PDA

View Full Version : bij naar rechts sturen wiebelt stuur en versnellings pook


blamo
05-07-2010, 18:22
nu heb ik het volgede probleem met de 2.0 cl wat ik graag wil oplossen.

bij rechts insturen met het gas er op voel is redelijk veel onder balans ergens op de aandrijving. bij gas gas er af is het weg.
bij vol gas recht door is rond de 80 even aanwezig en 120 ook even.
waar moet ik gaan zoeken??? :confused:

voor heb ik nieuwe banden er op zitten, velgen rond om opnieuw laten balanceren.

auto laten uitlijnen.

van de linker as heb ik bijde hoezen vervangen en goed vol gebud met smeer.
de as zag er verder goed uit zowel het lager gedeelte en ook de homokneet.

rubbers van de stabilisator stang tussen fuse vervangen.

wiel-lagers gecontroleerd die waren ook oke.

ophang punten van de motor zagen er op het 1e oog en 2e oog ook goed uit.

bah ik word er een beetje moe van.
wie heeft er nog ideƩn? op internet kom ik vaak het probleem tegen maar niemand die een juust antwoord kan geven.

verder kraakt of piept er niks, ja mun harsepan begint er van te piepen en kraken. :D

wie kan me verder helpen?
alvast bedank!

Ron mk1
05-07-2010, 18:32
Aandrijfas staat vast, komt wel vaker voor hoor.

Kan het eventueel wel voor je verhelpen.

blamo
05-07-2010, 19:12
hoe bedoel je staat vast?


mocht het dat niet zijn is het dan te zoeken in stuurkogels of top lagers??

blamo
05-07-2010, 21:19
kan iemand mij vertellen hoe een aandrijf as vast staat? of wat ron mk1 bedoeld?

blamo
07-07-2010, 21:19
Aandrijfas staat vast, komt wel vaker voor hoor.

Kan het eventueel wel voor je verhelpen.


ron kan je me vertellen hoe ik hem weer los krijg.
gister heb ik de as er weer afgehaald en kon niks aan op merken. sterker nog....ik moets me haasten om thuis te zijn voor voedbal :screwy: en in een scherpe bocht naar rechts werd het wel ff spannend, toen volle poely recht door en op dat moment had ik veel onderbalans boven de 4500 toeren.. vanochtend was het gewoon weer normaal als een paar dagen geleden.

beetje vreemd toch?

GoAzBox
07-07-2010, 21:22
schokbrekers?

stabilisatieblokje los op je subframe?

heb het vaker zo gehoord en toen waren het de schokbrekers

golf gti
08-07-2010, 17:41
schokbrekers?

stabilisatieblokje los op je subframe?

heb het vaker zo gehoord en toen waren het de schokbrekers


stabilisatieblokje kan het niet zijn.. want dan hoor je wel een tikkende geluid al hy los zit.

Dexter
08-07-2010, 18:00
Met een vastzittende aandrijfas vermoed ik dat er een homokineet bedoeld word die niet meer goed doet wat die doen moet.

blamo
20-07-2010, 18:03
zo ben weer terug van vacance.

stabili blokje is het niet, heb ik nagekeken..

schokbreker zou kunnen heb ik niet nagekeken.
zal ik maar eens gaan doen dan...


en wat betreft de homokneet.... als ik op een bij: parkeerplaats sta en vol naar rechts stuur dus een rondje rij, dan zou je het toch moeten horen. althans zo was dat bij andere auto,s van mij..

bij me op het werk dachten ze dat het een combie was van verlagen en een te brede velgen... of de achteras rubbers.. zou dat wat zijn?

Ron mk1
20-07-2010, 19:18
Misschien is het gewoon eens handig om hem naar een goede garage te brengen.

Zo via woorden en uitleg gaat nooit iemand het vinden.

patjetta
23-07-2010, 20:15
Kijk eens naar je motor steun?
Die is bij mij ook kapot en ik heb dit probleem ook.
Als je blok dan in de bocht naar een kant toe wilt drukt je aandrijfas hem terug en dan voel je je homokineet duwen.

