View Full Version : 35I B3 - Veerpootbrug hoe?
Ik heb gisteren een nette veerpootbrug gekocht voor een nette prijs. Montage is echter een probleem. De veerbrug is instelbaar qua breedte en hoogte. De schotels hebben elk 4 montage gaten. Hoe monteer ik deze nu op de veerpoot-kuip? Iedereen (op diverse fora) heeft het maar over dikke parkers maar is dat nu een goed idee? De schotels liggen netjes plat op de bovenzijde maar ik ben nogal huiverig met betrekking tot het injassen van een 4-tal dikke parkers in de kuip :eek: Hoe komt het dan met de toplagers?
Suggesties en foto's van montage van een veerpootbrug zijn van harte welkom!
breadfan83
25-08-2009, 00:37
Normaal worden inderdaad vier gaatjes in de huizen van de schokbrekers gemaakt.
Echter niet met parkers die er in worden gejast.
Teken je de plaats van de gaten goed af, en boor je de gaatjes op de juiste grootte. Daarna zet je de boel vast met een setje stevige degelijke boutjes met moertjes.
Aan te raden is het wel de gaatjes die je geboord hebt even te behandelen, en uit te kijken dat je niet in leidingen, kabels, brandstofvulpijpen of schokbrekers boort. Klinkt logisch, maar naderhand is 't piepen als 't toch gebeurt. ;)
Dank je wel, tot zover is het duidelijk. Echter lees ik op andere fora ook dat de voorzijde vrij moet staan; op krikken of op een brug. Pas echt vast zetten als de wagen weer op 4 wielen staat en dan de voortrein opnieuw uitlijnen.
Zoals je begrijpt zijn er nog wat onduidelijkheden. Op vwforum.nl zijn de meningen nogal verdeeld maar ik wil het gewoon goed doen (ondanks dat het slechts een aluminium en verstelbare veerpootbrug is. Stalen versie was beter, maar roppen en scheuren of racen doe ik niet aan.
Oke, het gaat mij voornamelijk om een iets betere wegligging en koersvastheid (wat met de huidige verlaging al ontzettend verbeterd is) en een beetje voor de looks. Let wel: Ik doe niet mee aan races en dergelijke, dat laat ik over aan degenen die daar meer verstand van hebben.
Ik vond dikke parkers al een raar idee (en niet veilig genoeg).
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.