PDA

View Full Version : Cleanen voorbumper

RS_Rick
22-12-2009, 20:50
Ik heb een vraag over het 'cleanen' van een Mk3 voorbumper i.c.m. een Vento front, zoals op onderstaande foto:

http://i150.photobucket.com/albums/s99/VWForummer/1217.jpg

Hoe worden de knipperlichten in deze situatie (legaal) aangesloten??

Met een Golf neus worden er 9 van de 10 keer koplampen met knipperlichten erin geintegreerd geplaatst, dus heb je geen knipperlichten probleem. Maar hoe zit dit met een Vento front???

Just wondering... :rolleyes:

patjetta
22-12-2009, 21:56
je kan ze in je koplampen maken of in je grill

RS_Rick
22-12-2009, 22:03
Hoe legaal (in NL) is dat als ze in de koplampen zitten dan?! Moeten ze niet in een eigen 'omhulsel' zitten voor de APK, zegmaar afgescheiden/afgeschermd van andere lichten in een eigen unit?!

Jurgen Santana
22-12-2009, 22:06
Hoe legaal (in NL) is dat als ze in de koplampen zitten dan?! Moeten ze niet in een eigen 'omhulsel' zitten voor de APK, zegmaar afgescheiden/afgeschermd van andere lichten in een eigen unit?!

Dan zou elke Golf 4 worden afgekeurd.

patjetta
22-12-2009, 22:09
ja dat mag gewoon in nederland heel veel auto`s hebben knipperlichten in de koplampen

RS_Rick
22-12-2009, 22:19
Niet echt de antwoorden waar ik naar opzoek was, maar goed... :rolleyes:

Ter verduidelijking:

In een Golf 4 koplamp heeft het knipperlicht een eigen 'omhulsel', dat cilindervormige dingetje TUSSEN het dimlichtgedeelte en het stadslichtgedeelte, waar of niet? Het knipperlichtbolletje steekt niet simpel weg door een reflector van het dimlicht...

Was dat wel het geval, dan zou het knipperlicht slecht te zien zijn, wanneer ook het dimlicht aan staat. En daarom mag dit niet.

M.a.w.: als een knipperlicht IN een Vento koplamp gemaakt wordt, dan zou daar dus een eigen 'omhulsel' omheen gemaakt moeten worden, zodat het knipperlicht gescheiden wordt van het dimlicht en zodoende ook echt te zien is, wanneer het dimlicht aan staat... Dat HET TOTAAL achter hetzelfde glas zit (zoals bij een Golf 4) heeft er dus geen zak mee te maken ;)

Is dit misschien precies de reden dat er in NL zo weinig/geen gecleande bumpers i.c.m. Vento-fronten rondrijden?? En bijv. in de USA wel omdat daar de regelgeving wat soepeler is...

Alhoewel: losse knipperunits achter de gril zou wel moeten kunnen volgens de APK denk ik.

Misschien een APK-dokter in de zaal die verduidelijking kan scheppen?

breadfan83
22-12-2009, 22:24
Vraag Gerard eens, die heeft in de VR6 ook zijn bumper helemaal gecleaned. Het gaat daar wel om een mk2, maar misschien dat die je meer over de regelgeving en mogelijkheden qua inbouw kan vertellen.

De Pul
22-12-2009, 22:26
zolang het lichtbeeld niet verstoord word en duidelijk te zien is dat er iets gebeurt in de koplamp(bij richting aangeven) is het goed voor de apk....

vw_boyke_vw
22-12-2009, 22:58
Dit vind ik er over op mn RDW cd rom; Twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingsaanwijzers van personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

De plaatsing voor het voortuig aan de voorkant word verder niet genoemt, al dacht ik dat daar wel een maat voor staat maar dat zou ik dan moeten kijken morgen

De Pul
22-12-2009, 22:59
de plaats maakt ook geen donder uit,zoals ik net al zeg....

breadfan83
23-12-2009, 08:40
Buiten dat, ga ervan uit dat zelfs als het mag, de politie toch wel een reden vindt om te zeuren en bekeuren. ;)

D'r zijn zat dingen die wel mogen, waarvoor je gewoon beboet wordt en voor de rechter aan het kortste eind trekt.

