu. De oliefilterkant steun van de TD is gewoon staal, de andere volgens mij ook!
Ik zal proberen morgen plaatjes te schieten van de steunen.

Ruben als jij zoiets wel ziet zitten, graag! Ik ga nog even de andere kant bekijken, dan hoor je van me.
Ik heb trouwens genoeg steunen, dus 1 als voorbeeld, 1 om te oefenen en 1 om goed te maken zal geen probleem zijn ;)

RubenD
23-08-2010, 21:15
Ik ook prima wat spul opnieuw maken in staal voor je, dat is geen probleem, maar PB maar als je alles even bekeken hebt.

Alu lassen kan ik niet, en inderdaad, dat is ook niet echt verstandig, aan die brosse delen lassen en slijpen.

Zollie
01-11-2010, 19:51
upje voor dit klusje!

wie kan dit voor me realiseren? In de buurt van utrecht breng ik zo de motor en steunen ff langs. Anders moet het met tekening.
ik heb de lastige steun al voorzien van een beugel die naar de plek voor bevestiging loopt, je hebt dan als het ware een referentie van bevestigingsgaten en het gat voor de steun.

iemand?

Zollie
01-11-2010, 20:21
de lastige
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/IMG_1236.JPG

waar het tape zit moet dus de nieuwe bevestiging, aan de nieuwe steun. en de startmotor en dynamo moeten ook nog passen ;) maar dr is plek zat, en t mag wat wegen :)

Mk1driver
01-11-2010, 20:51
Heb je alle gereedschap en materialen bij de hand om die steunen te maken?

Zollie
01-11-2010, 21:05
Dan zou ik het zelf wel doen denk ik... nee heb geen lasapparaten, en niet genoeg verstand van die dingen om goed te bedenken welke dikte en kwaliteit staal ik moet hebben...

wie het weet mag het zeggen! :)

golf mkII 16v
01-11-2010, 21:19
Kan het eventueel aan mijn pa vragen of hij ze kan/wil,tijd heeft om ze te maken in ijzer
Die is best handig met metaal

johanv22
01-11-2010, 21:26
Kan het eventueel aan mijn pa vragen of hij ze kan/wil,tijd heeft om ze te maken in ijzer
Die is best handig met metaal

met de juiste apparatuur en toevoegmateriaal is die alu steun best te lassen :)

ik kan die alu steun wel voor je verlassen :thumbup:

Zollie
01-11-2010, 21:37
met de juiste apparatuur en toevoegmateriaal is die alu steun best te lassen :)

ik kan die alu steun wel voor je verlassen :thumbup:

oh dat klinkt goed! een stuk minder bewerkelijk dan een nieuwe steun!

hoe zie je dat voor je? steun op de post zoals ie is, met dat beugeltje, en dan kan je er wel wat mee??

johanv22
01-11-2010, 22:11
oh dat klinkt goed! een stuk minder bewerkelijk dan een nieuwe steun!

hoe zie je dat voor je? steun op de post zoals ie is, met dat beugeltje, en dan kan je er wel wat mee??

inderdaad,

met eventueel een tekening erbij hoe het moet worden :)

oh ja, de steun die verlast moet worden moet wel super schoon zijn.

dus een nacht in ontvetter of iets dergelijks, door die viezigheid wil het juist niet goed lassen :thumbup: