PDA

View Full Version : Restaureren t2a


Gui
25-11-2004, 17:35
Hoi,

Na een telefonish gesprek met een aardige persoon die me hier toewijsde , heb ik een paar vraagjes....
Mijn bus kan niet veel langer zonder een restauratie! Zelf kan ik dat niet (tijd, en zou niet weten hoe) en verkopen wil ik niet tenzij het niet anders kan.
Het post over paalman heb ik gelezen, maar ook zijn site gekeken! Polen, zou dat wat zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor andere opties zijn er? Iemand hier die het zou willen doen mischien?
Alle info, opties etc is heel erg welkom :confused:

Alvast bedankt en trouwens.... very nice forum btw :D

hier gaat het om: (hoop dat het lukt ?)
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E01M63Z12R20/picserver.jpeg

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2849P39BOP79/picserver.jpeg

vwtopchop
25-11-2004, 20:41
Heee gast, je had mij aan de lijn,en wat zei meneer luchtgekoeld ? duur?



Hoi,

Na een telefonish gesprek met een aardige persoon die me hier toewijsde , heb ik een paar vraagjes....
Mijn bus kan niet veel langer zonder een restauratie! Zelf kan ik dat niet (tijd, en zou niet weten hoe) en verkopen wil ik niet tenzij het niet anders kan.
Het post over paalman heb ik gelezen, maar ook zijn site gekeken! Polen, zou dat wat zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor andere opties zijn er? Iemand hier die het zou willen doen mischien?
Alle info, opties etc is heel erg welkom :confused:

Alvast bedankt en trouwens.... very nice forum btw :D

hier gaat het om: (hoop dat het lukt ?)
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E01M63Z12R20/picserver.jpeg

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2849P39BOP79/picserver.jpeg

Gui
25-11-2004, 21:01
hehe ok!

Ik ga daar volgende week heen om dingen te vraagen bespreken etc... eerste telefoon gesprek had eerst over inkoop alle nodige nieuwe onderdelen (rubbers etc) dus dat hangt er vanaf wat ik allemaal wil! Kosten van Polen, uuum ja vaag, maar niet minder dan 2500 en tot ongeveer 5000! bla bla bla!
Ik ben nog niet zeker over maar, ja ik ga wel heel veel aan hem vragen ....
verder kan niks specifics zeggen, want weet het zelf niet!
Hij zij wel dat er al een andere spijlbus onderweg was van iemand van't norden van NL! iemand van hier? Zou wel leuk zijn..
Het gaat mij allen maar om the body work! Ik heb met verschillende bedrijven gesproken en die zeggen meteen en bedrag van minimal 7000 euro zonder de auto te zien! Of e willen het niet of ze kennen VW's al te goed!

Ken jij andere opties? Ben een beetje verdwaald... :frown:

molenari
25-11-2004, 21:36
hier gaat het om: (hoop dat het lukt ?)
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E01M63Z12R20/picserver.jpeg

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2849P39BOP79/picserver.jpeg

Leuke bak! Origineel Nederlands Grijs kenteken van 1969? :wink:
Ben wel benieuwd naar wat er op het M-plaatje staat. :)

Vincent

Volkswouter
25-11-2004, 21:44
Gui,woon jij in Den-Haag? Ik zie daar heel vaak een T2A staan die heel erg op die van jou lijkt.

Gui
25-11-2004, 21:58
uuumm :)

Datum v.Afgifte deel 1 = 2-7-1969
wat is de M-code? en ja tis een "vrachtauto"

en ja idd ik woon in Den Haag. Daar staat ie ook vaak op verschilende addressen! :P

Iemand nog wat info suggesties of iets ? IK WIL mijn bus NIET WEG DOEN!

ben hele forum afgegaan! (aircooled) echt te gekke dingen hier..... :biggrin:

Beetlefreak
25-11-2004, 22:05
Leuke bak! Origineel Nederlands Grijs kenteken van 1969? :wink:
Ben wel benieuwd naar wat er op het M-plaatje staat. :)

Vincent
Grijs kentekens begonnen toch met BE? of is dat import...

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E01M63Z12R20/picserver.jpeg

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2849P39BOP79/picserver.jpeg

krukab
25-11-2004, 22:06
Geinag,weer een hagenees met een bussie erbij ...
(lijkt trouwens erg op een bus van een voormalige 'kennis' van mij)
Kom eens een keer je bus showen,ben wel benieuwd naar de staat van de auto.