Je kan hem dan bij de bak zijde optillen die rubbers gaan wel vaker kapot.

golf mkII 16v
24-07-2010, 07:45
Motor steun zat ik ook aan te denken
Doordat je een vlote bocht neemt komen er krachten op de andrijflijn en die doet dan het blok oplichten

GoAzBox
27-07-2010, 21:44
weet je al wat het is?
motorsteun verhaal klinkt meest logisch bij nader inzien

blamo
19-08-2010, 18:41
aah de motorsteun.... ik zal hem van het weekend eens nakijken.. ik laat het weten als ik meer weet. alvast bedankt

blamo
19-08-2010, 20:26
was toch nog even kijken of het de een van de drie rubber/steunen kan zijn.

aan de bak zijde zat niet veel beweging.
de voorste was het zelfde verhaal...(had ik trouwens ook met optrekken moeten merken)
aan de distributie kant was het meest beweging in te krijgen..maar toch niet echt veel ,echter toen mijn vrouwke hem in zijn achteruit zette en op liet komen met de handrem er op.... kantelde het blok een klein beetje naar de bak zijde..heb het bij een (mun renautje clio) erger gezien.
ik hoop dat het de steun aan de db zijde is..

had vorige week van het camber/wielvlucht van het linker wiel wat negatief geplaatst..resultaat was dat de trilling iets minder werd in een bocht.

blamo
02-09-2010, 17:19
weet je al wat het is?
motorsteun verhaal klinkt meest logisch bij nader inzien


het probleem is al een stuk minder!

heb gisteren zowel links als rechts de veerpoot lagers vervangen door nieuwen.
het gewiebel in de bocht is weg, het enige wat er nog is dat de versnellings pook flink trilt bij optrekken en boven de 80 km per uur en tussen de 100 en 120 trilling op het stuur is. dat lijkt meer op dat de wielen gebalanceerd moeten worden. raar omdat dat onlangs al gebeurt is..

ergens denk ik dat de rubbers van de achteras ook een onderdeel van het probleem is..

wat jullie?

blamo
09-01-2011, 09:44
het is nu weer 3 maanden goed ge gaan en sinds vorige weer is het probleem er weer. :cry:

maar er was een raar geluid bij gekomen.. zowel in het bochten werk als bij rechtdoor een schaafend bonkend geluid.

nou had ik het vermoeden dat een van de voorste rem-klauwen bleef hangen.
alles los gemaakt en de steek assen vervangen rem-klauwen goed schoongemaakt.
op de schijven was niks geks te zien. en doe boel weer gemonteerd en het probleem van trillen schaven bonken en was helemaal weg..

gister reed ik met de vrouw weg van de supermarkt.. begint het geluid weer heel zachtjes tevoorschijn te komen!! :tard: :tard: :screwy:
stap uit de auto en zie dat de linker remschijf alleen op het bovenste deel remt.
ik word er gek van alles schoon gemaakt en weer gek*t..


wat kan het nu weer zijn,,iemand een idee???

Alberto
09-01-2011, 10:14
Misschien is het gewoon eens handig om hem naar een goede garage te brengen.

Zo via woorden en uitleg gaat nooit iemand het vinden.
:goodpost: :D

blamo
09-01-2011, 11:19
:goodpost: :D


tja, op het werk heb ik veel contact met de vw garage en een monteur van daar is kind aan huis bij ons. aangezien hij met mij al vaker problemen heeft opgelost zal hij me zeker wijzer kunnen maken.. jammer genoeg is hij nu op wintersport. dus dacht ik laat ik het maar eens op het forum proberen.

mijn baas dacht er aan om volgende week de rem-olie te vervangen.

blamo
09-01-2011, 21:52
we hebben vandaag een flink stuk gereden en het probleem was in ene keer weg op de heen reis. op de terug rijs kwam het probleem weer te voorschijn nadat ik de 145km/u gepasseerd had. ik merkte ook dat toen ik de snelheid terug liet zakken naar de 120 en vervolgens in de 5de versnelling vol gas gaf de koppeling flink slipte en dan weer niet. raar dacht ik aangezien er nog geen 3,5dkm geleden een nieuwe druk groep en plaat in zit.
zou het kunnen dat het probleem zich in de bak voor doet en dat er bak olie op de platen komt? Het slippen doet zich alleen voort in de 4de en 5de versnelling bij vol gas.
kan het zijn dat er iets in de bak is afgebroken of kapot is. Overigens schakelt de bak soepel naar behoren.
als het probleem er niet is dan slipt hij niet en trekt ie als een speer(tje).
andere bak kopen? tureluurs wordt ik er van.BAH! help.

GoAzBox
09-01-2011, 22:57
Koppeling zelf gedaan?
Niets gezien aan de krukaskeerring?

