View Full Version : nokkenassen vr6??????
hallo ik heb een vraagje over nokkenassen van een vr6. Heb zelf een vr6 van 95 met dis ontsteking. Wil nu snellere nokkenassen kopen van catcams of van schrick. er staan er soms wel eens op marktplaats enzo maar vroeg me af of er geen verschil zat tussen die voor een rotor ontsteking of met dis onsteking. Heb vroeger ook een vr6 gehad van 92 en die had maar 1 lange ketting en hoorde dat die nieuwere types 2 kortere kettingen hadden. miss dat die tandwielen die op de nokkenassen zitten anders zijn? hoop dat iemand beetje info heb voordat ik de verkeerde koop
groeten tim
Het oude type heeft ook twee kettingen. Er zit wel verschil in een dubbele ketting en een enkele ketting als je het over de breedte van de ketting hebt. Volgens mij hebben ze vanaf de Golf 4 een enkele maar dat weet ik niet heel zeker. Bij mijn rotor VR6 kwam ik iig twee korte maar "dubbele" kettingen tegen :thumbup:
Het oude type heeft ook twee kettingen. Er zit wel verschil in een dubbele ketting en een enkele ketting als je het over de breedte van de ketting hebt. Volgens mij hebben ze vanaf de Golf 4 een enkele maar dat weet ik niet heel zeker. Bij mijn rotor VR6 kwam ik iig twee korte maar "dubbele" kettingen tegen :thumbup:
oke dank je wel voor de info maar passen die nokkenassen wel dan van nieuw en oud?
Volgens mij word er geen onderscheid gemaakt qua nokkenassen tussen dis en rotor..
Volgens mij word er geen onderscheid gemaakt qua nokkenassen tussen dis en rotor..
oke das goed nieuws en de tandwielen zijn die ook het zelfde?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.