Alain

krukab
25-11-2004, 22:07
Grijs kentekens begonnen toch met BE? of is dat import...
Das import grijs kenteken Bietultjuh :tongue:

Volkswouter
25-11-2004, 22:11
Kruk,dat zou gezellig zijn.Ik bentrouwens ook wel benieuwt naar de staat van je bus Gui.Ik denk dat het dan ook iets makkelijker te beoordelen is wat je moet doen en hoeveel het je gaat kosten.

krukab
25-11-2004, 22:15
Wout,nodig hem maar uit,je weet wel waar we maandagavond zitten ;)

Gui
25-11-2004, 22:25
nog effe wat meer fotos

http://picserver.org/view_image.php/045Q56128843
http://picserver.org/view_image.php/4X1QKN62KNNP
http://picserver.org/view_image.php/51AI8CR5P619
http://picserver.org/view_image.php/9P7QE9S4O41Z
http://picserver.org/view_image.php/TST73QJPS407

Kruk en VolksWouter, dat zou idd erg cool zijn, en ja dat zou ik wel warderen.
Als ik me goed heriner was de vorige eigenaar een "surfer" Philip ?

Maar goed... dus is momenteel in Pijnakker, APK keuring! Ik laat effe mijn "ïdeas" buiten en doe verder niks. Dus ik laat het zo snel weten waneer ik hem weer heb!

Be of D import..... kick me and i still wont know!

bedankt voor de reacties!

scumbag
26-11-2004, 12:19
ja, die bus heb ik al eens in Schevingen zien staan EN bij mij om de hoek (Den Haag)
Deze bus heeft idd wel wat TLC nodig, wa ik me ervan herinner...ach, de jailbars heb je in elk geval al... :biggrin:

volksaddiction
26-11-2004, 13:56
Als ik me goed heriner was de vorige eigenaar een "surfer" Philip ?
Hé, flipje!
Das een goeie vriend van Gert toch ;)

Beetlefreak
26-11-2004, 14:02
Grijs kentekens begonnen toch met BE? of is dat import...Das import grijs kenteken Bietultjuh :tongue:
Zeg ik toch :tongue:

Niet wegdoen, Gui! T2a's worden/zijn zeldzaam!!

Rico
27-11-2004, 10:54
Hou Gui, leuke bus. Ik heb zelf ook net een T2a uit 1969 gekocht. Ik heb hem uit zeeland bij "The VW Barn" gekocht.
andere adressen voor de restauratie zijn:
Gek Geworden Kever >>> www.Gekgewordenkever.nl
Lucht gekoelde Volkswagens Mosterd >>> www.luchtgekoeldevolkswagens.nl

ik heb met beide bedrijven contact gehad en het zijn zeer geschikte lui.
Je moet je bus niet gelijk morgen terug willen hebben maar ze doen het goed voor een redelijke prijs.

Groet
Rico
www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

molenari
28-11-2004, 18:21
Grijs kentekens begonnen toch met BE? of is dat import...
Be of D import..... kick me and i still wont know!


BE is grijs voor importvoertuigen (en legervoertuigen die nog nooit een kenteken gehad hebben). Deze serie loopt al erg lang, ik heb gehoord sinds 1988. Be is alleen voor voertuigen met datum 1e toelating van voor 1-jan-1973.

Bij de oudste serie kentekens kun je het zien aan de 2e letter van de kentekencombinatie. Jij hebt ZS-##-##. De 'S' is voor bedrijfswagen. Verder heb je nog oa de 'J' en de 'F'. Mijn 1970 Politiebus heeft AS-##-##, is ook grijs.

Datum v.Afgifte deel 1 = 2-7-1969
wat is de M-code? en ja tis een "vrachtauto"

De M-codes staan op het metalen plaatje achter de bestuurders stoel. Dit plaatje zit tegen de tussenwand gepopnageld. Staat ook bij wat de originele kleur is, interieur kleur, (export)bestemming, of ie gemaakt is in Hannover of Emden, etc.

Iemand nog wat info suggesties of iets ? IK WIL mijn bus NIET WEG DOEN!
Kun je de bus echt niet zelf opknappen? Is wel een uitdaging en je leert er veel van. Maar kost ook veel tijd. Maar werken voor het uurloon van een ander kost ook tijd natuurlijk.


