View Full Version : Bijna belastingvrije Lupo!
Jetta MaNiA
13-10-2009, 19:31
http://www.vwforum.nl/volkswagen-voertuigen-te-koop-f30/lupo-1-2-tdi-3l-5800-t91346.html
:thumbup:
breadfan83
13-10-2009, 19:41
Scheelt net een paar euro met een Golf 2. ;)
Als je goedkoop wilt rijden, moet je zo'n ding halen. Zuinig en belastingvrij volgend jaar. Ook blijft de waarde erg hoog.
Alleen jammer dat je het wegenbelastinggeld wat je anders bespaarde nu achteruit moet houden voor automaatbakken, koppelomvormers en meer van die storingsgevoelige componenten in zo'n ding...
Alleen jammer dat je het wegenbelastinggeld wat je anders bespaarde nu achteruit moet houden voor automaatbakken, koppelomvormers en meer van die storingsgevoelige componenten in zo'n ding...
Ieder voordeel heb ze nadeel :D
Yep... benieuwd welke kant de weegschaal uitslaat! :D
Wtf!?! belastingvrij?
Mijn auto zal dat nooit worden en die rommel wel! :angry:
Jurgen Santana
13-10-2009, 22:11
Er zit geen automaatbak in....
Ook al hoef je niet zelf te schakelen.
vwleusden
14-10-2009, 08:18
Na 10 jaar wegenbelasting vrij, heb ik een nieuw voorstel gemist ofzo?
Na 10 jaar wegenbelasting vrij, heb ik een nieuw voorstel gemist ofzo?
Milieu milieu milieu :)
Hmm dat heb ik ook gemist dus, WTF?
Milieu maffia!
16 september 2009
Het kabinet heeft op Prinsjesdag, dinsdag 15 september jl., de nieuwe fiscale wetgeving met betrekking tot leasing gepresenteerd. Er worden in 2010 wellicht maatregelen genomen op het gebied van: fiscale bijtelling, BPM en motorrijtuigenbelasting. Onderstaand een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.
De belangrijkste maatregelen op een rij:
* Geen bijtelling auto van de zaak voor elektrische auto’s komende 2 jaar;
* Verlening BPM vrijstelling voor elektrische auto’s;
* Hogere BPM korting van € 700,- voor zuinige personenauto’s;
* Geen motorrijtuigenbelasting (MRB) voor zeer zuinige auto’s.
:)
vwleusden
14-10-2009, 09:56
Wat een rasmongolen in Den Haag zeg, zo'n Lupo 3L (toen het model gelanceerd werd hoopte ik op een 3 liter 6 pitter in een Lupo) is een diesel, diesels vervuilen zegt men en dan gaan ze het nu stimuleren om veel km's te maken in vervuilende diesels.
martiepartie
14-10-2009, 10:03
gaat niet om wel/niet diesels, gaat om de uitstoot per km. Een lupo 3L verbruikt weinig en zal ook weinig uitstoten..
Je scheert nu alles over 1 kam, beetje overdreven. :D
vwleusden
14-10-2009, 10:13
Die dingen zijn niet voorzien van een roetfilter die veel schadelijke stoffen eruit haalt.
En ik praat alleen over de Lupo en niet over andere goedvoorhetmilieubakken.
Maar ik vraag me dan af hoe breed ze die goedvoorhetmilieuheid bekijken? Het is inmiddels alom bekend dat een Prittus minstens zo vervuilend is over de gehele life-cycle als een veel simpelere auto, maar kan wel rekenen op enorme voortrekkerij door de overheid.
Hoe relevant is het allemaal?
Geen bijtelling op electrische auto's zie ik trouwens. En waar komt de energie vandaan? Uit een steenkool geloof ik.
lease auto's mogen niet meer gechipped worden etc..
zijn allemaal maatgerelen
maniacmark
14-10-2009, 17:03
ik vraag me wel eens af of er mensen zijn die zulk soort regels bedenken die wel echt iets met autos hebben....
Waarschijnlijk meer met bomen dan met auto's ..
VWRickGTI
14-10-2009, 17:08
deze verkoper is hier van et forum volgens mij heb em al eerder langs zien komen
knarfmk1
14-10-2009, 17:46
* Geen motorrijtuigenbelasting (MRB) voor zeer zuinige auto’s.
is dit alleen als ie op de zaak staat of gewoon altijd?
breadfan83
14-10-2009, 18:16
Maar ik vraag me dan af hoe breed ze die goedvoorhetmilieuheid bekijken? Het is inmiddels alom bekend dat een Prittus minstens zo vervuilend is over de gehele life-cycle als een veel simpelere auto, maar kan wel rekenen op enorme voortrekkerij door de overheid.
Hoe relevant is het allemaal?
Geen bijtelling op electrische auto's zie ik trouwens. En waar komt de energie vandaan? Uit een steenkool geloof ik.
:iamwithst
Auto's op stroom vervuilen niet, dat is hoe iedereen het inderdaad lijkt te zien. Dat die stroom van fabrieken met grote koelsystemen en smerige schoorstenen komt, lijkt niemand echt te storen.
cloontje
14-10-2009, 18:23
Och ja , je kunt ook gewoon een passat ui 1980 pakken en daar een zware diesel in leggen! :thumbup:
Gr
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.