View Full Version : Mijn T2AB
Automatic-freak
07-07-2010, 22:03
Hallo Allemaal,
Heb afgelopen week een T2 gekocht en ben er inmiddels achter dat het een late '72-er moet zijn gezien de combinatie's van zowel de T2A & T2B onderdelen ...
Hij komt nl. uit California en staat op USA-kenteken als bouwjaar '72
Het is mijn eerste VW Bus dus heb nog wel een paar vragen waar ik hier hopelijk antwoord op kan krijgen; zou nl graag weten welke motor dit volgens jullie is en of de carburateur die er op zit origineel is of later geplaatst !?
Hij wil helaas nog niet 'aanpakken' en loopt 'zwaar' rond ... ook op een verse accu en als ik de bus op contact zet dan blijft de brandstofpomp (origineel ??) nl. 'tikken' en pompt volgens mij niet echt (zit wel brandstof in de tank). Volgens de verkoper heeft hij wel gelopen, maar dat is alweer een maand of wat geleden :( :wow:
Hier wat foto's ...
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG4996.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG4997.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5002.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5017.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5004.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5005.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5003.jpg
Code op de motor is; CD009486
Mvg Erik
lekker busje hoor.. super hard zo te zien.
Leuk ding, ziet er goed uit zo te zien.
mooie bus , mooie GT/E poster
Leuk Busje!
Het lijkt me dat het een B is.
Een t2a/b heeft namelijk de gehele neus van een A, dus ook de kniperlichten laag. (en het kontje/roosters van een B + remmen 5x112)
Bij deze zie ik de velsrand zitten van een B op de neus, dus er hoort orgineel een B bumper op.
Je kan even doe bougies nalopen, en de carb op verstoppingen.
Vonk hij wel goed? En staat de vlotterkamer vol met benzine?
De benzine pomp is ook niet orgineel.
Hij maakt trouwens standaard een tikkend geluid.
Je kan even de slang erachter loshalen om te zien of er benzine in de slang zit. (zet dan niet de pomp aan want dan zit alles onder de benzine)
Have fun :thumbup:
Oja dit vind ik op je motor code:
CD 1973 1700 (dual carb, auto trans)
Plaats eens je M code plaatje (achter je bestuurders stoel)
Dat kunnen we zien hoe je bus orgineel is geleverd.
Je kan het beste even kijken op het forum van www.vct2.nl
leuke bus, is inderdaad een T2B ..want een ab is neus van een "a", kont van een "b"
maar dat mag de pret niet drukken, succes ermee!
Zowieso je chassisnummer is van modeljaar 72 (3e cijfer is modeljaar) dus ik denk dat je frontpaneel eens vervangen is. Verder klopt het meeste wel v.w.b. het vroege front. De bumperbalk zou als hij een t2b bumper moeten bergen veel dieper zijn en daardoor zou de a bumper verder naar voren uitsteken... daar is dus zowieso iets mee gedaan want idd het lijkt op de foto alsof er nog iets achter zit.. maar kan ook schaduwlijn zijn.
Der Einzer
08-07-2010, 12:23
coole bus :)
Automatic-freak
08-07-2010, 18:23
Bedankt voor alle leuke reactie en het meedenken !!
Volgens mij is er niet 'geknoeid' aan het front, maar dat zullen we zien als de bumper er af is .. had ook al ergens iets gelezen over T2's met een B-front en A-bumpers die toch wel een velsrand zouden hebben ..
Hierbij een foto van het gevraagde 'plaatje'
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5034.jpg
Mvg Erik
meinderturk91
08-07-2010, 21:56
leuk busje! en nog aardig hard ook.
leuke bus hoor, wat zijn de plannen precies?
wat voor plaatje heeft er op je achterklep gezeten? daar waar dat lijstje weg is.
misschien wel leuk om terug te zoeken.
Bedankt voor alle leuke reactie en het meedenken !!
Volgens mij is er niet 'geknoeid' aan het front, maar dat zullen we zien als de bumper er af is .. had ook al ergens iets gelezen over T2's met een B-front en A-bumpers die toch wel een velsrand zouden hebben ..
Hierbij een foto van het gevraagde 'plaatje'
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5034.jpg
Mvg Erik
Hey Erik,
Ik zou hem even hier zetten als ik jou was.
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=77
Dan kunnen ze je het zo vertellen :cool:
molenari
09-07-2010, 20:22
Leuk Busje!