Verlies je geen bakolie?

blamo
09-01-2011, 23:13
jep koppeling zelf gedaan. en nee niks gezien aan de keerring. bak olie heb ik nog niet bekeken. het vreemde is dat het eerste 3 maanden gewoon goed is gegaan.
maar mocht de keerring er uit liggen heeft dat dat betrekking tot een schaafend en bonkerig schuddend gebeuren op de aandrijving?

Thomas
10-01-2011, 01:29
Via woorden kan ik moeilijk achterhalen hoe fel het schudden is maar het kan zijn dat de combinatie van verlagen en bredere velgen (met waarschijnlijk een andere ET dan standaard) de oorzaak zou kunnen zijn.

De andere symptomen zullen wel een andere oorzaak hebben.

Een andere ET is hetzelfde als spoorverbreders plaatsen.
Als je hier in gaat overdrijven, vaak zonder dat je het weet, lig je te sleutelen aan de camber, giermoment, schuurstraal en dat kan negatieve gevolgen hebben in de sturing en zeker tijdens het remmen.

Een bijkomend probleem in jou geval is dat je gewoon met de wagen blijft rijden en dan zelfs 145 km/u. Ik weet het, vaak is hij onmisbaar maar doordat je er mee blijft rijden veroorzaak je vaak bijkomende problemen. De uiteindelijke oorzaak van alle problemen achterhalen wordt dan steeds moeilijker (en vaak ook duurder).

blamo
10-01-2011, 18:49
Via woorden kan ik moeilijk achterhalen hoe fel het schudden is maar het kan zijn dat de combinatie van verlagen en bredere velgen (met waarschijnlijk een andere ET dan standaard) de oorzaak zou kunnen zijn.

De andere symptomen zullen wel een andere oorzaak hebben.

Een andere ET is hetzelfde als spoorverbreders plaatsen.
Als je hier in gaat overdrijven, vaak zonder dat je het weet, lig je te sleutelen aan de camber, giermoment, schuurstraal en dat kan negatieve gevolgen hebben in de sturing en zeker tijdens het remmen.

Een bijkomend probleem in jou geval is dat je gewoon met de wagen blijft rijden en dan zelfs 145 km/u. Ik weet het, vaak is hij onmisbaar maar doordat je er mee blijft rijden veroorzaak je vaak bijkomende problemen. De uiteindelijke oorzaak van alle problemen achterhalen wordt dan steeds moeilijker (en vaak ook duurder).


jep ik weet het. vanavond gaan de originele velgen er onder en zal in het weekend de bak er eens afpakken, kijken of er ergens olie lekt of iets dergelijks. en inderdaad hij is onmisbaar, ben zelf op het punt om maar eens binnenkort een oersaaie degelijke frikadel te kopen om heen en weer me te gaan rijden van a naar b.
mijn baasje op het werk komt zelf uit de racerij en vertelde dat destijds de zelfde problemen waren met verlagen en dat het na elke race weer sleutelen was. pfff ik dacht dat ik het wel was afgeleerd na de g60 en cilo turbo.. :rolleyes:

blamo
10-01-2011, 20:47
nu las ik het volgede op dit forum:
Bedoel je de speling aan de versnellingsbak flenzen?? die mag eigenlijk heel weinig tot niets speling hebben..
Ik weet niet of de bak er stuk van gaat, maar mn oude golf1 had t ook, en die kon je op een gegeven moment met optrekken heel laag onderuit een versnelling horen "klokkeren" zo'n kloppend geluid.. en dan zijn ze al ver heen, omdat bij die speling de keerringen ook al beginnen te lekken..

dit komt aardig dicht in de buurt van mijn probleem. stel dat hij zoveel lekt dat daardoor de koppelin gaat slippen. nu vraag ik me af hoe lang duurt het nog voordat de bak helemaal aan gort is..en de maand duurt nog zo lang :mad:

blamo
10-01-2011, 21:03
heb net met een gast die hier veel op het forum rond zwerft gesproken (dutch jetta gt) en hij heeft nog een vw passat kabel geschakelde bak liggen uit 94 (notebenen bij ons op het werk) nu is de vraag of dit zo over te zetten is op mijn golf. iemand ervaring hier me???

