View Full Version : Kapot vergrendelmechanisme cargodeur
Peter - Belgium
20-12-2004, 22:06
Het vergrendel mechanisme van mijn cargo deur is kapot. Als ik de hendel beweeg, beweegt alleen die bovenste baar. Die onderste blijft vastzitten.
Heeft iemand al geprobeerd om zo een mechanisme te herstellen? Gaat dat? Hoe dit te doen?
Alvast bedankt,
Peter
www.vwsamba.tk
Ik had precies hetzelfde met de westfalia,maar bij mij deed de bovenste het niet :(
De slotkasten zitten geklonken,en als je veel geduld hebt kun je hem misschien wel
uitboren,draad tappen en weer monteren,maar het is makkelijker om er een andere
in te zetten.
Dadelijk op het KeverWinterFestijn (8 & 9 Januari 2005 in Rosmalen) zullen ze wel liggen.
Volkswouter
21-12-2004, 11:33
Hee Peter,ik volg je fotoos altijd op The Samba.com. Jij bent ook altijd lekker bezig met je bussen en je internetsite!
Peter - Belgium
22-12-2004, 14:10
Ik denk dat ik dat uitboren eens ga proberen. Na het stuk te bekijken lijkt me dat ook de enige oplossing en dan achteraf terug ineen zetten met wat puntlassen of met bouten.
Ik ben wel eens nieuwsgierig naar wat ik binnen ga vinden. Dat onderste stuk (waar die baar tegenaan komt) zit volledig los dus ik denk dat dat gat volledig kapot is.
Als het niet lukt om te maken, zoek ik inderdaad in Rosmalen eens rond!
Een mens moet toch iets doen om hem mee bezig te houden. Volkswagens zijn nog altijd mijn "Number One Hobby" en vooral mechaniek dan. Voor het moment ben ik wel bezig met het oplassen van mijn 62er ambulance maar dat is gewoon omdat het noodzakelijk is. Mechaniek is wat ik het liefste doe. Specialiteit: ophanging/verlaging/fabricage...
Op mijn site staan inderdaad wat fotos van mijn projecten en autos.
Ga maar eens kijken voor diegene die ze nog niet gezien hebben. Is wel de moeite (al zeg ik het zelf:-)
Peter
www.vwsamba.tk
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.