Het lijkt me dat het een B is.
Een t2a/b heeft namelijk de gehele neus van een A, dus ook de kniperlichten laag. (en het kontje/roosters van een B + remmen 5x112)
Bij deze zie ik de velsrand zitten van een B op de neus, dus er hoort orgineel een B bumper op.(...)
Dat zou je zeggen...maar dat is niet zo.
Het is zelfs een vroege 72-er! volgnummer 4855 (er werden rond die tijd meer dan 200.000 bussen per modeljaar gemaakt). Kortom: de bus is gebouwd in 1971. Volgens het M-plaatje stond de productie gepland in week 35 op dag 2 (=dinsdag). Kijken we even op de kalender: dat is 2 september 1971. :D
T2b front op 72er: zou T2a front moeten zijn
Om even terug te komen op die voorkant: Je bus heeft oorspronkelijk een oud type front gehad met de knipperlichten onderaan. Dat kan niet anders. Het is zo dat VW op een gegeven moment gestopt is met het leveren van het T2a front als vervangend plaatwerk. Een T2a front loopt vanaf het dak tot de onderkant van de bus. Een T2b front loopt echter tot net boven de bumper. Dit in verband met de kreukelzone die op de voorkant van een T2b zit. Een T2b front is dus te kort om een T2a front helemaal te kunnen vervangen. Er ontstaat een gat op de plek waar de kreukelzone bij een T2b zit.
Speciaal daarvoor heeft VW een stuk plaatwerk gefabriceerd dat je onder het front kon monteren. Dit stuk is dus alleen gebruikt voor bussen met schade waarvan het T2a front vervangen werd door een T2b front. Als dit is gedaan toen de bus nog vrij nieuw was zal het een goede reparatie zijn geweest waardoor het niet of nauwelijks zichtbaar is dat het front vervangen is.
Vroeg(!) 72er motorkap
Je bus heeft een bijzonder kenmerk van een vroege 1972er bus: de vroeg-72er motorkap! Het profiel dat boven de kentekenplaat zit loopt links en rechts niet helemaal door tot de rand van de motorkap. Dat is kort daarna veranderd tot een profiel dat wel tot de rand door loopt. En zo worden de motorkappen tot op de dag van vandaag gemaakt. Kortom: de klep op je bus is hooguit een paar maanden in productie geweest. Want de T2a klep is compleet anders.
Vergelijk je vroeg 72-er motorkap maar eens met die van deze 78er bus:
http://www.type2.com/molenari/jpg/champagne/champagne05_25p.jpg
Automatic-freak
09-07-2010, 21:11
Heel mooi en informatief om te lezen dat hij dus kenmerken heeft zoals de motorklep en een front dat eigenlijk dus (door schade) ook vrij zeldzaam is ... :screwy: ;)
Vind zelf eigenlijk het T2B-front mooier dan de T2A, en de combinatie met de oude bumpers op deze T2 sprak mij zeer aan ... eens kijken of ik dit dus zo laat of dat ik hem dan ga aanpassen zoals hij hoort (wordt dan waarschijnlijk ook 'lapwerk' met een onderste (imitatie-)deel er in te lassen :( )
Ben van plan om deze bus helemaal uit elkaar te trekken, waar nodig te lassen (gelukkig niet aan de bodem :wow: ) en compleet strakmaken en spuiten. Oorspronkelijk had ik het idee om er een "RAT" van te maken wat ik ook wel supermooi vind, maar denk toch dat het spuiten wordt (two-tone !?).
Verder moet hij echt wel dichterbij het asfalt en op den duur wil ik er zelf een interieur met minimaal een slaapbank en wat kastruimte in maken, maar dat zien we dan wel ... :tongue:
Qua techniek heb ik er eigenlijk een hekel aan om met het motorische bezig te gaan, maar ben me er ter dege van bewust dat ook dat netjes moet worden :(
We zullen het wel zien ... volgens mij is dit wel een leuke hobby voor de komende tijd (naast een jong gezin :D )
Mvg Erik
Leuke bus. Ik zou hem lekker zo laten. Technisch klaar maken, dikke wielen eronder en op z'n K%& gooien.
