PDA

View Full Version : Caddy 3 inhouden en gloeispiraal lampje knippert.


pieterveenstra
08-05-2010, 15:12
Omdat ik al een tijdje met dit probleem zit, open ik even een topic hier op VF.

Ik heb voor daily een Caddy 3 2.0 SDI uit 2005 met 148.000km.
Nu is het zo dat deze af en toe wat koppig is en een eigen wil heeft.

Het probleem is als volgt, heel af en toe dan gaat mijn gloeispiraal lampje knipperen, soms gewoon tijdens het rijden, soms bij het starten al.
Wanneer dit gebeurt, dan kan ik niet verder doortrekken dan +/- 3200 toeren en dan houdt hij gewoon in.
Hele vreemde ervaring....het lijkt alsof hij dan in een soort noodprogramma springt.
Meestal voordat het gloeispiraal lampje gaat branden voel ik dat al wel aankomen doordat het gaspedaal minder doet dan het hoort te doen (meestal bij het optrekken).
Mijn gloeispiralen zijn kort geleden al vervangen.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt :)

pieterveenstra
10-05-2010, 11:37
Niemand?

steven80
29-05-2010, 22:43
heb je hem al uit laten lezen?
Klink toch als een lucht massa probleem..

maxx007at
29-12-2010, 19:55
Hele vreemde ervaring....het lijkt alsof hij dan in een soort noodprogramma springt.
Meestal voordat het gloeispiraal lampje gaat branden voel ik dat al wel aankomen doordat het gaspedaal minder doet dan het hoort te doen (meestal bij het optrekken).

In dit geval is het een storingsindicatie, maar nog niet de motormanagement die in de noodloop staat/springt. Ik heb dit gehad en dan is je gaspedaal gewoon 'dood' (lees: dan kun je die planken zonder dat ie reageert) (Echt niet leuk hoor, vlak voor de tunnel :mad: ) In mijn geval was het de pomp ecu die op was. (1300€ voor een nieuwe pomp + ecu, want die leverden ze niet los bij de dealer)

Ik zou je adviseren om hem uit te laten lezen door iemand met VAG-COM + ODB2-kabel. Ik heb dit, maar woon niet echt bij je in de buurt. Kan wijzen op een vervuiling in de brandstofleiding waardoor je pomp een storing geeft, maar het kan ook een sensor zijn die vuil is. Nogmaals, eerst uit laten lezen lijkt mij het beste. Diagnose door de dealer kun je laten doen, maar kost genoeg euries.