View Full Version : passat 5b stinkt
ik heb een vraag
ik was gisteren aan het rijden met de passat tdi 110 pk van 1999 en plotseling begon er echt een verbrande lucht in de cockpit te vloeien . ik stop even en dacht zal miss iets in de radiator zijn dus ik rijd verder . kom later thuis en men vader zegt direct dat dit de koppeling is die slipt is dit normaal met de eerste koppeling op 220000 dat deze kapot is?. ik zou enige raad kunnen gebruiken dus ...
mvg koepol
tja kan altijd zeg maar .
als de vorige eigenaar met zijn voet op het koppelings pedaal rijd krijg je dat .
maar heb je niks gemerkt dat je hem er door heen trekt als je flink gas geeft ??
gr
Het kan dat de koppeling op is. Merk je ook iets met rijden (veel toeren maken, weinig vooruit komen..?). Zet de auto anders op de handrem en laat de koppeling opkomen. Als ie afslaat hoeft de koppelingsplaat niet versleten te zijn.
Een koppeling kan al na 5000km kapot zijn, ligt vooral aan de chauffeur en hoe de auto belast wordt.. :)
is dit normaal met de eerste koppeling op 220000 dat deze kapot is?. ik zou enige raad kunnen gebruiken dus ...
mvg koepol
ja is vrij normaal bij deze kilometerstand..uitzonderingen daar gelaten uitteraard, maar is gewoon een slijtagedeel
Is volgens mij ook normaal.
Bij mijn Golf was ie ook op na 210.000km.
dit is een hele opluchting dacht al dat ik hem kapot gereden had aangezien dit de auto van mijn ouders is . En hoeveel kost zoiets voor dit te laten maken?
mvg koepol
Het kan nog steeds dat jij 'm kapot gekregen hebt... ligt eraan wat je uitgespookt hebt ;)
Dit zal bij de garage zo'n 700 euro kosten denk ik, inclusief materiaal.
en als je dit door een technieker achter de uren laat doen hoeveel kosten dan de onderdelen?
mvg koepol
Mister Cool
13-12-2009, 23:03
en als je dit door een technieker achter de uren laat doen hoeveel kosten dan de onderdelen?
mvg koepol
Als je de dealer of een garage even belt hebben ze 't zo gevonden :thumbup:
Een koppelingssetje kost volgens mij rond de 250 a 300 euro (compleet). Kijk anders even op www.h-base.nl voor richtprijzen.
ok het is dus niet de koppeling aangezien hij geen hoge toeren doet als ie in zen vijf van 50 naar 120 doet maar de toeren kloppen gewoon . maar waarom zou hij dan zo kunnen stinken motor loopt schoon dus... en ook de geur begint pas echt te hinderen wanneer hij warm word dusja
wat kan dit zijn ?
mvg koepol
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.