(Leuk om te zien dat hier altijd een vaste kliek mensen blijft met een hoop kennis :) )
Automatic-freak
12-07-2010, 23:19
Was ook eerst de bedoeling, maar aan de andere kant zijn er daar ook redelijk veel van ... en aangezien ik 'dicht bij het vuur zit' wordt hij toch gespoten :tongue:
Het klopt inderdaad dat er al eens een ander front in is gezet, incl. de onderste rand die achter de bumper zit ... dus het zal wel een T2a-front af-fabriek zijn !! ;)
Heb al een 'partij-tje' onderdelen besteld, daar kun je je geld ook wel in kwijt, hoor !?
Heb hem de afgelopen dagen al wat verder gedemonteerd en daarbij ook wat foto's gemaakt, zie hieronder !
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5039.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5040.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5042.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5043.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5046.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5047.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5048.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5049.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5050.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5052.jpg
Mvg Erik
Automatic-freak
25-07-2010, 19:19
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5110.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5111.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5113.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5114.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5115.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5116.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5117.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5118.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5126.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5128.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5136.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5137.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5139.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5140.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5141.jpg
Onder het motto "geen woorden, maar daden" :screwy:
Iemand nog tips hoe ik het beste de 'accubak' kan vervangen zonder dat ik de complete r.a.hoek uit de bus hoef te zagen; want daar mankeert nl. helemaal niets aan & de accubak is verrot ... :eek: :tard: :thanks:
Mvg Erik
Je kan hem eruit slijpen van binnen. Is even prutsen... Dan de nieuwe erin en rondom puntlassen.... ik zou trouwens meteen die b-knippers dichtlassen als ik jou was... twee gaten onderin voor de a-knippers...
Zo! Jij hebt niet stil gezeten! Mooi werk dusver.
Automatic-freak
26-07-2010, 22:07
Je kan hem eruit slijpen van binnen. Is even prutsen... Dan de nieuwe erin en rondom puntlassen.... ik zou trouwens meteen die b-knippers dichtlassen als ik jou was... twee gaten onderin voor de a-knippers...
Zo te zien kun je die accubak er niet in zijn geheel tussen krijgen, volgens mij ... of zie ik dat verkeerd ?
Zitten er achter die gaten van de a-knippers geen plaatwerkbakjes, dan !?
Mvg Erik
Automatic-freak
26-07-2010, 22:11
Zo! Jij hebt niet stil gezeten! Mooi werk dusver.
Bedankt voor je reactie !!
Probeer er zo vaak mogelijk mee bezig te zijn, maar is niet altijd mogelijk aangezien mijn vriendin op zaterdags werkt en ik dan "Papa-dag" heb ... :rolleyes: Daarom is het doordeweeks ook vaak pas na 20.00uur dat ik ermee bezig kan & dan mag ik ook nog eens niet veel lawaai maken ... :(
Mvg Erik
Zo te zien kun je die accubak er niet in zijn geheel tussen krijgen, volgens mij ... of zie ik dat verkeerd ?
Zitten er achter die gaten van de a-knippers geen plaatwerkbakjes, dan !?
Mvg Erik
In principe kan je, als je de oude eruit hebt gehaald, zo een nieuw accuplaatdeel er achterin leggen en vervolgens vastbakken. Ik heb de opstaande rand rondom vast gelast. Houd er wel rekening dat je waarschijnlijk het nieuwe plaatdeel wat zult moeten bijbuigen of slijpen. Maar dat moet je bijna altijd met imitatieplaatwerk.
http://www.paruzzi.com/images/20782.jpg
Bij een origineel front zitten achter de a-knippers twee beugeltjes waarin je de knippers vastschroeft. Geen bakjes. Met een een beetje creativiteit is dat zo op te lossen (2 beugeltjes op maat buigen, moertje erop lassen voor het gemak met het vastschroeven van de knipperlichtplaatjes en dan beugeltjes vastlassen)
Automatic-freak
27-07-2010, 22:30
Vanavond nog even wat kunnen doen aan de vloer rechtsvoor ... uitslijpen van slechte plekken; nieuwe stukken op maat maken & ingelast ... nu alleen nog even 'glad' slijpen, maar dat mocht niet meer om 23.00uur :mad: :screwy: :tongue:
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5169.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5170.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5171.jpg
Denk dat ik trouwens toch de 'hoge' knipperlichten laat zitten, als ik hem nl. ombouw naar knipperlichten 'laag' ... dan moet ik ook de felsrand die net boven de bumper zit verwijderen ... :eek:
Mvg Erik
Het is inderdaad wel even een verbouwing... maar achteraf zal je daar zeker geen spijt van hebben...trust me...
ga je er B-bumpers op zetten dan? Want met A-bumpers is die felsrand sowieso niet mooi
Precies, mooi afblijven imho of compleet nieuw/ander voorstevoorkantvoorfrontdt eropzetten...