Thomas
23-12-2009, 10:09
Buiten dat, ga ervan uit dat zelfs als het mag, de politie toch wel een reden vindt om te zeuren en bekeuren. ;)

D'r zijn zat dingen die wel mogen, waarvoor je gewoon beboet wordt en voor de rechter aan het kortste eind trekt.

:goodpost:
Waarom ze nu juist altijd de autoliefhebber moeten pakken is mij een raadsel maar het is gewoon zo!
De wetgeving omtrent een andere uitlaat plaatsen is juist hetzelfde...ook niet aan uit te kunnen.

RS_Rick
23-12-2009, 10:12
de plaats maakt ook geen donder uit,zoals ik net al zeg....

Staat mij bij dat er een minimale hoogte is voor knipperlichten vanaf de grond, ivm zichtbaarheid voor overige weggebruikers...

Vandaar ook dat (volgens mij) het verboden is om de mistlichtunits als knipperlichten te gebruiken, wat in het geval van gecleande Mk2 bumpers nogal eens gedaan wordt.

jappie86
23-12-2009, 10:49
Staat mij bij dat er een minimale hoogte is voor knipperlichten vanaf de grond, ivm zichtbaarheid voor overige weggebruikers...

Vandaar ook dat (volgens mij) het verboden is om de mistlichtunits als knipperlichten te gebruiken, wat in het geval van gecleande Mk2 bumpers nogal eens gedaan wordt.

mij staat ook bij dat ze niet te ver van de zijkant moeten zitten (correct me if i'm wrong). dat van de mistlichten weet ik niet of dat verboden is want bij als bij een mercedes (mss andere auto's ook wel) z'n knipperlicht stuk gaat dan gaat hij automatisch met zn mistlicht knipperen.

MauSeR35
23-12-2009, 12:07
Ja maar daarvan krijg je een hele irritante melding op t info display toch? en dat is echt een noodoplossing in de trant van beter iets dan niets, ook al is het af-fabriek zo.

GerardMkIIVR6
23-12-2009, 12:14
Gewoon in de koplamp KLAAR :D
Er is een afstand en plek regel maar dat is altijd in de buurt van de koplamp hoe je het ook opmeet.
Knipperlicht mag wit of amber zijn.
Als je de knipperlicht in de koplamp doet gewoon een super felle lamp erin doen zodat ie alles overheerst als je hem aan doet.
Meer is niet nodig ik heb het al 10jaar en elk jaar apk.

RS_Rick
23-12-2009, 13:24
Dat is duidelijke taal (van iemand die blijkbaar weet waar ie over praat!) :D

Dus met andere woorden: zo'n gecleande Vento neus zou ook in NL op een mooie manier kunnen!

Thanks voor de info!

GerardMkIIVR6
23-12-2009, 13:26
Ja man DOEN :)

EelcoB
23-12-2009, 14:02
Ja man DOEN :)

Dat vooral, want het staat super vet! :thumbup:

racers_elite
23-12-2009, 19:20
ik wil ook wel een "how-to" .

hoe doe je de ombouw om de pinkers in de koplampen te steken

RS_Rick
23-12-2009, 19:46
Zoals ik in mn eerste post al zei: I was just wondering...

Heb zelf een 88-er Polo'tje, dus er valt weinig te schuiven en cleanen, qua knipperlichten :D Ik wilde het weten, mocht ik ooit een Mk3 kopen, vandaar! ;)

De Pul
23-12-2009, 20:36

:rolleyes: :shake:

RS_Rick
24-12-2009, 11:26
:DI

n de zin van: dat hij er zelf ervaring mee heeft, in tegenstelling tot het gissen wat we tot dan toe deden. Ken 'm niet persoonlijk, wellicht valt het in het echt wel mee, haha ;)

GerardMkIIVR6
24-12-2009, 11:41
Ja ben ik real life onnozel :D
Ikke nie so slim.