Groeten,

Vincent

vwhobbyist
28-11-2004, 18:34
BE is grijs voor importvoertuigen (en legervoertuigen die nog nooit een kenteken gehad hebben). Deze serie loopt al erg lang, ik heb gehoord sinds 1988. Be is alleen voor voertuigen met datum 1e toelating van voor 1-jan-1973.

Bij de oudste serie kentekens kun je het zien aan de 2e letter van de kentekencombinatie. Jij hebt ZS-##-##. De 'S' is voor bedrijfswagen. Verder heb je nog oa de 'J' en de 'F'. Mijn 1970 Politiebus heeft AS-##-##, is ook grijs.



De M-codes staan op het metalen plaatje achter de bestuurders stoel. Dit plaatje zit tegen de tussenwand gepopnageld. Staat ook bij wat de originele kleur is, interieur kleur, (export)bestemming, of ie gemaakt is in Hannover of Emden, etc.


Kun je de bus echt niet zelf opknappen? Is wel een uitdaging en je leert er veel van. Maar kost ook veel tijd. Maar werken voor het uurloon van een ander kost ook tijd natuurlijk.


Groeten,

Vincent


Vincent,

Hoe is het?
Je hebt het hier over legerbussen die nooit een kenteken hebben gehad.
Enig idee hoe je een vliegveld bus op kenteken krijgt?
Ik krijg een T2a aangboden, hard, wel gat in achterste gedeelte dak vanwege de koepel die erop. Is dichtgeplakt met plaat.
Maarrreeee, nog nooit kenteken gehad.
Uiteraard kan ik best een manier verzinnen, maar is er nog een normale weg?

Groetjes

Ronald van der Schalie

molenari
28-11-2004, 18:38
Hou Gui, leuke bus. Ik heb zelf ook net een T2a uit 1969 gekocht. Ik heb hem uit zeeland bij "The VW Barn" gekocht.

Groet
Rico
www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

Interessant, ziet er uit als een voormalige ambulance! :)
Ook die grijze stoel met de cabinedeurpanelen zijn typisch ambulance-only. heb je de bijrijders bank nog? Niet weggooien in ieder geval. Is vrij zeldzaam onderdeel (je moet er wel net naar op zoek zijn natuurlijk).

Komt ie uit Duitsland?
Zit er ook TL-verlichting in de laadruimte?

De reden dat de stoel niet past is omdat het een T2b interieur is van een 1977-1979 bus. In augustus 1976 zijn ze over gegaan op een andere bestuurdersstoel rails.

groeten,


Vincent

molenari
28-11-2004, 18:41
Vincent,
Hoe is het?
Je hebt het hier over legerbussen die nooit een kenteken hebben gehad.
Enig idee hoe je een vliegveld bus op kenteken krijgt?
...


Ik maak hier ff een nieuwe thread van, anders wordt het zo onoverzichtelijk.


Vincenzo

Gui
28-11-2004, 22:35
Rico... Nice aquisition :)

molenari.... you got a point... maar ja ik vind het eng, moelijk etc omdat ik niet echt veel weet! Dus beginnen en dan verprutsen vind ik een mindere idee. toch weet ik wel dat iedereen wel eens moet beginen en leren! Komende week zal ik wel weer posten over het metalen plaatje achter de bestuurders stoel.

Maar via deze forum heb ik al veel info en hulp aangeboden gekregen! :D

thx everyone!

JeeWee
28-11-2004, 22:54
andere optie: deze verkopen en een goede kopen... maar ik denk dat 7000 euro voor restaureren wel een goede schatting is. Heb voor m'n '78tiger pickup een begroting gemaakt, dus plaatwerk, spuiten, remmen, motor en alle andere kleine dingen dan kwam ik uit op zo'n 8000 euro...

Rico
29-11-2004, 18:43
Interessant, ziet er uit als een voormalige ambulance! :)
Ook die grijze stoel met de cabinedeurpanelen zijn typisch ambulance-only. heb je de bijrijders bank nog? Niet weggooien in ieder geval. Is vrij zeldzaam onderdeel (je moet er wel net naar op zoek zijn natuurlijk).

Komt ie uit Duitsland?
Zit er ook TL-verlichting in de laadruimte?