Wat denk je bijv. van de andere vorm van de roosters:
T2a:
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3242344.jpg
T2b (afgevlakt naast de richtingaanwijzers)
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3200548.jpg
Inderdaad als je het doet, dan wel met T2a bumpers, a-gril en zonder felsrand boven de bumpers...
Maar ik zie net dat je ook b-oortjes achter hebt... ik dacht dat je achter a-oortjes had...
72er t2a heeft altijd t2b inlaat achteraan. Is in feite een t2a met een b achterkant en a bumperts... vandaar dat met ze meestal t2a/b noemt. Zwitter vind ik zelf een mooiere omschrijving.
Automatic-freak
03-08-2010, 19:39
Inmiddels zit de accubak er in, heb toch een hoek uit de bus gezaagd en weer ingelast.
Had een originele accubak, dus die pastte prima ...
Helaas geen foto's tussendoor gemaakt, aangezien ik te fanatiek bezig was ... helaas vergeten !?
Voorzijde laten we zo als die nu is ... hoort bij het verleden van deze bus en ik vind het wel goed staan !!
Mvg Erik
Automatic-freak
04-08-2010, 22:09
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5197.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5199.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5200.jpg
Morgenavond weer verder ... :redface:
Werken gaan goed vooruit zo te zien!
Deze was origineel groen zeker? En wellicht overschilderd in het wit later? Weet je al wat de nieuwe kleur gaat worden? :D
Automatic-freak
06-08-2010, 22:35
Hij was ooit donkergroen met wit dak; is later helemaal wit gespoten !!
Nieuwe kleur zijn we nog niet helemaal uit, suggestie's met foto zijn uiteraard welkom ... we 'neigen' naar mintgroen of lichtblauw met wit dak/bumpers ... maar weten het eigenlijk nog niet !?
Mvg Erik
Automatic-freak
06-09-2010, 20:55
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5206.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5209.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5211.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5232.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5248.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5249.jpg
Automatic-freak
06-09-2010, 21:01
Ondertussen een 2.0-motor gekocht met automaat-bak, compleet met kabelboom en andere aanbouwdelen. Dit alles uit een T2 gehaald met schade, daarbij ook nog enkele andere zaken meegenomen; zoals slaapbankscharnieren, twee brede stalen velgen, stuurkolom en wat kleine dingen ....
De 1700-motor is er inmiddels uit en zal samen met de hand-bak over een week of wat wel te koop komen; zal een leuke uitdaging worden om hem om te bouwen naar automaat ;-)
Mvg Erik
wow, das het betere plaatwerken.. zo'n front maar half vervangen vind ik echt heel knap.
Audilimburg
07-09-2010, 08:46
Dat nieuwe front ziet er inderdaad heel strak uit. Dat heb je zeker netjes gedaan.
Ps. wel wat meer en vaker foto's posten aub ;)
Automatic-freak
07-09-2010, 20:43
Als ik meer tijd voor de bus zou hebben, dan zou er ook meer gebeuren en dan zouden er ook meer foto's gepost worden ... hopelijk vandeweek er nog even aan sleutelen !!
Mvg Erik
HarryT2b
16-09-2010, 21:45
Ondertussen een 2.0-motor gekocht met automaat-bak, compleet met kabelboom en andere aanbouwdelen. Dit alles uit een T2 gehaald met schade, daarbij ook nog enkele andere zaken meegenomen; zoals slaapbankscharnieren, twee brede stalen velgen, stuurkolom en wat kleine dingen ....
De 1700-motor is er inmiddels uit en zal samen met de hand-bak over een week of wat wel te koop komen; zal een leuke uitdaging worden om hem om te bouwen naar automaat ;-)
Mvg Erik
Hallo Automatic-freak,
Je ziet ik heb je topic gevonden. Bedankt voor je mail. Ik heb me zelf ook maar gelijk geregistreerd. Ik houd je topic in de gaten, zodat ik de 2.0-motor en de automaatbak hopelijk nog ooit eens krijg terug te zien in je T2ab.
Groetjes van Harry uit Beek (Limboland)
Je bent wel goed bezig met die bus zeg!