:rolleyes: :shake:

Hoe bedoel je dat Pul?

De Pul
24-12-2009, 12:56
Hoe bedoel je dat Pul?
dat slaat niet op jou,gerard ;)
ik heb er zelf ook (3x) ervaring mee en dacht dat ik duidelijk zat was,maar kom toch niet zo overtuigend over :redface:
zal wel effe pics zoeken...

GerardMkIIVR6
24-12-2009, 13:03
Oh zo hahaha ik dacht al Pul en ik hebben geen probs :)
Maar ik heb het ook vaak dan zeg ik iets in een topic en dan komt het niet over of eerst moet een ander het zeggen voordat het gelooft wordt ;)

De Pul
24-12-2009, 13:05
van m'n jetta kan ik niks vinden,dit was m'n laatste creatie;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC00496.JPG
en dit was op de kever,fittingen in de lens gezet;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/Afbeelding084.jpg

De Pul
24-12-2009, 13:07
Oh zo hahaha ik dacht al Pul en ik hebben geen probs :)
Maar ik heb het ook vaak dan zeg ik iets in een topic en dan komt het niet over of eerst moet een ander het zeggen voordat het gelooft wordt ;)
:thumbup: :thumbup:

racers_elite
26-12-2009, 21:53
geen foto's van een aangepaste vento koplamp? mvg steve

De Pul
26-12-2009, 22:31
in het mk3 topic staan er een paar,maar is niet duidelijk te zien hoe het zit.
als je zorgt dat je uit het gedeelte van de lens blijft waar het beeld door word bepaalt is het goed,zo heb ik het bij m'n kever ook gedaan.

indewarre
26-12-2009, 23:26

mijn broertje heeft dit ook en niet bekeurd mag ook gewoon die hoogte geld voor sidemarkers

denk er bij het cleanen ook ff aan dat je het kunstof goed last de mijne ook laten doen en gelukkig goed gebeurd kost een paar centen heb je ook wat

breadfan83
29-12-2009, 16:54

Thanks voor de info!

Daarom zei ik dus, vraag Gerard eens. ;)

vwjohnny
02-09-2011, 18:56
zijn hier voorbeeld fotos van?

De Pul
02-09-2011, 18:58
waarvan?

vwjohnny
04-09-2011, 11:09
vento koplampen waar het knipperlicht in verwerkt is

De Pul
04-09-2011, 11:16
nog steeds niemand die gepost heeft hoe hij/zij het heeft opgelost helaas....

vwjohnny
04-09-2011, 11:30
oke jammer :(

ik zat er aan te denken om in de buitenste delen van de reflector een rij oranje ledjes te monteren ofzo

alleen weet ik niet of oranje ledjes bestaan? zo ja waar kan ik deze bestellen of halen?

en hoeveel ik er dan in kan zetten een led brand op 1.5 tot 2v? 12 : 2 = 6

klopt het dan dat ik er dan 6 per kant kan gebruiken?

De Pul
04-09-2011, 11:33
heb geen verstand van leds,maar ik denk dat dat best veel werk is.en als je niet genoeg afneemt van het pinkerrelais gaan de knipperlichten ook nog erg snel.ik zou gewoon een 21w buiten het lichtbeeld plaatsen.

vwjohnny
04-09-2011, 11:37
owja dat is waar idd

maar dit zou optelossen moeten zijn met een weerstandje ofzo want wil liever geen oranje bolletje in mn koplamp :redface:

De Pul
04-09-2011, 11:40
je hoeft geen oranje bolletje te gebruiken.ik had bij m'n kever zo'n chromen lampje gebruikt die wel oranje oplicht,dat viel niet op met gewone verlichting aan of uit.

vwjohnny
04-09-2011, 12:09
dat is idd ook een idee...

zal er binnenkort eens een koplamp aan wagen :P