Jos360
26-07-2010, 04:30
Hallo allemaal, mijn eerste post op dit forum want ik sleutel voor het eerst aan VW's.
Ik ben bezig aan een VW Vento (Amerikaanse uitvoering, dus het heet een Jetta) uit '95 met de 2-liter 8-klepper motor.
Ik heb laatst de radiateur en de thermostaat vervangen. Toen heb ik het koelsysteem met water gevuld om te kijken of het werkte. De auto begon ontzettend snel te overhitten.
Even een nachtje af laten koelen, proberen juist te onluchten en het ding werkte zowaar. Perfect, 3 weken mee rond gereden en de temp.meter bleef strak op het midden staan.
Gisteren heb ik het water afgelaten en het systeem gevuld met KVS. Wederom hetzelfde probleem: Oververhitten.
Ik heb de auto inmiddels al 3x laten afkoelen, opwarmen, afkoelen, slangen opengemaakt (bovenste rad.slang en handmatig de radiateur vullen) etc. Er is al een liter of 12 KVS ingegaan en uitgelekt inmiddels, en telkens blijft hij oververhitten.
Ik meen dat het echt een ontluchtingsprobleem is, omdat hij 3 weken lang dagelijks perfect liep op water sinds de nieuwe thermostaat en radiateur.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zijn er truukjes om te ontluchten of dingen die kapot kunnen zijn zodat hij niet meer ontlucht?
De kachel wordt iig gewoon warm en alle slangen worden warm behalve de onderste radiateurslang, die blijft koud.
Ik ben bezig aan een VW Vento (Amerikaanse uitvoering, dus het heet een Jetta) uit '95 met de 2-liter 8-klepper motor.
Ik heb laatst de radiateur en de thermostaat vervangen. Toen heb ik het koelsysteem met water gevuld om te kijken of het werkte. De auto begon ontzettend snel te overhitten.
Even een nachtje af laten koelen, proberen juist te onluchten en het ding werkte zowaar. Perfect, 3 weken mee rond gereden en de temp.meter bleef strak op het midden staan.
Gisteren heb ik het water afgelaten en het systeem gevuld met KVS. Wederom hetzelfde probleem: Oververhitten.
Ik heb de auto inmiddels al 3x laten afkoelen, opwarmen, afkoelen, slangen opengemaakt (bovenste rad.slang en handmatig de radiateur vullen) etc. Er is al een liter of 12 KVS ingegaan en uitgelekt inmiddels, en telkens blijft hij oververhitten.
Ik meen dat het echt een ontluchtingsprobleem is, omdat hij 3 weken lang dagelijks perfect liep op water sinds de nieuwe thermostaat en radiateur.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zijn er truukjes om te ontluchten of dingen die kapot kunnen zijn zodat hij niet meer ontlucht?
De kachel wordt iig gewoon warm en alle slangen worden warm behalve de onderste radiateurslang, die blijft koud.