Als je hem weer tweekleurig maakt, wat zou je zeggen van de originele kleurencombi? onder: ulmengrün
boven: pastellweiß
Maar ach, zo ver ben je nog niet ;-)
Keep us up the height van je vorderingen!
Automatic-freak
30-09-2010, 20:21
Momenteel weinig vorderingen die op de foto zijn vast te leggen ...
Heb de rest van de motordelen en kabelboom uit de bus verwijderd en ben een beetje aan het kijken, passen en meten hoe de automaatbak met schakelmechanisme in de bus zou moeten komen ... en daar kom ik nog niet helemaal uit (zie ook mijn andere topic met vragen hierover).
Het ulmengrün kan mij nog niet echt 'bekoren' en momenteel zie ik liever een lichte (bv. mintgroen) kleur groen of blauw in combinatie met een wit dak of bovenste helft, maar dat weet ik allemaal nog niet ... misschien iemand een mooie ulmengrün op de foto die vers gespoten is of goed in de lak zit !? (misschien bedenk ik me nog ?)
Moet wel zeggen dat ik al vele oldtimers heb gerestaureerd of "opgelapt" om ze vervolgens compleet te laten spuiten en die heb ik uiteindelijk allemaal weer in de originele kleur laten spuiten ... dus wie weet !?
Momenteel maar eerst de carrosserie verder klaar maken om strak te laten maken en te laten spuiten, vervolgens de motor (2.0) weer netjes maken en daarna interieur, vering, etc, etc ... lang nog niet klaar dus ...
Hoe doen jullie het trouwens met het opknappen van de motor, leggen jullie die vlak op de werkbank of zetten jullie die op zo'n draaibok of op een "heftafel" of dergelijke ?
Bedankt voor alle reactie en "Stay Air-Cooled"
Mvg Erik
Ulmengrün is ook niet mijn favoriet.. maar ben wel altijd fan van bouwjaarcorrecte kleuren, daarmee blijft een auto 'origineel'. Ik vind dat meestal toch het mooiste bij een klassieker. Veel kleuren zijn maar enkele jaren geleverd. Iemand die zich een beetje in de auto's verdiept, haalt de 'neppers' er zo uit, maar niet als het grondig en bouwjaarcorrect gebeurd is.
Voordeel van een tweekleuren combinatie: origineel zijn die ook eerst helemaal wit gespoten, en later pas de onderkant ;-)
Op www.thesamba.com staan vele folders online, zie bv dit kleurenoverzicht van 1972-USA. 't Zijn Microbus-kleuren, het kan zijn dat de campers in andere kleuren leverbaar waren:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/72bus/back.jpg
Zelf altijd een fan van vage lichtblauwe kleuren ;-)
Dat de kleuren van de gescande folder vrij weinig zeggen... zelfde paghina van de 1971 folder, kijk eens naar dat blauw ;-)
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/71bus/18.jpg
Jens
Automatic-freak
24-10-2010, 21:31
Nog wat meer van de originele kleur naar voren gehaald ...
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5563.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5568.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5567.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5566.jpg
Wat slechte plekken aangepakt ...
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5562.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5561.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5565.jpg
Qua kleur weet ik het nog niet zeker, maar waarschijnlijk heel licht mint-groen op de onderzijde en wit vanaf de daklijn + bumpers :screwy: :D
Verder ben ik aan het zoeken naar aanbieders van de zijplaten voor de vooras (om die te versmallen); zit nl. te twijfelen of ik dat zelf wil gaan doen of event. een (nieuwe) versmalde en/of verlaagde as te kopen ... mijn vooras is nl. echt in een goede roestvrije staat (zie foto's hierboven) ...
Mvg Erik
spijl as eronder gooien, als je echt laag wil gaan is een verstelbare baywindow as te slap (ook met harde shocks) die baywindow assen moet je trouwens in het midden van de buizen inkorten, dat heeft te maken met het taps toelopen van de draagarmen.
Verder ben ik aan het zoeken naar aanbieders van de zijplaten voor de vooras (om die te versmallen); zit nl. te twijfelen of ik dat zelf wil gaan doen of event. een (nieuwe) versmalde en/of verlaagde as te kopen ... mijn vooras is nl. echt in een goede roestvrije staat (zie foto's hierboven) ...
