Log in

View Full Version : Passat 35i muizen in het dash!

DoriDaan
16-12-2009, 12:22
Sinds gisteren maakt mijn kilometer teller (denk ik) een oorverdovend geluid :wow:

vanaf 80 a 90 kmh begint deze.. en blijft herriemaken...
dan nader je een obstakel (rotonde) onder de 40 km is het geluid weer weg..

dan begint deze weer opeens bij 90kmh... soms blijft het geluid dan weg...

op de snelweg is het geluid weer weg na 20 kilometer...

de naald van de teller trilde wel iets met de eerste keer herrie maken... nu niet meer

WIE heeft dit vaker gehad... Ik hoor het graag

Het is een 90PK CL van 1991 met 210.000 op de klok..

Mister Cool
16-12-2009, 19:55
Ik had zoiets een keer bij mijn golf 2 turbodiesel... Heb toen de km-teller vervangen en toen was 't weer goed :thumbup:

Domi
16-12-2009, 19:59
Toevallig heb ik het zelfde probleem met mijn daliy Golf 2. Sinds gister ook een tering lawaai :eek:
Maar als het in de auto lekker warm is dan houdt het weer op. Inderdaad echt een vreselijk geluid. Lijkt een beetje op de oliezoemer die in het dash zit gebouwd.

Ik laat het lekker zo. dan de radio maar een slag luider :D

knedel16vweber
16-12-2009, 20:10
Toevallig heb ik het zelfde probleem met mijn daliy Golf 2. Sinds gister ook een tering lawaai :eek:
Maar als het in de auto lekker warm is dan houdt het weer op. Inderdaad echt een vreselijk geluid. Lijkt een beetje op de oliezoemer die in het dash zit gebouwd.

Ik laat het lekker zo. dan de radio maar een slag luider :D
ik hoop voor je dat je olie lampje het dan wel doet :D:D

Domi
16-12-2009, 20:23
Jeps die doet het wel. Alleen als ie op contact staat he ;) Ach, en loopt ie wel vast dan zoeken we weer een andere daily HOK :)

DoriDaan
16-12-2009, 20:40
Is deze electrish aangedreven OF met een kabel?

ik heb toch geen toeren teller dus dan maar zoeken naar een goede met toerentellert...

Domi
16-12-2009, 20:57
Heeft je passat een digitale km stand aanduiding???? of gewoon analoog?

Mijne is gewoon analoog, dus met kabel. Denk dat jij het ook hebt. Want digitale tellerklokken hebben geen kabel naar de bak.

Ik heb nog wel een tellerbak van passat liggen. Volgens mij nog 2.

RubenD
16-12-2009, 21:54
Kan zijn dat de overbrenging van de kabel in de teller uitgelubberd/ gescheurd is...

DoriDaan
17-12-2009, 12:13
Is een analoge klok... ik heb vanmorgen getracht de heletellerbak in elkaar te meppen...en de nul steller ingedrukt houden hopende dat hij venzelf ermee ophoudt maar nee dus...
ik denk dat ik de kabel eraf trek. dan is het ook stil... ik kon hem gisteren niet vinden zo in het donker...

DoriDaan
19-12-2009, 12:56
Zoo ff bij klein gunnewiek geweest in groenlo...

andere klok gekocht en ruitenwisserhendel ook vervangen .. was ook wat gammel...

topic mag dicht!

Thanx voor de reacties