Dutch_Jetta_GT
10-01-2011, 21:42
klopt ja,.. Passat B4, 94er 1.8 5-bak

blamo
11-01-2011, 21:28
toch maar een andere CHE bak gehaald. morgen kijken of het probleem dan eindelijk is opgelost.

blamo
15-01-2011, 09:37
gisteren de bak en de linker aandrijfas vervangen.. JAHHHH! hij rijd weer als een nieuwe!! :rock:

Thomas
16-01-2011, 01:31
Is de oorzaak nu al bekend?! Als de fout elders licht rij je deze bak mss ook nog stuk...

blamo
16-01-2011, 16:07
Is de oorzaak nu al bekend?! Als de fout elders licht rij je deze bak mss ook nog stuk...

ik zag dat de kooi van de binnenste homokineet gebroken was. (vervangen door een complete nieuwe as)

tevens ook de bak vervangen en deze schakelt een stuk strakker. maar of het nu echt aan de oude bak lag???

ik denk zelf dat het komt door dat de velgen die en nu op zitten te breed zijn met een verkeerde et waarde in comb. met verlagen.
zodat de assen zwaarder belast worden.

het stomme is wel dat de koppeling nu weer begint te slippen specifiek tussen de 4 en 4500 toeren bij vol-last in de 4 en 5de versnelling.
:sly: terwijl er zowat een gloedje nieuw koppeling op zit.
bij de bak wissel zag ik geen rommel of vettigheid bij de koppeling

Thomas
17-01-2011, 01:06
Zonder negatief te zijn, want begrijp het wel de auto moet blijven bollen, maar dat is nu net wat in bedoel...zoals eerder vermeld denk ik dat je met meerdere problemen zit en door gewoon dingen te gaan vervangen sla je de bal meestal mis en zijn er al onnodige kosten gebeurt vooralleer het daadwerkelijke probleem gevonden is...

blamo
17-01-2011, 18:22
Zonder negatief te zijn, want begrijp het wel de auto moet blijven bollen, maar dat is nu net wat in bedoel...zoals eerder vermeld denk ik dat je met meerdere problemen zit en door gewoon dingen te gaan vervangen sla je de bal meestal mis en zijn er al onnodige kosten gebeurt vooralleer het daadwerkelijke probleem gevonden is...


ik snap je punt.. spelende wijs leert men.en ja de die spelende wijs kost gewoon geld in mijn geval. daar in tegen leer ik steeds meer er als het gepaard gaat met veel centen is het soms K*t maar het geeft wel weer een kick als het weer goed in me kaar zit naar behoren.

vandaag kwam de vw monteur even op de koffie bij ons op de zaak en maakte me wijs dat de zelfstellende koppelings kabel niet naar behoren werkte, deze gaat retour en daar komt een handmatig verstelbare voor terug.

voor de rest rijd hij nog steeds als een nieuwe.

blamo
21-01-2011, 18:35
:tard:


DUS. handmatig verstelbare koppelingskabel gemonteerd. 2,5cm vrije slag.
geen slippende koppeling meer!!
(op de koffie bij de vw net een big smile )

MAAR vandaag op de terug weg naar huis... wederom tussen de 4 en 4500 toeren begint i weer lichtjes te slippen. schiet mijn maar lek..

mijn vraag kan een koppelingsplaat al naar een paar duizend km al zo ver versleten zijn..

GoAzBox
25-01-2011, 12:51
Dan moet je er wel heel gek mee hebben gedaan als die weer versleten is.
Vreemd probleem!

Zou bijma denken dat er olie op de koppelinsplaat zit oid.

In welke staat is je krukaskeerring?

staande golf
26-01-2011, 12:02
Hoe erg was het slippen? misschien je koppeling naar de filistijnen gereden door een niet werkende koppelingskabel?

blamo
26-01-2011, 18:48
Hoe erg was het slippen? misschien je koppeling naar de filistijnen gereden door een niet werkende koppelingskabel?

dat lijkt me bijna van wel.. maar het rare is..dat ik dat toch wel zou moeten ruiken.

vandaag met een uber vag guru gesproken die bij ons een vw sP2 laat restaureren. hij dacht dat de drukgroep te zwak zou kunnen zijn. hij zou het even uitzoeken voor me.

blamo
26-01-2011, 18:56
Dan moet je er wel heel gek mee hebben gedaan als die weer versleten is.
Vreemd probleem!

Zou bijma denken dat er olie op de koppelinsplaat zit oid.

In welke staat is je krukaskeerring?


ik ga volgende week maar eens de bak er afhalen voor een grondige inspectie, wie weet wat ik dan tegen kom.