Mvg Erik[/QUOTE]
Automatic-freak
29-10-2010, 23:14
Op transport richting spuiter ... :rolleyes:
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5637.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5638.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5639.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5640.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5641.jpg
Nu dus even tijd om met de motor & bak bezig te gaan ... alleen nog even zin maken om dat te doen ... :D
Mvg Erik
spijl as eronder gooien,
Een spijlbus vooras past alleen onder een 1968 en 1969 T2a, niet onder een ná 1970 T2a/T2ab/T2b.
Op transport richting spuiter ... :rolleyes:
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/CIMG5638.jpg
Mvg Erik
Zo, die gast is sterk ;)
Mooi werk werk, leuke bus :)
Automatic-freak
11-11-2010, 23:01
Ondertussen zijn de delen die wat uitgedeukt moesten worden door de plaatwerker behandeld en heb ik de bumpers en dashbordplaat naar de 'straler' gehad ... nog een weekje geduld en dan zal het 'strakmaken' van de bus beginnen ... :wow:
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0155.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0156.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0157.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0205.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0204.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0202.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0203.jpg
(de voorbumper reeds uitgedeukt, nu de achterbumper nog :D )
Mvg Erik
Dirk von Campen
13-11-2010, 19:08
He Erik,
super project en leuk om te lezen/volgen. Heb zelf een t3 maar dit dit blijft een droom. Heb jij deze zelf uit de US gehaald?
Wat betreft de kleur ik zou hem wit houden ;-)
Gr,
Dirk
Automatic-freak
14-11-2010, 21:04
Hallo Dirk,
Heb ik zelf niet uit de US gehaald, maar stond al in NL bij een USA-importeur die hem mee had genomen ter container-vulling ;-)
Wit vind ik zelf ook wel heel mooi, maar hij is ook nog niet spuitklaar ... we zien het nog wel ... spuiter wordt al knettergek van mij; weet niet wat ik wil !!
Mvg Erik
Automatic-freak
16-11-2010, 21:19
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0452.jpg
Het begin is er ... :thumbup:
Automatic-freak
06-12-2010, 22:05
Zie dat ik hier nog een paar foto's achter loop ... ff een snelle update ... :)
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0503.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0504.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0505.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0506.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0561.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0560.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0622.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0623.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0624.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y141/Kadettautomatic-freak/VW%20T2%20California/PICT0772.jpg
Compleet blank geschuurd aan de zijkanten, aangezien er toch wel wat 'vliegroest' onder de lak zat.
Vervolgens compleet in de plamuur getrokken om hem daarna zo strak mogelijk te zetten, alvorens hij in de 'strijk-plastic' gaat.
Daarna zal hij weer geschuurd worden voordat de grondverf erop kan. :screwy:
Opvallend vonden we dat het dak ook groen was geweest, aangezien hij origineel geleverd is met een wit dak ... blijkbaar werden ze eerst volledig groen gespoten (aan de buitenzijde), en daarna het dak weer wit !?
En dat terwijl de binnenzijde ook wit is, dat is toch twee keer wit spuiten ?
Momenteel weer even wachten op vrije tijd van de spuiter, zal nog wel een aantal dagen duren :(
Mvg Erik
P.s. tevens een motorcode gevonden op de motor die ik erbij heb gekocht; wie kan hier wijs uit; "W0186469"
vraagje wat is strijk plastic en waar gebruikje het voor.
je hebt dat voorpananeel wel super gelast er zijn er maar weinig die dat aan durven en nog minder die het ook netjes krijgen.
http://deplaatwerker.skynetblogs.be/
matthew7
22-04-2011, 18:29
:thumbup: Mijn complimenten, erg mooi project en je werkt heel zorgvuldig!
Jel Golf 2 GTI
20-02-2014, 04:56
Ik weet dat er al ff niet gepost is maar zijn hier nog vorderingen?
Ik heb namelijk zelf een tijdje geleden ook een T2A/B van 1972 gekocht uit de USA en heb ook een B-front terwijl er eigenlijk een A-front in zou moeten zitten. Heb ook de A bumpers en dash.
Mijne is een 1700 dualcarb met motorcode CB en mijn chassis 2222228322.
Ben benieuwd hoe deze er nu uitziet (y)
Zal binnenkort eens een topic maken. (y)
Mooie bus... leuk project!!
mocht je eens parts nodig hebben...
moet je eens mailen naar info@type2parts.nl ... aardige gast, neemt de tijd voor je...
en goede kwaliteit en prijs verhouding.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.