De reden dat de stoel niet past is omdat het een T2b interieur is van een 1977-1979 bus. In augustus 1976 zijn ze over gegaan op een andere bestuurdersstoel rails.

groeten,


Vincent

Hoi Vincent, Ja ik was er achter dat het een Ambulance geweest is. er zitten nog een paar knoppen in de bus met kruis en een sireneteken.
hij komt uit Oostenrijk en heeft daar bijna zijn hele leven geparkeerd gestaan in een klein dorp waar nooit wat gebeurde.
de bank ga ik inderdaad niet weggooien. er zit geen tl verlichting meer in. de vorige eigenaar heeft er teveel aan gekl...t late we maar zeggen heeft geen vw handjes. Dat van die rails wist ik maar had de hoop dat ikhet om kon zetten.

Groet
Rico

kijk voor meer pictures op www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

molenari
29-11-2004, 22:22
Hoi Vincent, Ja ik was er achter dat het een Ambulance geweest is. er zitten nog een paar knoppen in de bus met kruis en een sireneteken.
hij komt uit Oostenrijk en heeft daar bijna zijn hele leven geparkeerd gestaan in een klein dorp waar nooit wat gebeurde.
de bank ga ik inderdaad niet weggooien. er zit geen tl verlichting meer in. de vorige eigenaar heeft er teveel aan gekl...t late we maar zeggen heeft geen vw handjes. Dat van die rails wist ik maar had de hoop dat ikhet om kon zetten.

Groet
Rico

kijk voor meer pictures op www.fam.mijsen.nl/T2a.htm

Ja, de pictures had ik al uitgebreid bestudeerd :biggrin:
Ben wel benieuwd naar het M-plaatje trouwens :biggrin:
Dat is dat plaatje achter de bestuurdersstoel.

Jammer dat ze de TL balk er uit hebben gehaald. Is wel een grappige feature van de ambu. Net als die dak ventilator en die rare verwarmingsopening in de tussenwand. Die knopjes aan de binnenkant van het dak zijn trouwens voor een zoemer. Konden ze de bestuurder mee waarschuwen. (misschien wist je het al)

groeten,


Vincent

Beetlefreak
02-12-2004, 16:00
De reden waarom Gui z'n bus wil restaureren... :biggrin:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9600&mode=normal





Hij moet even strak worden als die meiden (nu) zijn :p

Gui
02-12-2004, 16:02
waahaha

ze zijn nog allebij zo strak :D

you got the picture :P

Hendrikkie
13-08-2005, 19:45
Heej molenari,

Misschien jou bus???
http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/3/9/spe6.jpg

Groeten Hendrik

manijack
13-08-2005, 20:13
Hey Gui,

Ik hoop dat je (nog) niet besloten hebt om het bij Paalman te laten restaureren!!!! Deze man denkt alleen aan zijn eigen portemonee en komt gemaakte afspraken regelmatig niet na. Je kan dan beter ergens iets duurders afspreken want dan ben je uiteindelijk goedkoper uit. Neem ajb een goed beslissing en doe het niet bij Paalman, ik ken hem helaas maar al te goed. :mad:

krukab
14-08-2005, 21:47
@ Sjek,Gui heeft reeds een maand of 6 á 7 geleden z'n T2a verkocht.
Door Paalman laten restaureren had ik hem uit z'n hoofd gepraat, maar dat betekende wel het einde van
zijn relatie met de T2a, want zelf restaureren was geen optie voor hem.
Geld heef hij dus in z'n zak gehouden, en zover ik begreep houdt hij z'n ogen open voor een harde(re) T2a.

René
14-08-2005, 22:37
hij had em idd ook al een aantal maanden te koop hier op `t forum...
vond em al zo stil de laatste tijd.. ;)

molenari
17-08-2005, 21:19
Heej molenari,

Misschien jou bus???

Groeten Hendrik

Uhm, oh ja, dat zou ik nog vertellen ... :frown:

grapje, maar eh, hij lijkt wel wat op een Champagne Edition II personenbus ja. Heb je er een wat gedetailleerdere foto van? Ik ben wel benieuwd.

Die van mij was trouwens ook in vlammen opgegaan als ik er gewoon mee was gaan rijden. Die benzine slangen waren volkomen uitgedroogd. Ik kon er één letterlijk onder de bus vandaan scheuren.

Dus:
1e prioriteit na de aanschaf van een LVW: benzineslangen vervangen!