PDA

View Full Version : Inhouden en benzinedampen

sybolt
27-07-2010, 13:25
Beste mede-busrijders,

Sinds iets meer dan een maand heb ik een T2B Ambulance met 2.0l motor. Zie hiervoor ook het voorsteltopic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73029

Afgelopen twee weken heb ik met deze bus rondgetrokken door Frankrijk. Daarvoor nog even de olies en bougies vervangen en een nieuwe uitlaat gemonteerd. Tijdens de vakantie viel me hetvolgende op:

Als de motor koud is, trekt hij veel beter dan warm, en als hij goed warm is, houdt hij in tijdens gasgeven; het lijkt dan alsof de ontsteking niet goed staat of alsof de automatische choke blijft hangen, of iets anders. Met constante snelheid rijden lukt dan moeilijk, hij blijft een beetje schokken af en toe, en loopt stationair onregelmatig, en veel te langzaam volgens mij. Het viel me ook op dat er bij veel bochten (rotondes e.d.) een duidelijke benzinelucht binnen kwam, en dat het verbruik hoog is.

De bus heeft sowieso motorisch onderhoud nodig (is in geen jaren gebeurd), maar ik vraag me af waar ik het beste kan beginnen. Is er iemand die deze punten herkent, en een idee heeft waar ze op kunnen duiden, en wat ik het beste als eerste kan vervangen/afstellen? En is het, mocht het probleem daar zitten, verstandig de carburateurs te demonteren en te (laten) reviseren? Of zijn er een heleboel andere mogelijke oorzaken voor het slechter lopen?

Koud start de bus trouwens zonder problemen, zonder gasgeven.

Alvast hartelijk dank voor evt. reacties!

Vriendelijke groet,

Sybolt